• malle88

Majbebisar 2015

Blicka skrev 2015-09-17 22:17:05 följande:

Nästan allt bakat till dopet på söndag! Lillan har skött sig fint o låtit mamma baka Imorgon ska jag handla, hämta nyckel till fikalokalen o prova dopklänningen på lillan.

Hoppas hon går i klänningen, det var jag orolig för :P skönt att hon sköter sig i bakningen. Det gpr ju inte så fort att göra sånt med en bebis ;)
  • malle88
    pco skrev 2015-09-19 09:12:32 följande:

Min lilla dessa har fått prickar i ansiktet, mest runt mun o panna. Hon äter ju ingen annan mat än ersättning, dock får hon smaka av oss, hon åt gurka igår som hon äääälskar. O sen majskrok (andra gången hon fick det) o även suga på äpple (första gången) vad tror ni? Kan de få bältros? Elr kan det vara en reaktion på nåt?

Skulle gissa att hon inte tål äpple, prova igen o se. Allergi mot gurka har jag aldrig hört. Du har inte.bytt tvätt/sköljmedel eller så?

De bältrosfall jag jag sett på jobbet har haft fruktansvärt ont, och så tror jag man måste haft vattkoppar först? 1177 har en bra prickguide du kan kolla på och se
  • malle88
    pco skrev 2015-09-19 21:05:05 följande:

Tack för ditt svar :) nej vi har inte bytt sköljmedel då min man är allergisk o bara kan ha oparfymerat sensitiv.

Ja, undra på om det kan vara för äpplet men borde inte det komma efter en stund o inte dagen efter? Dock är det nästan borta nu.

Det kan lika gärna vara något de sprutat äpplet med eller så var det nåt annat, hör på BVC. Till mig sa de dock att man ska prova igen så inget utesluts i onödan
  • malle88

Lycka till imorgon Blicka!

S1528: Vi bjöd på kallskuret (tjälknöl på kött maken jagat), pasta med pesto, potatissallad och bröd o smör. Tårta och kaffe till efterrätt. Tycker det undrarlättar med kall mat. Ett alternativ är och beställa plockmat från typ ICA.

Planera igenom noga vad ni ska ha och när det ska göras, gör saker så tidigt som möjligt. Tårtbottnar kan t ex frysas om de bakas veckan innan. Duka dagen innan och ta hjälp av utvalda personer under bjudningen. Det blev jättebra för oss :)

• malle88

Nån av er som pysslar med ec? :) har en kompis som är barnssk och hon har inte bytt en bajsblöja på sin 8 månaders på flera månader. Blev lite sugen på att prova men tycker det verkar krångligt när jag läser på. Nån med lite erfarenhet? :)

Lilla damen har verkligen sovit dåligt senaste dagarna, igår natt vaknade hon sex gånger på natten, och vaknade för dagen 05.30. Håller alla tummar för inatt, är jättetrött ;)

• malle88
    pco skrev 2015-09-22 20:19:32 följande:

Här har vi en riktig jobbig period. Lillan har varit förskyld förr förra v men ätit bra o sen blev hon bättre i två dagar o sen vart super förskyld igen med värsta hostan som följd. Hon varken äter elr sover. Idag har hon endast ätit 220ml ersättning på ett dygn samt lite fruktpuré o vatten, inte sovit mer än 1,5h på hela dagen. Då hon hostar upp massa slem. Har fått ventoline som ej hjälpt något. Imon ska vi tillbaka till barnmedicin för en ny bedömning. Ursch det är såååå jobbigt att se henne såhär o ingen av oss sovit något heller då hon inte kommer till ro o hostar så mkt o jag har suttit med henne i famnen nu ett dygn då jag satt henne i babysittern två gånger idag för att kunna gå på toa :/ .. Jag har astma oxå så är rädd för att lillan har förskylningsastma :( stackars min lilla plutt som knappt kan låta heller något då hon har blivit så hes :(

Stackars liten :( hoppas det går över snarast :(
  • malle88
    Blicka skrev 2015-09-23 15:50:24 följande:

Lillan hittade sina fötter nyss! Vilken lycka hos henne

Vad roligt för henne!
    pco skrev 2015-09-23 19:16:40 följande:

Wohow ja de blir såå glada :) :)

Har er lilla snurrat än? Inte här iaf, typ 1 elr två gånger för längesen bara men det va av misstag en gång såg man o hon blev så chockad o en gång i sängen o där är det ju lite lättare. Hoppas det lossnar snart.

Nej bara av misstag när det går för fort från rygg till mage ;) det gör hon hela tiden (och blir sur för hon gillar inte magläge :))
  • malle88

Kan det vara sant? Lillan har bara vaknat en gång hittills inatt :O Senaste veckan har hon vaknat typ sex gånger/natt och gått upp halv fem. Jag var på riktigt en zombie igår men nu är jag jättepigg :/

För övrigt kom maken hem igår efter en längre jobbresa. Hade hoppats på lite avlastning men han hade hela halsen svullen och feber så vi håller oss lååångt borta

Ne jag ska kolla till henne igen och sen försöka sluta ögonen en synd till

• malle88
    Sabine skrev 2015-09-23 22:06:51 följande:

Min tjej ligger mest på sidan nu och vill rulla runt till mage. Så det är är väldigt böra nu :)

I måndags va på babymassage och det va himla mysigt...så om ni får chansen tycker jag nu ska gå!

Idag var på öppna förskolan och gjorde en Pek bok och gjorde gipsgjutning av hand och fot :)

Är det nån mer som ska till barnmässan i Örebro till Helgen?

Åh hoppas mässan kommer till Karlstad! Skulle gärna gå men kan inte åka så långt med bebisen, hon skriker bara man sätter henne i bilstolen :(

Vad mysigt på ÖF, ska dit imorgon (idag?) i byn och kika :) hoppas vi gör nåt sånt med :)
  • malle88
    Blicka skrev 2015-09-24 09:04:25 följande:

Hoppas natten fortsatte bra! Min lilla sov lite oroligt o vaknade vid 03 o åt o sen vid 05 men då funkade nappen. Man blir verkligen en zombie när man blir väckt ofta...

Halv sex vaknade hon men det var helt ok :)
Svar på tråden Majbebisar 2015