Inlägg från: lillagumman85 |Visa alla inlägg
  • lillagumman85

Någon som sätter igång i maj 2016?

MissJL skrev 2016-06-29 21:41:52 följande:

Mina första älflytningar sen spiralen åkte ut!! Äntligen nått att hålla koll på nu när jag inte ska testa med stickor denna månad :)

Härligt!

Har också väntar på dessa äl flytningar och andra tecken på äl... hoppas på att de kommer för mig också snart!
  • lillagumman85
    FlikkanM skrev 2016-07-12 09:32:12 följande:

Nä inte än, fortfarande bara brun/röda spottings men inte i samma "mängd" som i förrgår utan mindre nu. (Inte för att det varit nå mycket men du kanske förstår). Nästan så man få "in och leta" för att hitta hahaha.

Men det är bara avvakta. Förra månaden höll det på i tre dagar och sen sa det pang. Idag är tredje dagen så kanske säger pang imorgon förtidigt eller så ger det sig :) kommer köpa hem tamponger idag och gravtest till helgen om den inte kommer :)

Hur går det för dig? Vilken dag är du på?

Spännande! Håller tummarna för att mamsen inte kommer med ett brak.

Jag är runt äl.. vet inte exakt. Hade lite älvärk igår och de sexade vi på. Idag kände jag nog ännu lite mer, men hoppade över idag.. får bli imorgon om vi känner för det såklart.

Fick ett kusinbarn idag och en annan vän fick igår.. så kan längtar ju inte mindre nu! :-P
  • lillagumman85
    FlikkanM skrev 2016-07-13 11:59:50 följande:

Fick hem testerna nu och jag som kanske skulle vänta kunde ju inte hålla mig. Enbart hållit urin i 1,5 h och fick detta!!! Tro på fasiken att jag är GRAVID trotts de bruna flytningarna jag haft i några dagar! Ses ännu tydligare i verkligheten och med den korta tiden jag hållet mig borde hormonerna finnas där :) nytt test imorgonbitti bara för att :)

Ååååh.. GRATTIS!!!

Känner hur jag ryser till av med-lycka när jag ser det där!!!
  • lillagumman85
    MissJL skrev 2016-07-16 12:58:35 följande:

Kunde inte hålla mig!! Min känsla var rätt, tredje gången gillt!! Nu hoppas vi att vår lilla 3a håller i sig <3

Wiiiiii! GRATTIS!!!!!

Blir så himla glad!
  • lillagumman85

Jag har troligtvis bim på tisdag.

Känner sedan några dagar molvärk som går ner i blygbenet.. och trööööött!

Hoppas hoppas!

• lillagumman85

Imorgon ( eller idag) är det bim för mig.. har inte kännt nån molvärk idag... ingen svullen mage... knappt inga symtom alls. Hmm..

Varje månad innan har jag hittat mängder av symtom, men inte nu.

Ingen mens i syne än i alla fall, det är ändå det viktigaste! :-P

Testar nog till helgen om inte mensen dykt upp.

• lillagumman85

Ja hopp, då är det bim idag då!

Vaknade med känslan "ställer jag mig upp nu kommer mensen att sättas igång på två sekunder" Men nu har det gått många timmar och icke nån mens än! Jag brukar oftast få mens mitt på dagen, så jag ropar inte hej! På något sätt känns det ändå annorlunda denna månad.

Har haft lite vattniga flytningar sista dagarna och för ett par dagar sedan trodde jag att jag hade åkt på en svampinfektion. :-/ Är allmänt trött och har sjukt lätt till tårar.. fast det är iof inget konstigt när det gäller mig.

• lillagumman85
    Tussilago6 skrev 2016-07-19 18:30:40 följande:

Spännande, lycka till!! Jag har bim om tre dagar, men testade negativt imorse. Jag känner egentligen ingenting heller förutom lite ömma bröstvårtor. Men det hade jag förra månaden också så....

Håller tummarna för dig med!

Här är det ingen mens än.. inte ens lite spottings som jag haft två gånger efter varandra. Endast känslan att mensen kommer vilken minut som helst. Men känns ändå annorlunda och kan inte riktigt sätta fingret på det.
  • lillagumman85

Skit också! Mannen säger att mina tester ej har kommit i brevlådan idag. Hmm... jag som hade ställt mig in på test ikväll. Nu blir det ju inte fören tidigast imorgon kväll efter jobbet. Sugen på att sticka till affären å handla att iaf. *kluven*

Kanske var meningen... att jag skulle vänta. :-/

• lillagumman85

Hur går det för alla i denna tråd?

Själv har jag verken fått mens eller plus.

Nytt test blir på måndag morgon.

• lillagumman85

Jag hade ju tänkt testa imorgon.. men imorse vaknade jag med ett ryck och mensen var ett faktum.

Nya tag nästa månad. Känns väldigt deppigt idag bara! svårt att hålla humöret uppe.

• lillagumman85
    FlikkanM skrev 2016-07-24 08:21:22 följande:

Tjohej, det går bra hoppas jag. Är i v 6 nu, hade svagt aprikosfärgade flytningar innan helgen så jag höll på att dö av nervositet men det har inte blivit nått mer, kan tänka mig att det antingen är av växande livmoder eller för nått jag gjort dagarna innan. Kom å tänka på att jag hade mått så oförskämt bra dagen innan också så googlen (min bästa och värsta vän) tydde ju på ev missfall eller normalt. Men samma natt kom symtom och allt tillbaka så jag har släppt tänker och känner mig lungn :) vilat lite extra i helgen vara för psykets skull :)

Hur mår du då? Hoppas på plus nu då :)

Så bra att symtomen är tillbaka!

Det ska nog gå bra hela vägen ska du se!

Här blev det ingen bebis denna månaden heller. Mår ganska bra ändå.. fast är såklart ledsen och besviken.
  • lillagumman85
    Tussilago6 skrev 2016-07-24 22:47:38 följande:

Vi får försöka peppa varandra du och jag då, nu borde vi ju ha ungefär samma bim också eftersom vi fick mens samma dag. Men jag är på dåligt pepphumör, jag trodde att det skulle gå lätt och vi skämtade innan om att vi kanske skulle få tvillingar igen och så, nu känns det som att det kanske inte ens blir nåt... Vet att fyra månader inte är mycket egentligen men man vill ju så gärna.

Ja. Jag trodde att det skulle gå lätt med. Börja också tvivla på att det ska gå.

Min cykel verkar ha blivit längre.. innan var den stadig på 30-31 dagar.. nu har den varit på 35, 17? Och 36... jobbigt och väldigt oregelbundet.

Måste bara berätta om min söta sambo... när jag gjorde testet i fredags så satt han precis så som man själv har gjort så många gånger... han satt där å stirrade sig nästan galen på testet. Haha Och när jag sa att jag skulle slänga det negativa testet så tyckte han att det skulle ligga kvar... ifall att det skulle dyka upp något. Hihi så söt! Älskar att han vill detta lika mycket som jag!

Han är min styrka när det går emot!
  • lillagumman85

Känslan som uppstår när ens syster kommer och berättar för alla att de är gravida i v12.

Vi började försöka samtidigt och nu känner jag mig uppgiven och känner att jag bara vill ge upp. Är väl vid ägglossning ungefär.. (om jag nu har nån äl) tänker att jag nog bara haft det en gång av de passerade månaderna.. har verken äl-sekret eller riklig mens som jag brukade ha innan.

Jaja... vi får se..

• lillagumman85
    Tussilago6 skrev 2016-08-18 21:23:50 följande:

Här kom mensen idag bara att försöka bita ihop och komma igen... Kanske nästa månad!

Hoppas det går bättre för er andra som är kvar!

Å nej! lider med dig.

Min cykel har konstigt nog blivit så lång.. runt 35 dagar. Så väntar inte mens riktigt än. Om två veckor åker vi till Mallorca och då hoppas jag på att mensen har kommit och är över eller har jag fått ett plus. Vi får se.... kom av oss lite med sexet denna månad och jag har knappt räknat och knappt känt efter när äl kan ha varit. Kanske är en vinnande strategi..

Hur eller hur så försöker jag att inte pressa mig själv och jag ska inte leta symtom eller testa för tidigt denna månad.
  • lillagumman85
    Tussilago6 skrev 2016-08-19 06:22:57 följande:

Åhh, hade skrivit ett långt svar som försvann...

Vi kom också av oss, fast kanske lite väl mycket eftersom vi var bortresta precis över mina fertila dagar, nästa äl ska vi ligga som kaniner!

Hoppas i alla fall att det är en vinnande strategi för dig och att du får ta med dig ett fint plus till mallis! Om inte så får du trösta dig med en pina-colada på stranden! Vi ska också snart åka utomlands, känns jättebra! Då kanske man kan tänka på nåt annat i några dagar...

Ingen vinnande strategi här.. fick bruna flytningar nu och förmodligen mens på g. Mensvärk också nu.

Jag ger nog upp nu..
  • lillagumman85
    Tussilago6 skrev 2016-08-19 18:29:27 följande:

Åhh tråkigt... Ja det är svårt att hålla modet uppe när det inte händer nåt månad efter månad. Jag börjar känna mig gammal, tänker massa dumma tankar men samtidigt vet man ju att det inte är onormalt att det tar ett tag innan man blir gravid. Samtidigt har det gått så lätt förut så jag trodde det skulle gå lätt nu också...

Men hoppas på att det är vår tur nästa gång! Kram

Ja.. jobbigt värre!

Börjar känna mig gammal också. Det går tagit drygt ett halvår med mina tidigare och det är väl bara att inse att det inte skulle gå fortare nu många år senare. :-/

Är väl bara att fortsätta försöka och sen söka hjälp när man har försökt nått år eller så. :-/

En del av mig vill bara deppa och lägga ner.
  • lillagumman85

Hej tjejer!!

Väldigt länge sedan jag skrev i tråden nu.

Efter 7 månaders försök så fick jag idag ett plus!!

Helt otippat egentligen då vi nästan lagt ner försökandet. Sambon är ovetandes på jobbet just nu och jag har slagit in ett bebisplagg vi köpt och stickan och lagt det på sängen. (Tidig jilklapp) vilken lycka, men samtidigt livrädd.

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?