Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

columbus skrev 2016-05-09 18:04:58 följande:

Vad spännande! Jag ligger nästan precis lika i tid. Mensen började i lördags här med, jag har dock 30 dagars menscykel som det ser ut, men tanken är att vi kör igång runt den 20:e näs ägglossningen är beräknad.

Håller tummarna för oss båda! :)

Min cykel är ca 27 dagar om jag inte misstar mig
  • hurtänktedunu

Får jag bara fråga en sak. Bara nyfiken så vill inte verka otrevlig. Men varför är ni så många som tar äl-tester? Och ligger ni bara runt äl då?
    Är det inte bara lättare att försöka ha sex regelbundet isället för då missar man det ju inte.
    Eller hur tänker ni? Som sagt inget illa menat är bara nyfiken.
    Känns ju lite som man gör det till ett helt projekt.

• hurtänktedunu
    Eloons skrev 2016-05-09 21:17:55 följande:

Jag har nästan precis slutat med minipiller och vill veta när jag har ägglossning för att vi vill gärna ha barn, helst igår... Och det är ju klart vi har sex iallafall, men då vet man ju vilka dagar man är mest fertil och även större chans till att bli gravid. Min sambo är med på det och det är inget som stör honom, han är lika bebissugen som jag :)

Okej. Då förstår jag.
  • hurtänktedunu

Och här väntar jag ut sista mensen. Borde vara slut typ idag. Så är det bara att köra igång sen. Vet då någon som kommer bli glad över att slippa kondomerna i alla fall.
    Spännande. Nu hoppas vi på en bra sommar här med massa plus i tråden. Jag är fortfarande stensäker på att det blir en majbebis men det återstår ju så klart att se. Bara det blir en bebis så vår hen kommar när som.

• hurtänktedunu
    Tvilling73 skrev 2016-05-11 10:53:48 följande:

Ja jag vill ju ha på en gång eftersom jag inte blir yngre.
    Men vad man vill och vad man får är ju tyvärr inte samma sak.

haha nej det är ju så. självklart spelar det ingen roll men man kan ju få drömma liksom :D
    Ska bli spännande att se hur det faktiskt blir.
  • hurtänktedunu

Min mens var slut i förrgår och igår körde vi första oskyddade och gud vad läskigt det kändes. Jag började få lite kalla fötter och känner att "oj ska vi verligen göra det här igen, är det inte bättre att vänta ett år till" osv osv. ja ni vet.
    så här kände jag inte med första vill jag lova. haha

Men nej nu har vi tagit beslutet och eftersom att mannen är på så kör vi. vi har absolut inget som hindrar faktiskt. Så nej nu är det full fräs. hoppas på att det går så vi får en liten till nästa vår.

• hurtänktedunu

Har dock inte äl förrän nästa fredag men som sagt vi kör på från nu och fram tills dess. Lika bra att köra varje dag haha.

• hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-05-13 18:01:42 följande:
    Haha, sådär blev jag också nu när vi började men nu har jag kommit över det igen! Hoppas att det tar sig snabbt för dig nu!
    ja och så som grädden på moset så har vår 2-åring börjat sovvägra på kvällen och springer upp 30 gånger minst. jag blir galen. hoppas inte det tar sig denna månad. så jag hinner landa lite i det och få ordning på 2-åringen
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-05-13 22:07:47 följande:

Äh, du har ju typ 9 månader på dig ändå! Fast det kanske inte blir så mycket ligga av med sonen runtspringandes iofs? Min minsta lilleplutt fyller snart 6 så jag får sova och göra det mesta annat relativt ostört, men nu tycker en visst att det är en bra idé att börja om!

Har en liten tjej men jo vi får till det när hon sover middag och på kvällen när hon sover. Även om hon krånglar nu så somnar hon i alla fall någon gång. Igår vid 22 men hon sover i eget rum och sover hela natten. Kommer till oss vid 6 ca och somnar om till 8 eller 9. Så det är inte farligt så. Vi är vakna till ca 01 oavsett så vi får till det en gång om dagen minst om vi vill. Men det är ändå frustrerande när hon aldrig krånglat så förut. Men som du säger vi har ju x antal månader på oss. Och förhoppningsvis är det ju bara en fas. Hon är världens snällaste annars.

Ska bli spännande att se när det tar sig faktiskt. Jag tror faktiskt helt hundra på en majbebis så i slutet på sommaren kanske det tar sig.
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?