Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Hojjan skrev 2016-05-22 00:48:00 följande:

Vår tjej kommer nog kunna underhålla sig själv men just nu är hon för liten för det. Hon är otroligt intelligent och lär dig väldigt fort, hon är snabb även i den motoriska utvecklingen men klarar inte av att "plocka" med leksaker än. Hon tröttnar på en leksak på ett par minuter och vill ha en annan men kan inte ta den själv, så det är vårt jobb Vi lyckas inte hitta leksaker som kan utmana hennes intelligens men samtidigt funkar för henne motorisk, så det är vårat problem. Kommer ju lösa sig när hon blir lite större men just nu behöver hon hjälp med aktiveringen.

Hon har sedan hon föddes sovit hela nätter med ett uppvak mitt i natten för mat, så det är ju skönt. Somnar 22-23, vaknar 3-4 och sover sedan till 7-8 (när hon var yngre var sista passet till 10-11). Men hon sover definitivt för lite för en 3-månaders!

Du kan ju tänka att även om du får ett sådant barn så kommer du ha hjälp av din dotter med att underhålla barnet, lite så vi har tänkt

Jag hatade att vara gravid, hade otroligt ont av foglossning och var sjukskriven sista tredjedelen av graviditeten. Första tredjedelar var det istället illamående. Min bm sa att man skulle må som sämst v18-20, det var de enda veckorna jag mådde bra och njöt av att vara gravid, dessutom började hon sparka i 18+0 så då hade man det också!

Förlossningen däremot var helt underbar, så det ser jag fram emot nästa gång

Vi gjorde i v8+0 privat, skulle göra KUB i landstinget men bm var helt värdelös, bedömde längden på graviditeten helt fel, "det är så tidigt så man ser absolut ingenting!" Hon ville göra om det en vecka senare och vi tackade nej, jag trodde hon skulle få ett aneurysm! Vi gjorde privat dagen efter, han såg allting, till och med kön så vi avbokade resten i landstinget. Hamnade på akuten en gång pga misstänkt blindtarmsinflammation och en gång för att jag blev påkörd, det blev 2 ul till av de besöken. RUL gjorde vi privat, där konstaterades plancenta previa, så vi bokade ett ul till en läkare i landstinget v26. Sedan hade vi ett till privat i v30 då läkaren i v26 inte kunde se om den fortfarande var föreliggande :-/

Vi kommer åka till Köpenhamn för våra ultraljud den här gången, har inte träffat någon vettig som gör ultraljud i landstinget, tragiskt! :-S

Haha ja det är inte alltid lätt för dom små. Dom vill så mycket. Dottern började krypa vid 5.5 månader så hon hade bråttom. Också vart tidig med det mesta. Nu vid 2 år så pratar hon som en 3 åring. Inte en lugn stund. Men det är nog som du säger. Dom underhåller varandra.

Skönt med ultraljud men tragiskt att dom i landstinget inte vet vad dom håller på med ibland. Känns ju inte tryggt alls.

Vi gjorde kub privat och kommer göra det nästa gång också. Vi har ju Stockholm nära så kan göra det mesta där.

Tråkigt med sjukskrivning. Jag fick också foglossning och rätt tidigt och fick gå på akupunktur. Tog bort smärtan och gick en gång i veckan hela graviditeten och hade inga besvär alls då. Aldrig illamående och kände knappt jag var gravid. Gick på havandeskapspenning 2 månader innan. Kommer jag inte göra nästa gång. Var så galet uttråkad. Hade kunnat jobba till dagen innan hon kom. Utan problem.

Men men det är lätt att vara efterklok.

Men nu ska vi bara bli gravida först. Hoppas på en majbebis nästa år men man får ju sällan bestämma. Så det får tiden visa. Maken vill inte ha i februari.haha.
  • hurtänktedunu
    lillagumman85 skrev 2016-05-22 06:54:28 följande:

Vaknade imorse med en klar ägglossningsvärk.. har bara haft lite mildare känningar innan i veckan. Men idag känner jag ordenligt. Surt att vi inte hade sex igår och att mannen inte känner sig helt kry. Nu på morgon for han upp för att jobba och precis när han slutat sen ska vi på kalas.. ???? Känner bara "skit också"

Jobbigt. Men det kan ju ta sig ändå om ni hade sex lite innan. Vi får hålla tummarna.
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-05-22 06:58:33 följande:

Testade negativt imorse på bim -5, vaknade typ 5 bara för att jag skulle testa, haha. Nytt försök imorgon! Hoppet lever iaf, jag har börjat känna lite symtom! Hoppas att det inte är inbillning bara, jag har haft lätt molande "mens"värk i ett par dagar och idag hade jag svårt att somna om här på morgonen för att jag mår lite illa. Tyckte även att jag kände nåt i brösten igårkväll när jag tog av mig bh:n... Men man kan ju önska fram mycket också...

Vi håller tummarna nu då. Man vet ju aldrig.
  • hurtänktedunu

Jag har lite dålig koll. Men när brukar äl inträffa om man går på tecken. Är det när man har äl flytningar eller när man får så ont? Mina äl flytningar började typ onsdag kväll lite smått. Mer på torsdagen och en del på fredagen. Sedan fredag kväll fick jag så där ont i höger äggstock och sex gjorde ordentligt ont om han träffade fel så att säga och på lördag kväll var smärtan helt borta.

När tror ni då att ägglossningen var?

• hurtänktedunu
    stellanocte skrev 2016-05-23 21:14:04 följande:

Nu har vi också beställt hem gravidtietstester och i morgon kör vi i gång. BIM 15:e juni

härligt. :D
    tänk att det faktiskt är juni nästa vecka. känns helt galet. nu går det snabbt. nästan för snabbt. denna veckan kommer gå i rasande fart då jag sitter med en tenta. Hoppas hela juni går så snabbt :D vill vet nu om det tagit sig eller inte.
  • hurtänktedunu

Haha min man hoppas på att mensen kommer denna månad han så att det blir en bebis närmare sommaren. Bra stöttning där????

• hurtänktedunu
    Hojjan skrev 2016-05-24 21:11:52 följande:
    Haha, varför då?! Kul att ha kalas när alla är bortresta? :-P

Männen är väl inte kända för att vara de mest stöttande, det är ju därför familjeliv finns!
    haha ja men vår dotter fyller ju år vid midsommar och det har ändå vart bra. bara att vi har fått förlägga kalaset en annan helg. Men det är skönt att kunna ha det ute och så.
    Mitt i vintern känns ju mindre kul så det förstår jag honom med. haha.
  • hurtänktedunu
    Hojjan skrev 2016-05-24 22:51:55 följande:

Jag fyller i februari, skitkul att åka pulka och leka snöbollskrig på kalaset och sedan gå in och dricka varm choklad!

Haha så har jag inte ens tänkt. Vad smart.

Ja jag blir glad så länge jag blir gravid. Det vet man ju aldrig liksom. Än är det för tidigt att säga. Har bim nästa fredag. Plussade på bim -2 sist.

Så bara att vänta nu.
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-05-25 08:13:38 följande:

Verkar trögt! Undrar om kroppen bara spelar mig ett spratt, jag kanske är sjuk eller nåt. Har mått jätteilla i ett par dagar nu, och jag tror inte att det är inbillning för det är inte ett symtom jag letat efter eftersom jag inte mått illa vid mina andra graviditeter... BIM -2 idag, väldigt negativt test.

Hoppas det kommer ett plus snart. Än är inte hoppet ute
  • hurtänktedunu
    mrsbygg skrev 2016-05-25 16:18:56 följande:

så nervös?! har en vecka ca kvar till BIM, men jag känner mig så jäkla nervös..fattar inte varför haha...ömma tuttar har jag också..

kommer testa nästa helg om inte mensen dykt upp..har ju bim mellan 2-4/6..

så kommer troligen testa den 4:e!

Jag är inte nervös och jag vill ju bli gravid samtidigt som inte liksom. Men jag har nästan börjat känna mig gravid. Vet inte varför men det är liksom en känsla. Har bim samtidigt som dig så vi får se vad som händer helt enkelt.

Spännande ska det bli i alla fall
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?