• pco

Majbebisar 2015

Hur har första dagen varit på jobbet utan lilla loppan?

• pco

Ååh nej :( beklagar serah.
    Ja dina barn får dig iaf på andra tankar emellan åt.

• pco

Har varit på barnmedicin idag, de tror inte att det är något farligt med hennes skakningar. De tror att det är en grej när hon koncentrerar sig och att det kommer växa bort. Jag tycker att vissa gånger ser det läskigt ut. Jobbar själv inom vården o mkt med EP men inte med sånna här små barn. O sen blir det ju annat när det är ens barn också. Vi får väl se bara så det inte eskalerar.

Ja snart fyller de ett år. Herregud! Jag får nästan ångest haha. Funderar också på vad man ska köpa. Tror ni hon är för liten för en docksäng? Hon gillar att pilla med docker, mata osv. Min bästa kompis ska köpa en docksulky o vi funderar på en vanlig stabilare dockvagn, elr är det onödigt då tror ni? Elr 'ska man ha' båda?

Här har har lillan vaknat upp två nätter o en gång på dagen o bara skrikit, lägger jag henne i min famn går det bra men inte annars. Igår kväll vakna hon o gallskrek, tog upp o hon lugna sig, sen tog min man henne då jag skulle bara ta av mig linserna o göra mig i ordning för natten. Hon gallskrek tills jag kom tillbaka :/ vad händer? Någon mer som har det så?

• pco
    malle88 skrev 2016-04-06 06:34:46 följande:
    Skönt att det verkar ok med skakningarna och förhoppningsvis växer bort :) att jobba inom vården har sina nackdelar, själv har jag väldigt svårt att lita på doktorer, har träffat för många helkassa :(

Om ni inte har en gåvagn finns ju de som ser ut som dockvagnar :)

Kanske drömmer hon och blir rädd? Om du är hemma blir hon nog tryggast hos dig. Vi hade nåt liknande imorse där lillan vaknade och gallskrek och var jätteledsen. Hopps det går över
    Ja det känns ok men ändå inte helt för de mest bara titta på henne o sa att hon ser jätte fin ut och ja det gör hon ju men de har fortfarande inte vart med om hennes skakningar. Hant filma precis innan hon skakar klart men fick ingen rättvis bild av det men aa bättre att vart där iaf.

Jo vi har en gåvagn men hade velat ha en fin i hennes rum hehe.
    Ja hon kanske drömmer. Hoppas det går över. Hur går det för er?
  • pco
    Blicka skrev 2016-04-06 17:25:51 följande:
    Nyss tog lillan ett eget litet ministeg på egen hand! Hon höll i en sak o tänkte inte att hon stod själv. Snart kanske det lossnar på riktigt!
    Åååh vad duktigt :) :)

Här vägrar lillan ställa sug vid gåvagnen men ställer sig mot andra saker. Hon ställde sig i soffan med händerna på mina ben o backade upp sen med händerna i soffan o bara stod utan mot något :p hoppas det går frammåt här oxå :p
  • pco

Här är vi sjuka igen vet dock inte riktigt vad det är. Trodde först att hon fått magsjuka då hon börja spy lite i måndags natt och sen bajsade hon ner sig, vilket hon gör varje morgon vid lunch sen dess samt spytt varje natt sen i måndags. Men hon är som vanlig annars leker o äter som vanligt (förutom att hon börjat hoppa över middagen vilket jag ej förstår, vad gör man åt det?)
    Undrar även om detta verkligen är magsjuka? Bara nattetid? O bajs på fm 1gång? Allergi? Ingen annan är dålig, det bara kom från ingenstans.
    Dessutom har lillan börjat vägra sova utan mig både på dagen o till natten. Vilket innebär att jag inte kan göra några sysslor elr bara sitta för mig själv en stund alls. För jag måste ligga brevid henne i vår säng, kan ej flytta över sen då hon vaknar o är ledsen och kan ej lämna henne i vår säng som är hög, trots att vi satt upp på sidorna för hon sätter sig upp flera gånger när hon sover o bara kastar sig åt något håll :/ hjääälp, what to do?!

Hur mår ni andra? Hur går Det med allt?

• pco
    Blicka skrev 2016-04-15 22:04:31 följande:

Rullar på här, lillan härmar jättemkt o är så himla go. Hon ska ofta mysa! Vi har lite syskongnabb vilket är jobbigt men det ska väl rätta till sig det med!

Hehe ja lite syskongnabb kommer det nog vara ett bra tag till hehe.
    Hehe va kul ;) här övar vi med gåvagnen fortf. Det går sakta men frammåt :)
  • pco
    summa21 skrev 2016-04-15 23:06:44 följande:
    Så jobbigt! Vår lilla hade diarré i över två veckor för ett par månader sedan. Det var också grönt som alger. Troligtvis var det något virus. Kanske det kan vara något sådant? Vår tjej var också pigg i övrigt.
    Okeej, ja det kan det ju vara iof. Har inte spytt nu i natt något men bajsar fortfarande löst :/
    Men var ni mest hemma då? Elr hur gjorde du? Mår hon bra nu? :)
  • pco
    Blicka skrev 2016-04-16 18:56:39 följande:

Nyss kom ett tydligt o klart "titta" från lillan o ett mkt bra försök till titta där. Fjärde tanden har nu spruckit igenom. Febern är kvar så jag hoppas på lugn natt.

Åh så kul med ord :) det säger vår oxå titta och titta dä ;)
    Åh hoppas natten blir bra nu då! Krya på er
  • pco
    summa21 skrev 2016-04-16 15:26:31 följande:
    Nä, mannen hade ute henne som vanligt. BVC trodde först att det kunde vara mjöljproteinallergi så vi tänkte inte på att ha henne hemma extra. Efter två veckor började det bli bättre och efter tre så bajsade hon som vanligt igen. Då hade vi pratat med vc som trodde det var virus. Hoppas det inte blir lika långdraget för er lilla! Hut har det varit under dagen?
    Okej ja jag ska ringa barnmedicin i morgon för pricktest för mjölk, här har spy o bakset fortsatt tyvärr, gav ej gröt nu ikväll (hon äter inte det så bra längre ändå) hon fick äggröra o grönsaker macka o proviva och hon åt upp allt :)
    Tänkte fråga vad ni ger till frukost o kvällsmat? Då hon inte verkar gilla gröt längre o välling äter hon inte heller. Om hon inte har mjölkallergi kan man snart börjara då lite smått med vanlig yoghurt? Känner mig helt lost. Hon äter macks o perioder o även ägg. Kräm går alltid ner men det är så mkt socker tänker jag samt att det mättar ju inte så. Behöver hjälp o tips :)
Svar på tråden Majbebisar 2015