Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Vem är först ut att fylla ett år i tråden? Min lilla fyller 21 maj.
Serah: hoppas ni får bra svar nästa vecka. Hur har han varit denna veckan, oförändrat?
Häftigt med nya framsteg!
Blicka: får hoppas att ni snart slipper alla jobbiga infektioner!
Malle: jobbigt med tandsprickningen. Vår lilla har tacka och lov inte haft så mycket problem med det men vi köpte en gel som vi tyckte hjälpa till den store. Haha, kul med tvätten. Vår plockar också gärna med kläder men hon når inte riktigt upp till tvättkorgwn.
Det kan nog vara så att lillan har lite liknande som storebror. Han klarar egentligen rätt mycket men visst har han en del svårigheter. Vi får se hur det blir. Hon är väldigt intensiv men blir lugnare när vi är någon annanstans.
Vem är först ut att fylla ett år i tråden? Min lilla fyller 21 maj.
Lillan kräktes igår efter middagen men verkade pigg o glad så jag trodde hon satt nått i halsen men sen kom även vällingen upp :( Sovit hela natten och varit tipp topp hela dagen, ätit lite mindre men fått behålla allt och hon har varit sig själv. Nu när vi gav henne välling igen innan läggning kom allt upp igen :( Tips på detta? Är hon magsjuk eller är det vällingen hon reagerar på?
Blicka: håller tummarna att det fortsätter så utan feber.
Min lille fyller den 4e :)
Lillan kräktes igår efter middagen men verkade pigg o glad så jag trodde hon satt nått i halsen men sen kom även vällingen upp :( Sovit hela natten och varit tipp topp hela dagen, ätit lite mindre men fått behålla allt och hon har varit sig själv. Nu när vi gav henne välling igen innan läggning kom allt upp igen :( Tips på detta? Är hon magsjuk eller är det vällingen hon reagerar på?
Pco - hur går det för lillan?
Tycker lillen verkar bättre med kräkandet men jag börjar tro att detberor på magmunnen, för det kommer alltid när han ätit för mycket. Inget från vården än.
Nu har han istället blivit smittad av mellersta, så nu har han ont i halsen och feber plus hosta, såndär som man verkligen hör att det gör ont :( och inte kan vi sova under dagen heller. De borrar i betong för att laga några rör och det låter förfärligt illa. Istället blir det långa promenader. Tur stt det är fint väder iaf.
Hoppas det vänder nu pco! Men diarrén gör ju att hon förlorar vatten på det sättet. Tycker vården ska lyssna på er!
Ska påbörja bakning av tårtan ikväll hade jag tänkt :)