-
Haha, känner igen det där. Efter varje ägglossning känner jag att jag aldrig vill ha sex igen - någonsin Tack och lov varar den känslan bara några dagar.hurtänktedunu skrev 2016-08-22 15:50:40 följande:Ja stress är inte bra alls. Blir så jobbigt efter ett tag. Jag har gått in i v16 nu och vi hade sex varje dag haha. Hade nog inte orkat mer än 1 månad av det så tur det tog sig på en gång.
-
Grattis, vad roligtKarin8206 skrev 2016-08-27 19:10:24 följande:Hej allihop! Har inte skrivit så mycket i gruppen men har följt er och idag visade äntligen grav-testet positivt, 2 dagar innan bim.
Är så glad men vågar inte hoppas för mycket ifall att det inte går vägen. Beräknat datum är 7 Maj..känns som en evighet bort. Har inte känt några speciella symptom, lite lätt illamående ibland bara och lite mer sugen på tomater (åt tomatpuré idag).
Håller mina tummar för er som fortfarande längtar efter ett pluss..vet att det känns som en evighet. -
Hur går det för er? Det vill sig inte riktigt för oss och vi går vidare mot vårt femte försök och hoppas på en junibebis.
-
Nej, vad tråkigt :( Jag beklagar verkligen.FlikkanM skrev 2016-09-01 20:04:52 följande:Då kanske vi får kämpa tillsammans. Fast hoppas du plussar innan :)
Fick ett MA konstaterat i förrgår så nu är behandlingen slut och återbesök nästa vecka för artar att allt är ute. Sen vänta nån mens innan det prövas igen :)
Då får vi hålla tummarna att det blir plus för oss båda inom de kommande månaderna. -
Jag ser en antydan till ett streck. Håller tummarna :)Tussilago6 skrev 2016-09-12 05:33:47 följande:
Nu kanske det äntligen är nåt på g här, nån som ser nåt? Bim -3
-
Jag kör med CB sedan förra månaden. Precis när mina ÄL-symptom började ta slut fick jag positivt resultat.Beebii skrev 2016-09-11 21:14:32 följande:
. Någon här som kört med cb äl tester? Hur säkra brukar de vara?
-
Åh, vad underbart med en liten pojke. Stort grattis.hurtänktedunu skrev 2016-09-12 19:15:33 följande:
Tänkte bara checka in och kolla läger lite. Jag håller alla tummar jag kan för er tjejer och hoppas att det tar sig denna månad för er.
Vi var på RUL i fredags och fick se en liten frisk krabat med en SNOPP(!?)
Ja så vi ska tydligen få en liten pojk. känns hur sjukt som helst men storasyster hade redan bestämt det.
Hoppas hoppas på att få se massa plus här snart.
Kul att ni checkar in här ibland och håller oss uppdaterade. Det är härligt att höra hur det går för alla. -
Det blir ett sjätte försök för oss. Förstår inte vad vi gör för fel. Det känns så tungt just nu.
-
Jag känner med dig :(Tussilago6 skrev 2016-10-23 09:17:41 följande:Hur har det gått? Här kom mensen!FlikkanM skrev 2016-10-23 10:02:09 följande:Ne vad tråkigt men kommer hålla min tummar och tår ända tills du en dag plussar :)
Troligen BIM idag, fortfarande molvärk men ingen mens. Testar kanske nån dag i veckan. Eftersom jag bara kan gå efter mitt positiva ÄL test så får vi se hur det blir :)
Låter ju hoppfullt i alla fall. Håller tummarna :)
Här går det inte särskilt bra. Jag tog någon veckas paus från Familjeliv då jag tänkte att det kanske skulle hjälpa att fokusera på annat än barn och graviditeter men det blev inget för oss denna månad heller. Vi får hoppas på sjunde försöket. -
Det gick tyvärr inte vägen denna månad heller så nu sätter vi i gång med åttonde försöket. Det är svårt att inte bli ledsen numera när mensen kommer men vi försöker ändå att se framåt. Någon dag, på något sätt, kommer det förhoppningsvis att bli vår tur.
Hur går det för er andra?
-
Beebii skrev 2016-11-23 21:29:34 följande:
Har inte skrivit här sen tråden började men efter ett års försök (6 månader intensivt) plussade vi äntligen med barn nr3. Är nu i v.8 och hoppas så att det blir bebis i juli! Lycka till alla ni som är kvar!
Grattis, vad roligt att höraSvelin skrev 2016-11-24 06:54:48 följande:Hej. Vi har också plussat och ska ha en liten trea i juli. Det tog 7 månader denna gång. Lycka till ni andra som fortfarande kämpar. Jag vet hur besviken man blir varje gång mensen kommer.
-
Åh, vad roligt att höra att det blev ett plus för dig! Stort grattis :DTussilago6 skrev 2016-12-15 15:28:41 följande:
Nu har jag också plussat, wohoo!! Det tog sig på åttonde försöket, bara hoppas liten vill stanna nu! Bf 20/8
Stort grattislillagumman85 skrev 2016-12-06 09:48:28 följande:Hej tjejer!!
Väldigt länge sedan jag skrev i tråden nu.
Efter 7 månaders försök så fick jag idag ett plus!!
Helt otippat egentligen då vi nästan lagt ner försökandet. Sambon är ovetandes på jobbet just nu och jag har slagit in ett bebisplagg vi köpt och stickan och lagt det på sängen. (Tidig jilklapp) vilken lycka, men samtidigt livrädd.
-
Inte så bra. Mensen kommer som på beställning varje månad och även vårt åttonde försök misslyckades. Vi får hoppas att 2017 blir vårt år istället.Tussilago6 skrev 2016-12-18 09:58:20 följande:Tack så jättemycket! Hur går det för dig?
Gott nytt år på er alla! -
Hur går det för alla här?
-
Vi försöker fortfarande. Vi har precis genomgått en utredning som inte visade några uppenbara fel på någon av oss så vi kommer fortsätta försöka ett halvår till men har det inte blivit något då rekommenderade vår läkare IVF för oss.Teresiat skrev 2017-04-16 21:49:02 följande:Är i v 38/39 nu ;) jobbar sista veckan denna vecka som kommer sen så la det bli maaaaagiskt att få gå in i bäbisbubblan tillsammans med sonen och mannen igen. Själv då?Tråkigt att höra :/ Vi väntar också på vårt efterlängtade plus. Jag har tappat räkningen på antal försök men gissar att vi är runt försök 16. Dagen när mensen kommer är alltid jobbig nu för tiden. Tanken på IVF, dit vi är på väg, känns också lite skrämmande.FrökenE1985 skrev 2017-04-17 09:49:14 följande:
Kan man hoppa in här? Någon kvar som ej plussat än? Vi har försökt sedan maj förra året utan plus. Går nu in på försök 12 och hoppet sinar för var gång mensen dyker upp.
Roligt - mer än halvvägs då :)Tussilago6 skrev 2017-04-17 08:29:31 följande:Jag är i v.23 nu, tycker allt går så långsamt men inser att det har hänt en del sen sist vi skrev i tråden! Det har säkert kommit ett par bebisar nu?
-
Grattis till lillkillen, vad skönt att allt gick brahurtänktedunu skrev 2017-04-20 11:55:07 följande:Jag fick en liten pojk den 4 februari så vi myser hela dagarna och jag får plugga medan han sover. världens snällaste och gladaste lilla solstråle.
-
Beklagar verkligen. Hoppas att utredningen går bra och att ni får lite positiva besked. Jag vet inte om det ger någon tröst men vår läkare sa att det var vanligt att ägglossningen visade sig fungera bra även i de fall där ÄL-testerna inte hade gett resultat.nilan skrev 2017-05-08 16:44:43 följande:
Är det någon kvar här?
Jag går och längtar och väntar och börjar känna mig smått desperat. Fick missfall i början på december, var då i vecka 19. Igår var det bf för den bebisen som dog.
Nu verkar jag inte ha fått igång äl sedan dess då det inte ger utslag på tester och hela cykeln är allmänt konstig (brukar vara onormalt normal, alltid 28 dagar, äl på dag 14, mensen kommer vid lunch på beräknad dag) nu är cykeln allt från 27-32+ dagar (har aldrig hänt).
Har påbörjat utredning nu. Lämnat blodprover och spermaprover och väntar på läkarundersökning.
Just nu väntar jag också på mensen som vägrar komma. Såååå frustrerande.
Hur går det för alla andra?
Till hösten kommer vi att börja med IVF men vi hoppas såklart på ett plus innan dess, även om hoppet just nu är minimalt efter 16 misslyckade försök.