• malle88

Majbebisar 2015

Pyssilullan skrev 2015-10-23 09:18:45 följande:

Min son föddes 31 a maj på mors dag

Hur ser en typisk dag ut för era bebisar på 4-5 mån?

Hur sover dom? Regelbundet på rutin ell olika varje dag?

Hon har ganska fasta rutiner just nu som kom alldeles nyligen. Får se hur länge de håller i sig :)

6-7 vaknar (ofta av pappas väckarklocka som inte han vaknar av ;))

~ 8 får lite gröt

~ 9 Får ersättning och sover ett tag

~ 11 ammas och sover ett tag

~ 15 ammas

~ 17 ammas och sover en stund

~ 19 får lite gröt

~ 19.30 får ersättning

~ 20.30 ammas till sömns.

Det diffar på en timme hit eller dit. Sover mellan 15-60 min i sträck :)
  • malle88
    malle88 skrev 2015-10-23 09:41:05 följande:

Hon har ganska fasta rutiner just nu som kom alldeles nyligen. Får se hur länge de håller i sig :)

6-7 vaknar (ofta av pappas väckarklocka som inte han vaknar av ;))

~ 8 får lite gröt

~ 9 Får ersättning och sover ett tag

~ 11 ammas och sover ett tag

~ 15 ammas

~ 17 ammas och sover en stund

~ 19 får lite gröt

~ 19.30 får ersättning

~ 20.30 ammas till sömns.

Det diffar på en timme hit eller dit. Sover mellan 15-60 min i sträck :)

På natten är det väldigt olika hur hon vaknar så där har hon inga "rutiner".

Välkommen föresten :)
  • malle88
    Blicka skrev 2015-10-22 09:31:39 följande:

Några riktigt gnälliga dagar har vi haft. Antagligen vaccinet eller så är vi på väg in i ngn ny fas igen återstår att se hur dagen blir. Nöjd o glad nu på morgonen innan luren, får se hur hon är när hon vaknar.

Hur går det för er? Jobbigt om hon är gnällig på dan och brorsan härjar på natten...
  • malle88

Lillan har äntligen börjat äta och snaskar gärna i sig gröt två gånger om dagen :) hon har även lärt sig blåsa ut luft och kombinerar gärna dessa två ^^

• malle88
    Tjej78 skrev 2015-10-23 10:12:07 följande:

Hur mycket gröt äter hon då, en full portion på 1 dl vatten? Kör du egen eller köpegröt?

Nej inte än. Jag tar det lugnt för hon har lätt att bli förstoppad men kanske 2-3 msk som kommer ner :) jag har köpt havregröt som blandas med bröstmjölk
  • malle88
    Tjej78 skrev 2015-10-23 20:41:36 följande:

Min lilla är SÅ jobbig just nu, bara gnäller och gnäller, är aldrig nöjd. Måste va nått utvecklingssprång på gång, hoppas det vänder snart. Lite tråkigt att hon har sådant humör just nu, vi ska ha dop på söndag..... Sen som pricken över i är jag dunderförkyld och kommer se ut som Rudolf med röda mulen på alla bilder.

Vi har det likadant här :( gnäll gnäll gnäll hon som alltid brukar va så medgörlig.

Lycka till på dopet! Hoppas han tycker det är för intressant för att gnäll och att du slipper se ut som Rudolf ;)
  • malle88

Pussilullan - vi har med såna nätter här :( och hon verkar bara vakna för att snutta lite och sedan somna om. Läste nånstans att det kan bli så i denna åldern men gud vad töligt det är!

Imorgon åker vi! Har packat och packat. Hoppas verkligen det går bra att flyga denna gången med. Mamma hade boka in oss alla fem i samma rum, så hoppas alla vill vakna 4-5 gånger per natt och gå upp 6 :D

• malle88

Vi är hemma igen (sitter på sista tåget hem). Resan har gått jättebra. Lillan sov under alla flygningar (trött av alla intryck). Bilbao var verkligen jättebra med barnvagn, breda gator och inga höga kanter. 20 grader och sol. Spanjorerna var väldigt hjälpsamma, så fort jag klev på buss/tunnelbana reste sig nån så att vi kunde sitta och många pratade och lekte med lillan på restauranger och bussen.

Under resan har hon verkligen börjat intressera sig för mat, stirrar på våra tallrikar och viftar med armarna. Gapar och sväljer när hon får något :) dessvärre har hon blivit ännu hårdare i magen, hade problem med det redan innan. Trots katrinplommonpure och rapsolja :( får ta upp det på BVC igen tror jag,

• malle88

Vi är hemma igen (sitter på sista tåget hem). Resan har gått jättebra. Lillan sov under alla flygningar (trött av alla intryck). Bilbao var verkligen jättebra med barnvagn, breda gator och inga höga kanter. 20 grader och sol. Spanjorerna var väldigt hjälpsamma, så fort jag klev på buss/tunnelbana reste sig nån så att vi kunde sitta och många pratade och lekte med lillan på restauranger och bussen.

Under resan har hon verkligen börjat intressera sig för mat, stirrar på våra tallrikar och viftar med armarna. Gapar och sväljer när hon får något :) dessvärre har hon blivit ännu hårdare i magen, hade problem med det redan innan. Trots katrinplommonpure och rapsolja :( får ta upp det på BVC igen tror jag,

• malle88
    pco skrev 2015-10-28 23:50:13 följande:

Hur har ni det tjejer? Här har lillan börjat prutta med munnen o tungan ut o massa bubbel o mkt mamamam o babbabamamam o även börjat dra av sig sockan :p

Så kul o bara sitta o kolla på hennes o hennes nya påhitt :p

Så gör vår med med munnen, låter jätteroligt :) Hon har hittat fötterna nu med, trodde jag hade missat det.
Svar på tråden Majbebisar 2015