• malle88

Majbebisar 2015

Det slog mig inatt att vi har haft detta beteendet på natten sedan vi började med ersättning på kvällen, tror jag iallafall. Det verkar som det kör i magen på henne. Så ikväll blir det ingen ersättning så får vi se om det hjälper. Isåfall kan hon ju få ersättningen på morgonen istället, det är ju bara ett kompliment.

Hoppas han sover bättre inatt Blicka. Drömmer han mardrömmar kanske?

Igår vände sig lillan från rygg till mage, såklart när jag var ute med hundskrället. Men nu fick pappan något att skryta med :)

• malle88

Ojoj vad jobbigt ni verkar ha det med förkylningar, hoppas det går fort över och att de så blir friska. Muta med chips verkar ju funka bra :)

Det är inte direkt avslappande att ha henne i babygymmet längre. Direkt vänder hon till mage och blir jättearg, haha. Hon borde ju ana vad som kommer hända :P

Serah, kapade med vid öronen. Blev ganska bra men ovant. Berättade för frisören att dottern hänger i det och hon förstod direkt att jag inte hade någon tid för styling :)

Imorgon måste jag ivaääg och handla inför dopet nästa helg. Tänkte försöka baka tårtan själv. Hur ska ni göra, tydligen döps inte många längre?

• malle88

Måne och sol är min favvopsalm men eftersom vi tillhör missionskyrkan och de därför döper under vanlig gudstjänst så slipper vi tänka på psalmerna, jätteskönt :) föreslår att ta psalmer som folk kan så de kan sjunga med, "tryggare kan ingen vara", "guds kärlek är", "du vet väl om att du är värdefull" eller "gud som haver barnen kär" kan många hjälpligt och de är fina :)

Blicka: Känner igen det där, är tydligen inne i någon utvecklingsfas enligt wonderweeksappen. Jag hoppas att den snart är över och att det är därför hon sover dåligt. Min nappide funkade inte men tog bort babynestet ur vaggan och det blev bättre. Kanske tyckte hon det trångt *håller tunmarna* :)

• malle88
    Tjej78 skrev 2015-09-06 22:15:46 följande:

Hej

Hoppar in här, hoppas det är okej. Fick min andra dotter den 19 maj, storasyster blir 3 år om några veckor så hon var lite mer än 2 1/2 när lillan kom. Jag kunde bara amma de första 4 veckorna sen körde vi lite dubbelt men nu flaskmatar vi till 100%. Att det skulle vara lättare och enklare med flaskan tycker inte jag men det är klart att jag får lite avlastning då även pappa kan mata. Vi ska ha dop först i oktober pga att min bror och hans familj som bor långt ifrån oss ska komma ner då det är höstlov, båda hans barn går nämligen i skolan. Vi ska ha psalmer men byter den ena psalmen till Här kommer Pippi Långstrump, hade Idas sommarvisa på systerns dop som vi kör lite Astrid Lindgren tema :) Tycker min lilla är lugn och lätt att söva, mitt problem är nätterna. Vaknar ofta, är orolig, vänder och vrider huvudet från höger till vänster om och om igen. Har prövat allt känns det som men inget hjälper :(

Välkommen/

Sådär har vi också haft det ett tag på nätterna. Jag tror det har med hennes utveckling att göra men det är vråljobbigt. Varje gång hon vaknar känner jag bara "neeeeej" ;) ibland funkar det att tungt lägga händerna på bröst och panna (ej hålla fast) en stund men det kräver tyvärr bra timing och vem.är vaken då? ;)
  • malle88

Idag har hon vaknat en gång i timmen, och tagit en minst halvtimme att söva om. Tur att vi har mycket kaffe hemma ;)

• malle88
    Blicka skrev 2015-09-07 06:52:25 följande:

Vad besvärligt försök vila på dagarna även om det inte är samma sak... Turas ni om ngn gång att ta nätterna du o maken? Kan ju vara skönt att få sova ngn gång iaf.

Hur gick det med kontaktuppgifter till föägrupp? Fick du tag i några?

Idag blir det mammaträning nr 2. Skönt att regnet passerat iaf...

Klockan sju somnade hon äntligen så nu har vi sovit ikapp lite :) maken jobbar (lämpligt för honom) borta denna veckan men ha brukar ta henne på mornarna annars.

Ringde och bad dem dela ut mitt nummer och namn till gruppen så de kunde kontakta mig, så nu har vi en Facebookgrupp :)

Vad skönt att komma igång med träningen. Är det hela terminen?
  • malle88

Hade besök av vänner med barn igår och lillan slocknade inte förrän de gick vid 23, och vaknade bara två gånger innan hon vaknade för dagen vid sju :D passande nog blev hunden dålig istället och skulle ut varannan timme, men det är en annan femma ;) känner mig ganska pigg ändå :) håller alla tummar och tår för att det håller i sig. Överlag tycker jag hon gnäller mindre vilket är jätteskönt!

• malle88

Vilken dröm! Förstår att du inte visste vad du skulle göra. Skulle nog bara sitta och vänta, haha ;) när börjar de sova middag mer på rutin? Hur har det varit tidigare med dina? :)

Igår kom maken hem tidigare och hjälpte med hunden :) så inatt sov vi gott allesammans.

• malle88

Oj vilka rutiner du har pco. Här får hon mest hänga med men vi har några hållpunkter

6-7 vaknar hon. Byter blöja och kläder. Leker en stund och brygger kaffe till pappan (om han inte jobbar borta). Myser tillsammans i sängen en stund. Därefter äter och sover hon en stund.

~8-9 går vi ut med hundarna och så äter jag frukost.

Fm äter och sover hon en kortis. Annars leker vi eller uträttar ärenden.

~12 äter jag lunch.

På eftermiddagen går vi långpromenad med dogsen. Hon äter, sover ock leker.

~16.30 börjar vi med middagen.

17.30 äter vi middag. Här brukar hon äta också.

~18-18.30 umgås hon med pappan.

19 byter vi till pyjamas. Sen är det amningsmaraton till ca 21 då hon somnar. Vaknar hon mellan 21-06 så får hon äta men vi leker inte, tänder inte osv. Hon sover bara korta snutttar på dagen (högst20 min) och bara i knät eller om man ligger bredvid.

Så ser vardagarna ut när maken jobbar. Helgerna blir som de blir typ :)

• malle88
    Blicka skrev 2015-09-11 13:31:03 följande:

Nu har jag varit o klippt mig. Så skönt att slippa långa hårstrån som bara faller. Tappar enormt med hår nu efter graviditeten!

Vad skönt för dig! Tyckte själv det var jätteskönt att bli av med ett och har fått många positiva kommentarer :)
Svar på tråden Majbebisar 2015