pippilotter på en pojke
Varför sätter ni pippilotter på en pojke, klart man gör bort sig och säga vad heter Hon men vad hade ni förväntat er ser ju ut som en flicka ... seriöst.
Varför sätter ni pippilotter på en pojke, klart man gör bort sig och säga vad heter Hon men vad hade ni förväntat er ser ju ut som en flicka ... seriöst.
Varför har man pippilotter på en flicka? Finner du svaret på det så finner du svaret på din fråga.
Varför överhuvudtaget sätta pippilotter eller tofsar i håret på en pojke. Han kan ju bli mobbad av de andra ungarna. Känns bara onödigt om man vill sitt barn väl
Nu är mina pojkar inte pojkar längre och bestämmer själva över sina frisyrer.
Dock kan jag säga att när de var små skulle jag inte på några villkor sätta tofsar i deras hår.
Om andra gör det lägger jag mig inte i men man bör nog inse att pojken lätt kan uppfattas som flicka om han ser "tjejig" ut med t ex tofsar i håret.
Jag kanske är en generation för gammal för det nu så populära genustänket.
(60-talist)
vad är pippilotter??
Jaha hästsvansar! Pippi hade flätor inte hästsvans/ tofs.
vad är pippilotter??
Det där är ungefär lika intelligent som att lära tjejer att inte ha korta kjolar för att det finns risk för att de blir våldtagna istället för att lära killar/pojkar/män att man inte våldtar..
Men jag förstår vad du menar. Trots det - om ett barn verkligen vill ha långt hår och tofsar så borde det inte spela ngn roll vilket kön barnet har.