Inlägg från: FlikkanM |Visa alla inlägg
  • FlikkanM

Någon som sätter igång i maj 2016?

Stort jätte grattis till alla plus, så roligt att läsa!

Själv är jag på ÄL +2 el +4, molvärk har suttit i till och från ända sen min ev ÄL fyra dagar sen.

Men alltså har sån positiv känsla för denna månad :)

Vi har fått till det två dagar i rad , "vilat" en dag osv ända sen mensens slut och inte för att vi måste utan för att vi velat. Så känns inte som vi kan ha missat ÄL.

Och pratat en hel del om barn att det kan bli ett snart eller att det kan ta tid, hur det skulle vara om det inte funka osv.

Nu är det bara den långa väntan men är mitt uppe i semester, varit på en tripp och ska iväg nu igen i en vecka. Tror att en hel del av det positiva kommer från att vi behövt smyga, "myset har kännts förbjudet och spännande" när vi varit borta hos familj hahaha

Tänkte bara prata av mig lite :)

Hur går det för er andra?

• FlikkanM
    MissJL skrev 2016-07-07 08:51:05 följande:

Jag har också en positiv känsla i kroppen. Rätt konstigt egentligen då jag har noll koll när min äl är.. Litar jag på appen då är jag ÄL+5 idag. Känner mig rätt lugn om mensen skulle komma ändå, det är liksom sommar o bara vårat tredje försök! Det kan svänga snabbt ;)

Vi ligger rätt lika både på försök och ÄL +

Med samma inställning. Så härligt :)
  • FlikkanM

Går fick jag en ljus strimma blod när vi mös, precis lika som förra månaden så kan vara niddis eller sköra hinnor igen, hugger lite lätt i livmodern och humöret är superkast till och från. Håller tummarna för att det sitter nått där IOM att jag hade lika förra månaden och då troligtvis fick ett tidigt missfall. Hoppas det är nått som vill stanna om det är så ???? Är på ÄL +8 eller +6 tror jag

• FlikkanM

Nehepp nu fick jag brun/blod när jag torkade mig. Antingen har det med att ett ägg in fästa eller så kommer mensen alldeles förtidigt. Förra cykeln började med brunflytning i 3 dagar innan det sa pang och mensen drog igång vilket jag tolka som MF iom hur jag mått och hur mensen var.

Om den drar igån om 3 dagar så är den ca 4 dagar förtidig....

• FlikkanM
    Tussilago6 skrev 2016-07-11 09:20:39 följande:

Det kan ju vara nidblödning också, rätt tid för det. Hoppas! ????

Ja hoppas tänker jag gärna med den braiga känslan jag haft innan hahaha
  • FlikkanM
    Tussilago6 skrev 2016-07-12 08:57:52 följande:

Har det kommit nån mens? Hoppas inte!

Nä inte än, fortfarande bara brun/röda spottings men inte i samma "mängd" som i förrgår utan mindre nu. (Inte för att det varit nå mycket men du kanske förstår). Nästan så man få "in och leta" för att hitta hahaha.

Men det är bara avvakta. Förra månaden höll det på i tre dagar och sen sa det pang. Idag är tredje dagen så kanske säger pang imorgon förtidigt eller så ger det sig :) kommer köpa hem tamponger idag och gravtest till helgen om den inte kommer :)

Hur går det för dig? Vilken dag är du på?
  • FlikkanM
    lillagumman85 skrev 2016-07-12 23:35:52 följande:

Spännande! Håller tummarna för att mamsen inte kommer med ett brak.

Jag är runt äl.. vet inte exakt. Hade lite älvärk igår och de sexade vi på. Idag kände jag nog ännu lite mer, men hoppade över idag.. får bli imorgon om vi känner för det såklart.

Fick ett kusinbarn idag och en annan vän fick igår.. så kan längtar ju inte mindre nu! :-P

Varannandag ska ju vara hälsosamt för spermierna så det är ingenfara om ni hoppar över någon dag :)

Åh ja när bebisar och bilder ploppar upp överallt längtar man ju ännu mera men naturen har sin gång hahaha världens sämsta uttryck men en så länge har väl inte "viljan och expressleverans av bebis" uppfunnits hahah

Ingen mens än, det ljusa bruna har slutat, ingen mensvärk som att den skulle komma och dessutom har bröstvårtorna blivit känsliga vilket jag inte kommer ihåg från förra månaden att jag fick.

Håller tummarna för oss att det funkar denna månad :)
  • FlikkanM
    Tussilago6 skrev 2016-07-13 08:14:56 följande:

Åh, det låter ju riktigt lovande! Spännande! Kom ihåg att uppdatera oss när det händer nåt!

Jag är på ÄL +4, 9 långa dagar till bim. Men eftersom jag har semester så går tiden ganska fort ändå.

Självklart, kanske bryter det ska skrev tidiage men att testa tidigast i helgen hahaha kanske blir redan de närmsta dagarna :) men samtidigt så kanske det är bra att vänta :)

Har också semester och haft under detta försök så absolut tycker jag dagarna gått relativt fort, mycket annat att göra och lite små resor :)
  • FlikkanM

Fick hem testerna nu och jag som kanske skulle vänta kunde ju inte hålla mig. Enbart hållit urin i 1,5 h och fick detta!!! Tro på fasiken att jag är GRAVID trotts de bruna flytningarna jag haft i några dagar! Ses ännu tydligare i verkligheten och med den korta tiden jag hållet mig borde hormonerna finnas där :) nytt test imorgonbitti bara för att :)

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?