• malle88

Majbebisar 2015

Blicka skrev 2015-11-10 21:54:51 följande:

Hoppas du blir bra bemött utifrån magen o att läkarkontrollen går bra!

Serah skrev 2015-11-11 11:43:58 följande:

Hur gick läkarkontrollen? Hoppas ni fick den hjälp ni behöver.

Vi var hos läkaren igår. Fick remiss till barnallergimottagningen för att testa för ev mjölkallergi. Vi gav (elakt nog) lillen en halv tesked mjölk i helgen och han fick nässelutslag runt hela munnen :( det verkade klia nåt enormt på honom. Tyckte så synd om honom och jag kände mig så elak. Men med det i "ryggen" så kunde jag iaf beskriva hans reaktion till läkaren. (Som visserligen inte brydde sig, det var mer sköterskan som sa att de skulle skriva remiss. Läkaren ryckte bara på axlarna och sa, jaha. Är det så ni gör det här så...)

Det gick bra. Hon satt, jollrade och lekte som hon skulle :) de var imponerade av hur bra hon satt. Han lyssnade noga och ordinerade laxerande morgon och kväll tills hon sköter magen minst var tredje dag, annars ska jag ringa igen :) dock har hon slutat gå upp i vikt igen så det får vi jobba på igen...

Stackars liten :( trist att han inte tog det på allvar. Hoppas det går fort att komma dit!
  • malle88
    Blicka skrev 2015-11-11 20:00:04 följande:

Lillan satt själv i em - flera minuter! Jättekul!

Vad roligt! Det är en riktig milstolpe :)
  • malle88
    Blicka skrev 2015-11-11 19:59:39 följande:

Malle vad skönt att det gick bra! Hoppas det hjälper! Lillan har bajsat ungefär var tredje dag på enbart amning så var lite orolig inför fast föda men har gått bra än så länge.

Man får
  • malle88
    malle88 skrev 2015-11-12 15:43:25 följande:

Man får

* ta det lugnt med maten så bör det gå bra :)
  • malle88
    Blicka skrev 2015-11-13 07:05:10 följande:

Måste få fråga hur era små sover på natten - rygg är ju rekommenderat men nu börjar det vändas runt här till mage! Vi har ett babynest men hon försöker vända runt i det o blir jättearg då hon inte kommer runt. Tog bort det igår o klart hon vänder sig på mage o sussar gott! Hon är inte lika duktig att vända själv från mage - rygg. Jag vände en gång igår o sen vips tillbaka på mage igen... Sen blev det babynestet när hon somnat djupare.

Lillan sover på rygg, rör sig inte en mm när hon sover. Sover fortfarande i babynest men ska skaffa en sängorm för fötterna sticker ut en bra bit :D

Har för mig att man kan låta dem sova på mage om de vänder dit själva och kan hålla upp huvudet. Annars kan du kanske göra som pco och lägga något under madrassen?
  • malle88
    Blicka skrev 2015-11-16 06:56:20 följande:

Nu verkar lillan ha hittat sidan att sova på, men ska lägga ngt under madrassen. Kudden är borta i o med att vi haft babynest. Tack för tips!

I helgen har lillan pratat en massa! Så kul! Hon brukar vara så tyst, kanske tyckte hon det var tyst när bröderna var med farmor o farfar i helgen?!

Hur mår ni andra?

Vilken helg! Tror jag kan räkna minuterna hemma på en hand. Var på mall of scandinavia med syrran hela lördagen (maken jobbade i Stockholm). Sov på hotell i Enköping, åkte hem kl 8 för att ha kyrkgrupp och efter det barnkalas, sen middag hos svärisarna. Idag ska vi bara vila ;)

Vi är inne i en pratperiod med, nu är det riktigt höga toner. Vad skönt att bara ha ett barn hemma. Måste vara rena semestern :)
  • malle88

Lillan sover jättedåligt nu, nån mer med samma problem? Vaknar ca 6-7 ggr/natt. Misstänker att hon äter ikapp för hon ammar dåligt på dagen. Minsta ljud och hon slutar äta. Tror jag kommer få krupp på maken som "bara" ska fråga något när jag ammar...

• malle88
    Tjej78 skrev 2015-11-16 20:45:10 följande:

Läser att det är inte bara jag som har problem med sömn och matning just nu..... Loppan som alltid somnat själv i sin säng kan för tillfället bara somna i min famn. Vill inte äta puré, inte vår mat, inte välling och knappt ersättning. Hon har totalt idag ätit ca 500 ml ersättning Nan 2 och det är ju alldeles för lite!! Ska till BVC imorgon för vaccination, får höra vad hon säger.

Tänder kanske? Det tror vi det är på g :) igår hade vi riktigt gnällmaraton, tillslut funderade jag på öronproppar ;) jättesvårt att söva till natten eftersom hon inte ville amma
  • malle88

Kan man flytta en vilostund? Lillan sover 20 min efter frukost och lunch och sedan gärna två timmar mellan 16-18 :O behöver jag säga att hon är svårsövd sen? Skulle gärna ha de tvärtom :)

• malle88
    Tjej78 skrev 2015-11-17 12:49:32 följande:

Ja, jag undrar också om det kan va tänder. Ibland blir hon jättearg om hon inte får nått hårt som hon kan sitta och gnaga på :) Har försökt känna och titta men jag kan i alla fall varken känna eller se några men de är kanske värst för dom precis innan de bryter igenom.

Idag har vi dessutom fått vaccination (ligger lite etter pga att vi låg inlagda när hon var 3 månader) så vi får se hur denna eftermiddag, kväll och natt blir....

Hoppas hon tar vaccinet bra :)
Svar på tråden Majbebisar 2015