• Anonym (anonym)

pippilotter på en pojke

Varför sätter ni pippilotter på en pojke, klart man gör bort sig och säga vad heter Hon men vad  hade ni förväntat er ser ju ut som en flicka ... seriöst. 

• Svar på tråden pippilotter på en pojke
  • Anonym (ww)
    Anonym (Why?) skrev 2015-09-01 14:04:06 följande:

Inte konstigt om ungar blir mobbade om de (pojkar) springer omkring i rosa klänning och tofsar i håret. Man har väl ändå ett ansvar som förälder att se till att ens barn inte blir mobbat. Hur mycket ni än inbillar er att det är ok så är ni blinda om ni inte ser att omgivningen skakar på huvudet åt galenskapen. Skärpning på er föräldrar. Lär era barn vilket kön de tillhör. ( om de inte redan vet det)

Nej, man har ett ansvar som förälder att se till att ens barn inte blir en mobbare. Inget annat.
  • Anonym (Why?)
    Anonym (ww) skrev 2015-09-01 14:21:26 följande:

Nej, man har ett ansvar som förälder att se till att ens barn inte blir en mobbare. Inget annat.

Jaja, man kan ju bara skratta åt eländet.
  • My Little Man
    Anonym (Why?) skrev 2015-09-01 14:29:39 följande:

Jaja, man kan ju bara skratta åt eländet.

Du har inte det ansvaret som förälder menar du?
  • Anonym (Why?)
    My Little Man skrev 2015-09-01 14:38:11 följande:

Du har inte det ansvaret som förälder menar du?

Det behövdes inte. De visste vilka kön de var av. Mina pojkar hade defenitivt inte tagit på sig en rosa klänning. Det handlar inte ett dugg om att tjejer ska veta hut och allt va det va ni fabulerade om. Barnen ska inte behöva vara förvirrade könslösa individer. Orkar inte debattera mer i den här löjliga tråden. Ni får ha ert genusskitsnack med nån som bryr sig.
  • Brumma
    Anonym (Why?) skrev 2015-09-01 14:48:10 följande:

Det behövdes inte. De visste vilka kön de var av. Mina pojkar hade defenitivt inte tagit på sig en rosa klänning. Det handlar inte ett dugg om att tjejer ska veta hut och allt va det va ni fabulerade om. Barnen ska inte behöva vara förvirrade könslösa individer. Orkar inte debattera mer i den här löjliga tråden. Ni får ha ert genusskitsnack med nån som bryr sig.

Men det är alltså ok att dina barn mobbar andra barn för att de väljer annat? För det var ju vas personen frågade. ..
  • Anonym (Why?)
    Brumma skrev 2015-09-01 15:00:47 följande:

Men det är alltså ok att dina barn mobbar andra barn för att de väljer annat? För det var ju vas personen frågade. ..

Vaddå ok? Mina barn har aldrig mobbat nån. Jag vet inte var ni har fått det ifrån!! Orkar inte med er längre.
  • Brumma
    Anonym (Why?) skrev 2015-09-01 15:08:51 följande:

Vaddå ok? Mina barn har aldrig mobbat nån. Jag vet inte var ni har fått det ifrån!! Orkar inte med er längre.

Om du läser inlägget som ledde fram till frågan om du inte har det ansvar 34 så kanske du förstår vad jag menar?
  • kivirush
    Anonym (ww) skrev 2015-09-01 14:21:26 följande:

Nej, det är föräldrars ansvar att se till att barn inte mobbar! Inte att de inte blir mobbade för att de klär sig som de vill.
    Säger lite vad jag vill.
  • Anonym (Haha)

Om det här med tjejer i byxor och kort hår debatterades det lika ettrigt om för ca 90 år sedan. Det var nästan otänkbart.

• kivirush
    Anonym (Haha) skrev 2015-09-01 20:37:39 följande:

Om det här med tjejer i byxor och kort hår debatterades det lika ettrigt om för ca 90 år sedan. Det var nästan otänkbart.

Eller hur. Och så ville de ha rösträtt och utbildning också! Otänkbart
    Säger lite vad jag vill.
  • Anonym (Haha)

Ja tiderna har ändrats och kommer att ändras än mer, fast oftast är det kvinnor som vill ha manliga rättigheter och manliga bekvämligheter och inte tvärtom.

Svar på tråden pippilotter på en pojke