alex9812 skrev 2015-08-23 19:19:26 följande:
Har ringt och mailat och bönat och bett men de säger nej.
Blancolån är ej alternativ. Jag förstår nog innerst inne att det är kört men hoppet är det sista som lämnar en. Jag vet att hälsomässigt kanske en betalningsanmärkning är det bästa men den depressionen jag skulle hamna i pga det är inte heller att underskatta.
Nej depression ska du undvika. Men varför bestämma dig för innan att du kommer bli deprimerad? Om du inte kan göra något mer för att undvika betalningsanmärkning så är det tyvärr bara att acceptera. En betalningsanmärkning kan man leva med och den är väl inte heller kvar för alltid.
Och varför måste du vara anmärkningsfri? Planerar du några ytterligare ekonomiska åtaganden?
Nu har du ju ännu inte fått anmärkning heller. Men när eller om du får den så gör du bäst i att försöka inte gräva ner dig i det. Acceptera att man kan inte lösa alla problem men man kan göra det man kan genom att fortsätta kämpa för att bli skuldfri. Släpp inte dina mål och fortsätt följa upp din ekonomi. Se till att hålla dig frisk och sköt ditt jobb. Så har du störst chans att en dag vara skuldfri och utan ännu fler betalningsanmärkningar.