Inlägg från: MissJL |Visa alla inlägg
  • MissJL

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är det spännande! Fick nyss en blodblandad flytning när jag torkade mig... Beige/rosa med några blodstrimmor i... BIM på torsdag, alltså om 5 dagar. Då är frågan, är det mensen som är tidig el är det en nidis? Tog en binda för säkerhets skull... Hoppas verkligen att det inte blir nå mer!

• MissJL
    Tussilago6 skrev 2016-05-22 21:27:30 följande:

Ojoj, låter ju som en nidis! Har du några andra symtom? Jag har bim på fredag, har haft lite molvärk och halsbränna!

Nä inga direkta symtom... Men jag tycker mig känna mig extra tung i brösten när jag tar av bh-n... Det gör nästan lite ont. Men det kan lika gärna vara rent önsketänkande!
  • MissJL
    Tussilago6 skrev 2016-05-22 23:08:19 följande:

Känner också så, men är rädd att man överanalyserar lite.. När tänker du testa?

Ska försöka hålla mig till på torsdag... Ingenting i bindan men känslan är att mensen kommer snart :( Fast än är det inte kört!
  • MissJL

Är rätt säker att det är mensen som dykt upp lite för tidigt :( Men vad kan man begära av en kropp som varit "pausad" i 4 år... Bara att avvakta de närmaste dagarna o sen på't igen bara!

• MissJL
    Hojjan skrev 2016-05-25 10:49:24 följande:

Suck, buggade sig innan den lagt till bild!

Härligt!! Grattis!!
  • MissJL

Nu har jag laddat ner en app få se om jag får lite bättre koll då kroppen inte alls beter sig som den har gjort... Enligt appen blir nästa äl 4/6. Men jag har ju bara två menser att utgå ifrån så vi får se... Känns skönt att det är tidigt i juni så jag slipper deppa över den här mensen så länge ;)

• MissJL
    Tussilago6 skrev 2016-05-27 08:49:20 följande:

Hur går det för alla i tråden? Här är det bim idag, tog ett CB digital imorse som visade inte gravid känner mig dock fortfarande gravid och har ganska kraftigt illamående på mornarna så jag tror och hoppas än. Det som gör mig skeptisk är att jag har plussat på bim -3-4 vid alla mina tidigare graviditeter. Tycker att jag borde ha fått ett plus vid det här laget...

Jag sitter o väntar på att mensen ska ebba ut... Mensdag 5. Enligt appen blir nästa äl den 4/6 o BIM 18/6. Men min mens har alltid kommit i slutet av månaden typ 25-27. Så jag kör med äl-tester den här månaden igen för att känna mig lite mer säker....
  • MissJL
    hurtänktedunu skrev 2016-05-30 18:39:57 följande:

Tog 2 till nu efter 9 timmar. Tjurblåsan. Tycker det syns mer på det undre nu. På det övre var det svårt att få det på bild. Men det syns mer nu på det än på bim-2 med dottern. Sa till och med min man.

Så idag bim -4 blev det plus då.

Wiiiie!! Grattis <3
  • MissJL

Jag är verkligen inne i en dipp just nu... Inget känns roligt.. Går bara o väntar på den där äl som enligt att ska komma i helgen. Tog ett cb dubbel idag o den visade bara en rund ring.. Testar igen på fredag tänkte jag. Bebis känns så långt borta just nu...

• MissJL
    Tussilago6 skrev 2016-06-01 05:46:28 följande:

Vet hur det känns, samma här! Jag har typ 10 dagar till ÄL och det känns som en evighet och sen mer väntan innan BIM. Och sen får man säkert börja om. Jag funderar på om jag ens hade någon ägglossning sist... Fick aldrig något positivt utslag på ägglossningstesterna, bara en jättesvag stegring som sen försvann. Jag hade däremot en ovanligt skarp ägglossningssmärta, men märkte inte av några ägglossningsflytningar och sen när jag fick mens så var den väldigt sparsam och varade i ca 2 dagar. Kanske kroppen kommit i obalans efter spiralen, hoppas isf att den funkar nu! Men jag ska försöka att ta det lite chill, tänka på annat, men det är inte så lätt!

Hoppas att det snart ljusnar för dig! Tänk, till helgen kanske ni tillverkar bäbis, det är inte så långt borta iaf! Kram

Jag vet inte heller om jag hade nån äl sist... Inga flytningar, 9 dagar med hög fertilitet men aldrig max, men det var ju första försöker så man får ju försöka ha lite tålamod! ;) Går dåligt... Haha! Men det känns bättre idag! Tror jag hade en allmänt dålig dag... Stort tack för peppen!! <3
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?