pippilotter på en pojke
Varför sätter ni pippilotter på en pojke, klart man gör bort sig och säga vad heter Hon men vad hade ni förväntat er ser ju ut som en flicka ... seriöst.
Varför sätter ni pippilotter på en pojke, klart man gör bort sig och säga vad heter Hon men vad hade ni förväntat er ser ju ut som en flicka ... seriöst.
Två hästsvansar en på höger och en på vänster sida
Gissningsvis är inte ungen så brydd helt enkelt, och får bestämma själv.
Min yngsta son håller på att spara ut håret, just nu är det halvlångt och han har dessutom en väldigt nätt kropp och gillar rosa. Han blir tagen för flicka rätt ofta. Han tittar mest oförstående på de som tar fel och rättar men utan att bli arg eller på något sätt skuldbelägga den som tagit fel. Han är 7 år och för mig spelar det verkligen ingen roll om någon tror han är flicka ibland. Värre saker har hänt :)
Min äldre son har riktigt långt hår. Han har dock en kropp och en klädstil som är klassiskt pojkig så där tar väldigt sällan någon fel men när det händer blir han lite småsur. Han är 9 år och en slarver så när han glömmer hårband till fotbollen (alltså sånt här typ svettband som håller håret på plats) så tvingar jag upp det i en hästsvans. Det gillar han inte även om alla i det sammanhanget vet att han är pojke så blir han obekväm för hans syster brukar retas och säga att han är såååå söt i hästsvans. Men det går inte spela fotboll om man inget ser så där har han inget val.
Låter lite konstigt att säga "jag tror inte på ordet hen". Det är som att jag skulle säga "jag tror inte på ordet barn". Du behöver liksom inte tro på ett ord, det existerar ändå.
Vadå göra bort sig, det är väl ingen katastrof att råka säga hon om en liten kille? Du verkar väldigt lättgenerad måste jag säga.
pippilotter är ju samma som typ pippilångstrum,p har med kallas också piplotter har jag för mig.