Inlägg från: stellanocte |Visa alla inlägg
  • stellanocte

Någon som sätter igång i maj 2016?

Hautecouture skrev 2016-04-17 21:18:50 följande:
    Tack för välkomnandet! Tyvärr måste jag dra mig ur då min kille lade alla korten på bordet idag. Han är osäker på om han vill ha barn eller förlova eller gifta sig för den delen. Han vet inte vad han vill.

Jag är såå förbannad och känner mig tom nu. 7 år tillsammans 9 missfall, en utredning och en operation och så nu detta!! Vi är 34 & 38 år.

SUCK (förlåt för denna stämning trodde inte jag skulle bli lämnad efter 7 år)

Önskar er alla lycka till.Kram
    Beklagar verkligen. Hoppas att ni kan lösa det på något sätt.
  • stellanocte
    marengen90 skrev 2016-04-17 22:09:28 följande:
    Har också funderat kring vagn. Sonen kommer också vara under 3år och jag tror vi ska ha en syskonvagn, eller en vi kan göra om till syskonvagn iaf. Är man på stan är det skönt att kunna sätta honom på ett säkert ställe eller om han blir trött i bena när vi är ute länge. Blev barnvagnsnörd med sonen så letar redan efter den perfekta syskonvagnen haha.

Kul med renovering!! Vi bor i hyresrätt men drömmer om hus, så bara att gilla läget ett tag till :)
    Åh, jag tycker också om att fundera på barnvagnar Vi har kikat lite extra på Britax Go Next och Bugaboo Donkey. Har ni några erfarenheter av dessa? 
  • stellanocte
    marengen90 skrev 2016-04-18 20:44:38 följande:

Vad gör alla här på dagarna? Jobbar, studerar, föräldralediga? :)

Jobbar på 100 procent :)
    Aprildimma skrev 2016-04-18 21:41:29 följande:
    Min mens kom också idag :) Så nu är man inne på "rätt" sida av året om det skulle bli nåt.
    Nu är bara frågan om vi ska våga köra redan nu eller vänta en cykel till!
    Vill helst inte få för tidigt i januari om jag ska vara ärlig. Nästa äl ca 5 maj.
    Vi har också börjat fundera på det. Vi insåg att om vi skulle ha sådan tur att vi blir gravida på första försöket så får vi BF 31 januari 2017. 

På grund av jobbrelaterade orsaker vore det inte jättelämpligt att få barn i januari så vi kanske tar det säkra före det osäkra och väntar på nästa ägglossning som är i slutet på maj istället. Vi får se vad vi bestämmer oss för. 
  • stellanocte
    hurtänktedunu skrev 2016-04-25 09:53:25 följande:

Nu räknar vi ner. 16 dagar kvar innan vi kör igång.
    Ibland får jag riktigt kalla fötter men min man får mig på rätt bana igen. han är verkligen bäst. säger att nej det finns absolut inget som håller oss ifrån att starta nu så det är bara att köra.
    Jag tror att jag tänker för mycket och vill planera allt för mycket. in i minsta detalj.
    men nej nu släpper vi på det helt enkelt.

Kul! Vi har bestämt oss för att vänta en mens till så vi kör i gång i slutet av maj istället för i början av månaden - känns som en evighet tills dess. 
  • stellanocte

Så roligt att följa er alla. Om två veckor inväntar jag mensen och sen kör vi också i gång. 

• stellanocte

Någon som har bra tips på böcker (facklitteratur) rörande föräldraskap och barn som kan vara roliga och intressanta att läsa nu när man hoppas att bli gravid snart?

• stellanocte
    Tussilago6 skrev 2016-05-08 08:38:48 följande:
    Jag håller på att läsa en bok som heter "kärlekens roll" som handlar om små barns (fosterstadie samt första levnadsåret typ) neurobiologi, det är en forskningsbaserad bok som handlar om vilken betydelse föräldrarna och miljön har för hjärnans utveckling. Lite tung men väldigt intressant!
    Den lät riktigt intressant. Ska låna hem den från biblioteket.

Tack för tipset
  • stellanocte

Någon som har beräkad ÄL runt skiftet maj/juni? Min ÄL bör vara runt den 31:a maj (gissar jag, jag har aldrig gjort några tester). 

• stellanocte
    hurtänktedunu skrev 2016-05-19 08:54:09 följande:

Har sådan konstig känsla i magen. Känns som en mildare variant av mensvärk. Lite i ryggen och lite i magen. Kom äl flytning igår men har ändå känt det någon dag nu redan.

Brukar inte kännas så vid ägglossning. Tror jag i alla fall. Kanske analyserar mer nu. Jag vet inte haha.

Någon som känt något liknande?

Jag brukar ibland få magont vid ägglossning. Samma typ av värk som vid mensen men hundra gånger lättare. 

I går kom min mens förresten så om fem-sex dagar kör vi i gång på riktigt.  
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?