Majbebisar 2015
Nä ursch va många vart dåliga här i påsk :( så tråkigt för oss alla. Hoppas att nästa blir bättre.
Nä ursch va många vart dåliga här i påsk :( så tråkigt för oss alla. Hoppas att nästa blir bättre.
Nån fler som har problem med nattningen nu när vi ändrat till sommartid?
Här gör vi stora framsteg, lillan ställer sig upp mot allt hela tiden och går längs allt som finns. Hon ställer sig upp mot briovagnen och tar en tur utan problem, byter till sin stol eller pall som glider lätt över hela köksgolvet och sen längs köksskåpen bort mot briovagnen igen :) Har även här två tänder på gång, framtänderna uppe. Verkar ha lite ont för det äts mindre men humöret är ändå uppe.
Tycker övergång till sommartiden gått smärtfritt i det stora hela. Lite knas med lurarna på dagen men lillan har somnat ca 19.15-19.45 på kvällarna o vaknar 7-7.30.
Ang rutiner vid nattning har vi kvällsgröt o sedan pyjamas o tandborstning. Lägger henne i spjälsängen, stryker på ryggen o säger godnatt vi ses när du vaknar. Stannar ofta i rummet men hon kan ibland somna om vi går. Lillan somnar själv på några minuter. Bökar hon får hon böka, tids nog lägger hon sig själv o somnar. Att jag försöker stryka o buffa stör just nu mer än hjälper.
Förresten någon här inne tipsa om mariekex o jag var/är lite feg då jag är orolig för att sätta i halsen. Men, det har gått jätte bra. Hon älskar det :) tack för tipset!
Och någon tipsa om egen dag typ shopping när jag var i Sthlm hos min mamma och .. Jag gjorde det :p kändes skönt att vara lite själv men läskigt att vara i från henne ändå.
Tack för tipset!
Ang. Läggningsrutin kör vi (bad ), gröt, pyjamas, lugn lek liten stund, 2 pekböcker och en sång. Sen släcker vi och låg bredvid tills hon somnade i vår säng. Nu måste jag fundera på hur vi ska göra när hon har eget rum. Lägger jag henne i hennes säng kommer hon gallskrika :(