Inlägg från: Svelin |Visa alla inlägg
  • Svelin

Någon som sätter igång i maj 2016?

Jag har pratat med BM idag och hon kunde inte riktigt förklara den korta lutealfasen. Kan vara att jag blev gravid, men att det blev missfall direkt, men det är bara spekulationer. Jag känner mig lugnare efter att prata med henne. Hon sa att jag har en regelbunden cykel och att jag ska försöka att inte använda ältest för de vet inte hur tillförlitliga de är och att risken är att man blir fixerad vid dem. Det bästa sa hon är att ha samlag två gånger i veckan. Så nu kör vi på sex 2-3 ggr i veckan när mensen är slut. :D

• Svelin
    KatarinaMaja skrev 2016-06-08 21:22:38 följande:

Låter bra. Lycka till!

Tack! Och lycka till själv!
  • Svelin

Nu är mensen över så nu är det dags att köra igång 3ggr/vecka-sex! :D Får se om vi kan lyckas med detta sättet istället! Håller tummarna för att ni som inväntar bim får era pluss!!

• Svelin
    lillagumman85 skrev 2016-06-14 22:27:25 följande:

Tog lite paus härifrån fl under mensen... nu är den tråkiga perioden slut sedan nån vecka och vi sexar på varannan dag igen. Har förmodligen äl runt midsommarafton.. så vi får hoppas att vi får till lite mys!

Måste säga att det var en märklig mens jag hade. Den var sparsam och lite långdragen och absolut inga klumpar som det brukar vara.. kan det vara så att jag aldrig hade någon ägglossning tror ni?

Jag har troligtvis också äl runt midsommar! Vi får hålla tummarna för att det tar sig nu då! :)
  • Svelin

Hur går det för alla? Vi är mitt uppe i äl-tider. Vet inte exakt när den inträffar, men vi sexar på ca varannan dag nu och håller tummarna att det funkar! :)

• Svelin

Är det någon här som får en jätteflytning bara vid typ ett toabesök per cykel? Jag menar alltså mycket och det är precis som rå äggvita. När i er cykel inträffar den i så fall? Och är det någon som får JÄTTEont vid äl eller implantationen av ägget?

Jag har nämligen en sådan flytning varje cykel och när jag körde med ältest så visade det att jag hade äl ca 6 dagar efter flytningen. Jag är inte lika säker längre att det är så. Jag pratade ju med BM om min cykel och ältest mm och hon sa att de vet inte hur tillförlitliga dessa test är. Därför funderar jag på om min äl är när jag har den där jätteflytningen och att det jag känt 6 dagar efter de senaste två månaderna kan ha varit implantationen. Förra cykeln slutade i så fall i ett tidigt missfall. Detta är ju bara spekulationer. Någon som känner igen sig på något sätt och vet hur det kanske ligger till??

• Svelin

Hej. Grattis till er som plussat! Så glad för eran skull. Här blev det inte tredje gången gillt. Den 7 juli kom mensen så nu är vi igång med fjärde försöket. Jag håller mig lite borta från fl för jag försöker slappna av i barngörandet nu. Släppa stressen. Vill gärna vara gravid nu men samtidigt så gör det inget om det tar någon månad till. Jag kollar kanske in emellanåt. Lycka till alla!

• Svelin

Jag har inte plussat än. Jag inväntar bim för tillfället. Har bestämt att jag inte ska analysera allt jag känner nu. Förra cykeln hade jag massa känningar och det var inget ändå. Så jag tror att det är så mellan äl och bim helt enkelt. Det känns en massa i tjejmagen utan att det betyder bäbis. Får bara hålla tummarna att mensen inte kommer denna månaden. :)

• Svelin

Miss JL-vad skönt att allt såg bra ut. Hoppas du slipper fler blödningar nu.

FlikkanM-jag håller väl inte det jag skrivit helt och hållet. Det är ju svårt att inte analysera. :/ Tror nog att mensen kommer om någon dag. Har väl typ samma symtom som förra månaden. Det är ju bara att vänta och se. :)

Är det någon mer som väntar på bim? Eller var i cykeln är ni andra som inte är gravida än?

• Svelin

Igår kom mensen så då går vi in på femte försöket.

Vilka har barn innan och hur lång tid tog det att få till dem?

Vi har två barn innan och med första barnet gick det på första försöket som egentligen inte var ett försök utan en tjuvstart. (Vi skulle börja månaden efter.)

Andra barnet tog det sig på åttonde försöket, men då hade vi en 1,5-åring och allt vad det innebär och jag hade ingen koll på min ägglossning osv.

Nu har jag bättre koll, men är 8 år äldre än när vi försökte få till barn nummer två och 10 år äldre än när jag var gravid med ettan. Rädd för att det har stor betydelse. :/

Nu händer det inte så mycket här förrän troligtvis i slutet av augusti då ägglossningen ska vara. Denna fas är väldigt lång för mig, min äl kommer runt dag 20-24 så det enda man kan göra efter mens är att vänta och sexa varannan/var tredje dag.

Kram på er!

• Svelin

Hur går det för alla här inne?

Jag väntar på äl. Lååång väntan, men vi kör varannan dag så får vi hoppas att det funkar denna gången. Jag har börjat äta en vitamintablett för kvinnor och så har jag beställt hem vitaminer till mannen. Denna cykeln har jag bestämt att jag sk både tempa och köra ältest. Bara för att verkligen kartlägga min cykel och när äl inträffar!

Jag hoppas att vi alla här inne snart plussar!!

• Svelin

Stellanocte- ältesten hsr funkat hyfsat bra innan, men sen pausade jag från dem lite. Blev för mycket fokus på dem kände jag, men nu vill jag att min app ska få riktigt bra data att gå efter så tempning varje dag och ältest from nästa vecka. :)

Beebii- Lycka till! :)

• Svelin

Så tråkigt lillagumman. :(

Nu har jag dragit igång ältestningen. Gjorde ett i fredags och då var det rund ring, men idag när jag gjorde det så fick jag blinkande gubbe så nu får jag testa 2 ggr om dagen tills jag får fast gubbe. :)

Hur går det för dig Beebii??

• Svelin
    MissJL skrev 2016-08-22 07:57:40 följande:

Hej tjejer!! Jag gick in i v 10 igår :) Kämpa på, snart är det er tur! Jag plussade när jag la testerna på hyllan, sex 2-3 ggr i veckan gjorde allt lättare o roligare ;) Hoppas ni haft en fin sommar o plussen trillar in nu när vardagen kommer igång! Kram!

Vi gjorde som du nu under sommaren och det hjälpte inte tyvärr. Nu vill jag tempa och testa denna månaden för att få mer koll. Jag har nämligen väldigt ont vid äl nu och jag vill se när ältesten ger utslag i förhållande till smärtan. :) Annars vill jag helst inte hålla på med tester. Risk för stress och blir väldigt dyrt. :/
  • Svelin

Nu så är ägglossningen här vilken minut som helst. :) Idag eller imorgon bör den vara. Fick fast gubbe på ältestet igår lunch/eftermiddag. Så nu får vi sexa lite mer än vi redan gjort denna månaden. Vi kör ju varannan/var tredje dag annars. :)

Hur går det för er andra? Någon mer som är vi äl nu?

• Svelin

Jag kör med cb digital dubbel hormonindikator och kag upplever att de stämmer ganska bra med när jag själv känner att äl är, men vet ju inte säkert om det stämmer eller om äl verkligen sker. Har ju inte blivit gravid än, men det kan nog bero på andra faktorer än själva ältestet.

• Svelin
    Beebii skrev 2016-09-17 09:02:23 följande:

Ja här blev det fast gubbe i torsdags! Hoppade helt över höjningen och blinkande gubbar. Jag testade onsdag em och fick bara ring sen på torsdag fm testade jag igen då jag mådde så illa och då var det plötsligt fast smiley. Har inte testat mer efter det då det står att man inte ska testa på 48tim. Hur har ni gjort? Trodde den fasta gubben skulle finnas kvar i fönstret tills det gått 48tim då men den är släckt igen.intressant att se hur höjningen ser ut på stickorna med!

Men du använder olika test eller? De lila är ju till dubbel hormonindikatorn och de rosa är ju till den du har på bilden. Den rosa visar inte blinkande. Du har säkert koll på detta, men jag bara tänkte om du inte visste det. :)
  • Svelin

På det lila testet är den fasta gubben kvar i 48 tim och på det rosa är gubben kvar i 8 min.

• Svelin

Ja det kan man väl säga att de är. De lila visar ju först när östrogenet ökar (blinkande gubbe) och när lh ökar (fast gubbe). Det rosa visar ju bara lh, men de gör ju egentligen samma sak. Så det är väl en smaksak. De lila är ju dessutom dyrare. :)

• Svelin

Hej. Vi har också plussat och ska ha en liten trea i juli. Det tog 7 månader denna gång. Lycka till ni andra som fortfarande kämpar. Jag vet hur besviken man blir varje gång mensen kommer.

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?