Inlägg från: MissJL |Visa alla inlägg
  • MissJL

Någon som sätter igång i maj 2016?

Jag har traderat hem lite ältester bara för att få lite koll efter spiralen.. Sen tycker ju jag att dom där testerna är himla spännande! ;) Förra gången låg vi lite titt som tätt o det tog sig på första... Hoppas det går lika snabbt den här gången men jag tror inte det... Jag ska börja spana efter äl runt 7 maj men tror den dyker upp senare...

• MissJL

Jag skulle tycka att det var skönt att bli gravid nu så man kan hålla sig lite hemlig över semestern... Vänta in lite säkrare tider! Just nu är det mycket middagar, vin o myskvällar... O jag som har så svårt att hålla tyst! O ljuga är jag helt värdelös på...

• MissJL
    Tussilago6 skrev 2016-05-03 17:39:39 följande:

Samma här! Var på möhippa i lördags och drack (förhoppningsvis) min sista alkohol på väldigt länge. Nu har vi bröllop och lite andra evenemang på gång framöver som kväver bra lögner om inte mina kompisar ska fatta, dom väntar sig nog att det ska hända snart så dom kommer säkert hålla span dessutom! Jag får nog fejka en sjukdom som kräver starka mediciner eller nåt... Haha.

Jag måste sända ut värsta vibbarna just nu för två oberoende kompisar har frågat om jag är gravid.. Och jag tror inte att så många förväntar sig en liten trea hos oss ;) Vi har en fest innan BIM som jag tänker njuta av! Gravad lax o rödvin längtade jag efter under graviditeten så det tänker jag unna mig lite extra... ;)
  • MissJL
    Tussilago6 skrev 2016-05-04 05:32:14 följande:

Ja passa på, härligt! Hur ska man egentligen bete sig mellan ägglossning och bim, när man inte vet om man är gravid eller inte? Jag tänkte ifall det tar några månader att bli gravid så kanske man vill leva som vanligt fram till dess. Hur tänker du? Och ni andra? Det kanske är så tidigt i en eventuell graviditet så det inte spelar nån roll? Ingen moderkaka osv...

Jag tänker leva precis som vanligt fram till dagen jag plussar! Äta, dricka o njuta :) Ska man bete sig som gravid redan vid äl så kommer det bli himla långdraget o besvikelsen större om det inte tar sig... Men skulle man få symtom el känningar innan bim så är det annat...
  • MissJL

Enligt uträkning borde jag ha äl runt 11 maj då mensen kom 27 april... Men idag har det kommit riktigt slemmig flytning.. Typ äggvita! Flera gånger i dag när jag gått på toa idag har pappret bara glidit när jag torkat mig?! Kan det vara äl redan? Måste hem o testa! :D

• MissJL
    Tussilago6 skrev 2016-05-07 07:41:00 följande:

Gjorde du nåt äl-test? Härligt, nu börjar det hända saker!!

Här håller kroppen fortfarande på att strula. Jag blöder fortfarande, är på dag nio nu i den här evighetsmensen. Hoppas att det ger sig snart. Jag undrar vad som händer med resten av cykeln när mensen håller på så här? Antagligen är inte kroppen helt i balans efter hormonspiralen.

Jag tog ett som visade supersvagt streck! Så jag tror det blir runt 11 ändå :)
  • MissJL
    columbus skrev 2016-05-08 19:20:49 följande:

Jag hänger på den här tråden. Har personligen velat ha barn länge nu men med fästman som velat vänta. Senaste beskedet var dock att "vi kan väl köra utan skydd i alla fall", men inget konkret "okej, nu försöker vi verkligen". Vet med andra inte ord vad jag ska hoppas på men självklart tackar jag inte nej till att köra på utan skydd, och självklart hoppas jag att det blir barnbakeri så snart som möjligt :)

Har mens just nu (började igår) och har haft regelbunden sådan sen jag tog ut min p-ring för tre månader sen, så förhoppningsvis har jag bra koll på min ÄL. 

Hur går det för alla andra här? Vilka sätter på allvar igång verkstaden nu i dagarna? :)

Jag inväntar äl i veckan, senast till helgen! Ska kolla med stickor för att få koll då jag inte haft mens el koll på min äl de senaste fyra åren :) Ska bli så spännande men ändå lite läskigt! Har tvillingflickor innan o nu vill vi ha en trea <3
  • MissJL
    columbus skrev 2016-05-08 20:12:11 följande:

Åh spännande! Vad kör du med för stickor?

Jag beställde precis hem Clearblue Digitala ägglossningstest. Kanske är att jinxa, haha :( Har som sagt inte fått något definitivt besked från fästmannen men lät ändå som att vi ska köra på (och då vill jag såklart ha koll på ÄL) :)

Jag köpte billiga stickor på Tradera, vet inte vad som heter... Men jag har också köpt CB ältest :) fick stegring på Stickan men bara en cirkel på CB.. Men äl borde inte vara allt för långt borta!
  • MissJL
    mrsbygg skrev 2016-05-09 13:13:43 följande:

Nu har min första mens kommit efter jag tagit ut spiralen! 5 dagar tidigare än beräknat från min normala cykel! Aldrig tyckt att få mens vart så spännande som nu haha ;)

Så om 5 dagar ska jag börja med ÄL tester!

Visst är det kul?! Jag borde ha äl runt 11-14 så jag har börjat testa nu :D Starkare streck idag än igår så det går åt rätt håll iallafall ;)
  • MissJL
    hurtänktedunu skrev 2016-05-09 21:11:19 följande:

Får jag bara fråga en sak. Bara nyfiken så vill inte verka otrevlig. Men varför är ni så många som tar äl-tester? Och ligger ni bara runt äl då?

Är det inte bara lättare att försöka ha sex regelbundet isället för då missar man det ju inte.

Eller hur tänker ni? Som sagt inget illa menat är bara nyfiken.

Känns ju lite som man gör det till ett helt projekt.

Det är absolut ingen fara! Det här kommer nog med största sanorlikhet bli vårat sista barn så jag vill liksom ha hela projektet! Jag har aldrig "klockat" min kropp förut så jag gör det av ren nyfikenhet ;) Kommer inte testa varje månad utan nöja mig när testerna jag har är slut :)
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?