• Gert

Fri invandring eller välfärdssamhälle

Sverige står inför ett vägskäl. Antingen så fortsätter Sverige vara ett välfärdssamhälle eller så byter vi till fri invandring.
    Give ´em Hell!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fri invandring eller välfärdssamhälle
  • Gert
    todo nada skrev 2015-09-05 15:48:01 följande:
    Ja, vi har ju tidigare konstaterat att du har "binda SD brudar med stora tuttar" runt dig.
    Det spelar ingen roll om det är SD blondiner med stora pattar eller rika arabiska kvinnor. Jag är till salu.
    Give ´em Hell!
  • Drottningen70
    todo nada skrev 2015-09-05 15:48:57 följande:

Blonda skulle det stå...

Jag gissade på att det skulle stått blinda...
  • Neol
    Gert skrev 2015-09-05 15:42:29 följande:
    Svenska hushåll har överlägset störst skuldsättning. Vår skuldsättning per capita är mer än mångdubbelt så stor som USAs och de skuldsatta medelhavsländerna.

cornucopia.cornubot.se/2013/10/totala-skulder-i-17-euees-lander-och-usa.html

cornucopia.cornubot.se/2014/10/ny-rapport-sverige-mest-skuldsatta.html
    Haha, skärp dig nu. Du pratade ju nyss om statsskuld!? Privat skuldsättning är något helt annat.
    Gift, liberal, livsnjutare och frihetsjunkie.
  • todo nada
    Gert skrev 2015-09-05 15:50:22 följande:

Det spelar ingen roll om det är SD blondiner med stora pattar eller rika arabiska kvinnor. Jag är till salu.

Men Gert, vilken liten "slampa" du är.. Eller "golddigger" är kanske rätt term?
  • Gert
    todo nada skrev 2015-09-05 15:54:47 följande:
    Men Gert, vilken liten "slampa" du är.. Eller "golddigger" är kanske rätt term?
    Precis som kvinnor då.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Neol skrev 2015-09-05 15:54:28 följande:
    Haha, skärp dig nu. Du pratade ju nyss om statsskuld!? Privat skuldsättning är något helt annat.
    Hårklyveri.
    Give ´em Hell!
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-09-05 15:42:29 följande:
    Svenska hushåll har överlägset störst skuldsättning. Vår skuldsättning per capita är mer än mångdubbelt så stor som USAs och de skuldsatta medelhavsländerna.

cornucopia.cornubot.se/2013/10/totala-skulder-i-17-euees-lander-och-usa.html

cornucopia.cornubot.se/2014/10/ny-rapport-sverige-mest-skuldsatta.html
    Hm, det verkar som du inte har förstått vad statsskuld är för något. Det handlar om statens skulder inte privatpersoners.

Om du skulle låna pengar för att köpa en guldram till ett idolporträtt av Jimmie Åkesson eller om du skulle låna pengar till en kurs i grundläggande samhällskunskap skulle det inte påverka Sveriges statsskuld överhuvudtaget - åtminstone inte direkt.

Indirekt skulle det säkert vara till stor fördel om folk som fastnat i SD-dumstruten kunde få tillräckliga kunskaper för att ta sig därifrån. Gissningsvis skulle detta sänka Sveriges relativa statsskuld, men detta var bara en utvikning. Formellt avser statsskuld bara statens låneskulder.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • todo nada
    Gert skrev 2015-09-05 15:58:37 följande:

Precis som kvinnor då.

Gud nej, jag ser till att själv säkra mitt inför framtiden.
  • Gert
    todo nada skrev 2015-09-05 16:01:16 följande:
    Gud nej, jag ser till att själv säkra mitt inför framtiden.
    Kan du se in i framtiden?
    Give ´em Hell!
  • Neol
    todo nada skrev 2015-09-05 15:41:35 följande:
    Du får emigrera ist om det är så illa Gert, taxichaufför är ju ett globalt yrke.
    Ja särskilt nu med Uber. Tyvärr är du nog i en bransh utan framtid Gert. Där kommer det definitivt tas över av robotar inom 10 år. Utbildning är ett bra tips.
    Gert skrev 2015-09-05 15:50:22 följande:
    Är det okej om jag ställer upp som mäklare och säljer dig på export??

Gift, liberal, livsnjutare och frihetsjunkie.
Svar på tråden Fri invandring eller välfärdssamhälle