• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • malle88
    Blicka skrev 2016-04-30 09:17:34 följande:

Vem är först ut att fylla ett år i tråden? Min lilla fyller 21 maj.

Min fyller 13:e maj, fredagen den 13:e iår ;)
  • summa21

Serah: hoppas ni får bra svar nästa vecka. Hur har han varit denna veckan, oförändrat?

Häftigt med nya framsteg!

Blicka: får hoppas att ni snart slipper alla jobbiga infektioner!

Malle: jobbigt med tandsprickningen. Vår lilla har tacka och lov inte haft så mycket problem med det men vi köpte en gel som vi tyckte hjälpa till den store. Haha, kul med tvätten. Vår plockar också gärna med kläder men hon når inte riktigt upp till tvättkorgwn.

Det kan nog vara så att lillan har lite liknande som storebror. Han klarar egentligen rätt mycket men visst har han en del svårigheter. Vi får se hur det blir. Hon är väldigt intensiv men blir lugnare när vi är någon annanstans.

• Tjej78
    Blicka skrev 2016-04-30 09:17:34 följande:

Vem är först ut att fylla ett år i tråden? Min lilla fyller 21 maj.

Vår lilla fyller den 19 maj :)
  • Tjej78

Lillan kräktes igår efter middagen men verkade pigg o glad så jag trodde hon satt nått i halsen men sen kom även vällingen upp :( Sovit hela natten och varit tipp topp hela dagen, ätit lite mindre men fått behålla allt och hon har varit sig själv. Nu när vi gav henne välling igen innan läggning kom allt upp igen :( Tips på detta? Är hon magsjuk eller är det vällingen hon reagerar på?

• Blicka
    Serah skrev 2016-04-30 09:57:37 följande:

Blicka: håller tummarna att det fortsätter så utan feber.

Min lille fyller den 4e :)

Det är ju snart :)
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-04-30 10:03:37 följande:
    Min fyller 13:e maj, fredagen den 13:e iår ;)
    Som min äldsta :)

Så jobbigt med tänderna :( kul med några steg!
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-04-30 21:16:19 följande:

Lillan kräktes igår efter middagen men verkade pigg o glad så jag trodde hon satt nått i halsen men sen kom även vällingen upp :( Sovit hela natten och varit tipp topp hela dagen, ätit lite mindre men fått behålla allt och hon har varit sig själv. Nu när vi gav henne välling igen innan läggning kom allt upp igen :( Tips på detta? Är hon magsjuk eller är det vällingen hon reagerar på?

Det är ju knepigt... Hade nog tänkt magsjuka men kan ju vara ngt annat också. Lillan kräktes två ggr dag ett o sen fyra dagar senare en gång till. Sen blev det bra så kanske ngn utdragen variant även hos er? Hoppas hon snart mår bättre.
  • pco
    Tjej78 skrev 2016-04-30 21:16:19 följande:

Det var precis så det började för oss. Hon åt vanligt o var sig skälv men på natten efter gröten kröktes hon upp. I 13 nätter o sen två dygns uppehåll o sen kröktes hon i 2 dygn till o nu är det borta men hon äter inget nästan o är fortfarande lös i magen.
    Kanske liknande bakterie?
  • Serah

Tycker lillen verkar bättre med kräkandet men jag börjar tro att detberor på magmunnen, för det kommer alltid när han ätit för mycket. Inget från vården än.

Nu har han istället blivit smittad av mellersta, så nu har han ont i halsen och feber plus hosta, såndär som man verkligen hör att det gör ont :( och inte kan vi sova under dagen heller. De borrar i betong för att laga några rör och det låter förfärligt illa. Istället blir det långa promenader. Tur stt det är fint väder iaf.

Hoppas det vänder nu pco! Men diarrén gör ju att hon förlorar vatten på det sättet. Tycker vården ska lyssna på er!

Ska påbörja bakning av tårtan ikväll hade jag tänkt :)

Svar på tråden Majbebisar 2015