Någon som sätter igång i maj 2016?
Jag tycker alltså inte att du ska tveka. Dina barn är inte så stora än. :)
Jag tycker alltså inte att du ska tveka. Dina barn är inte så stora än. :)
Håller med!!!
Nån här som ätit cerazette? Jag tog mitt sista piller onsd den 9/3 och nu i onsdags, en vecka senare så kom det pyttelite blod och sen på torsd och fred kom det lite mer, men det var bara rosa aldrig rött. Sen har det slutat. Blir lite trött. Trodde verkligen att jag hade tur och fick min pillermens snabbt, men nu vet jag inte vad det var. Någon som känner igen sig i detta?
Första barnet tog sig på första försöket. Vi gjorde en tjuvstart och hon blev beräknad till 31 dec, men tittade ut i januari. Andra barnet tog 8 försök, men vet inte hur noga vi var och jag hade inte någon större koll på äl. Nu börjar mensen ebba ut så snart kör vi igång på första försöket på trean. :)
Vilken lätt unge, härligt att höra att dom också finns ;) Hoppas nästa barn blir sådan. Sonen har energi och har alltid något på gång och en vilja av stål (på gott och ont!). Idag måla han hela vår vita hallmöblel med sina kritor medans jag gjorde lunch. Som tur var gick det att ta bort!! Kul att hon är blöjfri redan. Sonen bryr sig inte alls och vill inte ens säga till när han behöver göra sina behov haha.
Hur lång tid tog det för alla här att bli gravid förra gången??
För oss tog det sig på första försöket förra gången. Hoppas på samma tur denna omgången.
Den äldsta fyllde 9 i januari och den yngsta blir 7 i september. Så det blir till att börja om. Det ska bli spännande. Har en nära vän som plussade med sitt tredje i måndags och våra barn är jämngamla. Så det vore ju kul om det inte tog alltför långt tid att få till ett pluss. :)
Har ni några barn innan?
Hur går det för alla andra här nu. Vilka väntar på äl och bim?
Hur många här inne försöker producera nummer 3?
Vilken ÄL-dag tänkte du testa på? Jag har också relativt kort lutealfas, 11 dagar. Gjorde test igår på ÄL +10 men inte helt oväntat negativt. Får se om mensen dyker upp imorgon eller på måndag (brukar kunna diffa en dag).
Håller tummarna! Det här är vårt första försök på första barnet så borde såklart inte förvänta mig något alls. Dessutom känns det nu under eftermiddagen som att mensen är på G men upp till bevis imorgon eller måndag som sagt :) vilket försök är ni själva på?
Vet inte riktigt vad som händer! Vid toabesöken idag har det kommit lite rosa på pappret och nu har jag mensvärk. Jag hoppas verkligen inte att det är mensen, men symtomen säger att det är det, men jag är ju bara på äl +6!! Det är ju inte alls bra i så fall! Kommer mensen igång så får jag nog ringa BM. :(
FlikkanM och Lilla.P - Det var mensen som kom. Lutealfasen blir bara kortare och kortare. Jättekonstigt. Men kanske kan bero på att jag ganska nyss slutade med minipiller. Kroppen kanske fortfarande håller på och stabiliserar sig eller så kanske det är tidigt missfall. Att ägget stöts ut när det precis ska fästa eller nyss har fäst. Men kommer blödningen direkt då?? Det är som det är iallafall. Nästa äl blir troligtvis runt midsommarhelgen och bim vet jag inte riktigt. :(