Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

marengen90 skrev 2016-04-22 12:27:27 följande:

Fattade det ;) Kan verkigen förstå oron och funderingarna som dyker upp när man ska in på okänd mark igen! Vi har också gått igenom/diskuterat olika scenarion som kan bli med nästa barn här hemma.

Ja men min man är helt säker på att vi får en lika snäll igen. Han hoppas dock inte på en i februari. Haha. April är tidigast för honom. Han tycker inte det passar tidigare med hans jobb. Han är rolig han.
  • hurtänktedunu
    Aprildimma skrev 2016-04-22 22:08:11 följande:
    Jo det är klart man tänker så, så tänker jag med.. Det är ju ganska bekvämt med bara ett barn, och desto större de blir desto lättare blir det känns det som. Eller i alla fall mer självständiga.

Kan inte säga att vi har haft ett lätt barn, det var tufft första året, och därför är det klart att vi känner lite motstånd med att köra ett slit-år till ;) Hon har aldrig varit ett jobbigt barn eller så, men ganska "high need" och haft stort behov av att vara nära osv. Som ett plåster på mig typ hela första året ;) Ville inte sova själv osv, bara på mig.
    Å andra sidan är hon ett lugnt barn och har aldrig röjt runt som vissa barn gör. Kunde kommunicera väldigt tidigt och uttrycka sig och då upplevde jag att hon blev  mer nöjd. Precis som att hon inte trivdes med att vara bebis och inte kunna göra nåt själv.

Jag känner nu att vi är så mycket mer rustade för ett andra barn. Om det är som första kommer vi liskom veta att det går över och hur vi ska hantera det på ett helt annat sätt än vi visste när vi fick första barnet.
    Tussilago6 skrev 2016-04-22 05:39:14 följande:
    Jag förstår att barn kan ha kolik eller andra bekymmer som gör dom väldigt griniga, och att alla barn är individer. Men bortsett från det så tror jag mycket på att lugna avslappnande föräldrar ger lugna avslappnande barn, på det stora hela. Har ni lyckats skapa en sådan trygghet hos ert första barn så lär ni lyckas bra igen!
    Hehe jo det är ju alltid lätt att säga när man själv har haft ett enkelt barn ;) :)
    ja det är väl så helt enkelt. har man gjort det en gång vet man att man kommer levande ur det en gång till. även om det kanske är jobbigt ett tag.
    Nej min har inte heller röjt runt och är ganska cool så set. men verkar som att många barn blir lugnare när dom kan kommunicera på en helt annan nivå. måste vara frustrerande att inte kunna få fram ord.
    Min har också vart tidig med språket även om jag inte trodde det då hon är 3-språkig.
    Men jodå. det kom helt plötsligt. Så det är väl som dom säger, plötsligt händer det.

Jo det är väl så det brukar bli när man säger något sådant. Dom som haft lite jobigare barn tycker man är dum i huvudet typ när man säger något sådant. Och som sagt vissa saker kan man ju inte rå för som typ allergier och sånt. Men jag tror faktiskt att hur man är som person och i sin roll som förälder speglar sig väldigt mycket på hur barnen blir och sen självklart är det avgörande för hur man själv upplever situationen.
    vissa upplever vissa saker jobbigare än andra. Men visst kan jag ha fel. Men kolla i min omgivning också och man märker vilka personer som har lugna och lätta barn och vilka som inte har det.
    Därmed inte sagt att det verkligen är så.
  • hurtänktedunu

Nu räknar vi ner. 16 dagar kvar innan vi kör igång.
    Ibland får jag riktigt kalla fötter men min man får mig på rätt bana igen. han är verkligen bäst. säger att nej det finns absolut inget som håller oss ifrån att starta nu så det är bara att köra.
    Jag tror att jag tänker för mycket och vill planera allt för mycket. in i minsta detalj.
    men nej nu släpper vi på det helt enkelt.

• hurtänktedunu
    stellanocte skrev 2016-04-25 16:49:18 följande:
    Kul! Vi har bestämt oss för att vänta en mens till så vi kör i gång i slutet av maj istället för i början av månaden - känns som en evighet tills dess. 
    Haha ja jag vet vad du menar. jag ska ha mens mellan 7-12 maj och det känns som en evighet men ändå inte liksom. Men kommer ju komma in i början på juni innan vi eventuellt vet om det tagit sig. Nu hoppas jag helst på ett plus i slutet av sommaren men vi får väl se hur allt vill bli. Man kan ju inte bestämma.
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-04-25 17:38:19 följande:
    Samma här, får världens ågren ibland men som tur är så går det alltid över väldigt snabbt. Annars kanske man hade behövt tänka om. Men det är nog bara för att det börjar att närma sig, jag har ju gått och toklängtat över ett år nu och aldrig tvekat. Men nu, två dagar innan spiralen ska ut så tänker jag jätte jätte mycket på om man verkligen borde börja om osv. Men det är klart att vi borde!

Haha ja men det är väl så kan jag tänka mig. Gud tiden går så snabbt nu ändå. Jag har dock inte längtat lika länge. Har tagit tid för mig att känna att jag vill ha en till. vet inte varför för hade ju en grym graviditet och förlossning och världens lättaste barn men ändå har jag inte känt längtan förrän nu i år egentligen.
    Men ja jag får nog lyssna på min man. Vi har nog inte så mycket annat att vänta på egentligen för då får vi vänta många år. Man kommer alltid hitta på något vi behöver göra innan.

Men vi har båda fast jobb, hus, 2 bilar, gifta, ja det är ju liksom INGET som säger emot. Så jag får väl gilla läget. 1 miljon på banken först kanske ;) men som sagt man kan alltid hitta något att vänta på. så nu får man nog bara släppa allt och köra på.

• hurtänktedunu
    MissJL skrev 2016-04-28 07:24:21 följande:
    Det är så skönt när den väl kommer! Känns som om man är på banan nu :) Tänk att man faktiskt skulle kunna plussa om en månad!
    ja men eller hur. Det känns sjukt läskigt faktiskt. vet inte alls hur och när det kommer bli. jag hoppas att det tar lagom lång tid så man hinner längta lite men inte bli helt galen ;)
  • hurtänktedunu

Det är ju inte positivt än men äl borde nog vara på gång snart.

Så spännande. Jag vill också köra igång snart

• hurtänktedunu
    MissJL skrev 2016-05-01 10:30:55 följande:

NU ÄR DET VÅRAN MÅNAD!! Nu ska det liggas sen vill vi se massa pluss :D

haha skoja inte. Nu jäklar ska det hända grejer. Nästa helg ska jag iväg och jobba borta 3 dagar men efter det så kör vi. sjukt passande att mensen är på gång medan jag är borta då ;)
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?