Inlägg från: stellanocte |Visa alla inlägg
  • stellanocte

Någon som sätter igång i maj 2016?

Tussilago6 skrev 2016-07-10 14:06:15 följande:
    Jag är på ÄL+1 idag, denna månad funderade jag nästan på om vi skulle ta en månads paus för att det vart förändringar i jobbsituation och så, men vi bestämde att ödet får ha sin gång och istället har vi sexat som aldrig förr. Sen får vi se hur "ödet" vill ha det, haha.
    Haha, ja, ibland är det bäst att bara låta ödet ha sin gång

Det blev ingen graviditet för oss denna månad så när mensen är över kör vi igång med vårt tredje försök. Tredje gången gillt kanske? ;)
  • stellanocte
    FlikkanM skrev 2016-07-13 11:59:50 följande:

Fick hem testerna nu och jag som kanske skulle vänta kunde ju inte hålla mig. Enbart hållit urin i 1,5 h och fick detta!!! Tro på fasiken att jag är GRAVID trotts de bruna flytningarna jag haft i några dagar! Ses ännu tydligare i verkligheten och med den korta tiden jag hållet mig borde hormonerna finnas där :) nytt test imorgonbitti bara för att :)

Åh, GRATTIS! Blir så glad när jag ser andra plussa. Var det tredje försöket för er? 
  • stellanocte
    MissJL skrev 2016-07-16 12:58:35 följande:

Kunde inte hålla mig!! Min känsla var rätt, tredje gången gillt!! Nu hoppas vi att vår lilla 3a håller i sig <3

Vad roligt, GRATTIS!
  • stellanocte
    FlikkanM skrev 2016-07-17 18:12:25 följande:
    Ibland känns det som jag varit gravid i en evighet, ibland glömmer jag nästan bort det och ibland pirrar det av nervositet när jag fattar att det verkligen är sant :)

Hoppas det blir en mars bebis, men kan lika gärna bli en aprilare. Gick över med dottern 8-9 dagar så gör jag det med denna så blir det april. Samma månad som dottern är född så skulle vara kul att få en i mars :)
    Har ni börjat berätta för omgivningen än att ni väntar barn?
  • stellanocte
    FlikkanM skrev 2016-07-18 07:03:27 följande:
    Ni då?
    Vi har inte sagt till någon att vi försöker bli med barn. Många skulle säkert bli glada men det känns som att det skulle bli jobbigt med mycket frågor. Jag har nog med mina egna frågor
  • stellanocte
    Tussilago6 skrev 2016-07-20 13:43:24 följande:

Minus idag igen på bim -2 och nu har jag mensvärk så det blev nog inte tredje gången gillt för mig. Hoppas på augusti då...

Tråkigt men så länge inte mensen har kommit finns det fortfarande hopp. Annars hoppas vi på augusti
  • stellanocte
    Tussilago6 skrev 2016-07-24 08:41:21 följande:

Hej alla, jag har varit på semester och fast jag inte hade några symtom så steg hoppet när mensen vart några dagar sen. Men igår testade jag negativt igen och idag kom mensen, så inget tredje gången gillt för mig...

Tråkigt att höra Men vi håller tummarna för fjärde försöket istället. 
  • stellanocte
    lillagumman85 skrev 2016-07-25 01:15:26 följande:
    Ja. Jag trodde att det skulle gå lätt med. Börja också tvivla på att det ska gå.

Min cykel verkar ha blivit längre.. innan var den stadig på 30-31 dagar.. nu har den varit på 35, 17? Och 36... jobbigt och väldigt oregelbundet.

Måste bara berätta om min söta sambo... när jag gjorde testet i fredags så satt han precis så som man själv har gjort så många gånger... han satt där å stirrade sig nästan galen på testet. Haha Och när jag sa att jag skulle slänga det negativa testet så tyckte han att det skulle ligga kvar... ifall att det skulle dyka upp något. Hihi så söt! Älskar att han vill detta lika mycket som jag!

Han är min styrka när det går emot!
    Beklagar att det inte blev någonting denna månad. 

Vilken fin gest av din sambo. Mannen h'är hemma brukar också titta på testen ibland men konstaterar ganska snabbt resultatet och lämnar sedan testet  
  • stellanocte
    lillagumman85 skrev 2016-07-23 23:40:40 följande:

Hur går det för alla i denna tråd?

Själv har jag verken fått mens eller plus.

Nytt test blir på måndag morgon.

Helt okej. Tycker mig ha känt av ägglossningen ovanligt mycket denna månad så vi försöker att inbilla oss att det är ett bra tecken.

Den verkar förövrigt ha kommit ovanligt tidigt. Brukar ha ägglossning runt dag 14 men denna gång fick jag ägglossningsflytningarna redan på dag 11. Vet inte riktigt vad det betyder men man ska väl försöka att tänka allt för mycket kring detta
  • stellanocte

Hur går det för er?

Här är jag någonstans mellan ÄL och BIM och jag verkar ha reagerat starkt på hormonerna denna månad. Det sticker och gör ont i ryggen och nedre magen och brösten känns tunga och ömma. 

Man vill ju så gärna hoppas att det ska vara ett tecken på någonting riktigt men tror tyvärr det är hormonerna bara. 

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?