Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Tussilago6 skrev 2016-04-19 09:01:00 följande:

Ååh, nu är det ju snart maj!! om en vecka åker spiralen ut, sen mens och sen... Verkar som att jag måste hålla mig kvar i tråden så jag får lära mig ett och annat, jag har NOLL koll på barnvagnarna nu för tiden (shit vad jag lät gammal nu), det var 10 år sedan jag köpte vagn sist, och då var det tvillingvagn. Innan hade jag köpt nån begagnad på blocket. Men nu är jag tillsammans med en man som tycker att man ska ha "riktiga" grejer, haha. Själv är jag inte så noga. Jag tycker det är kul med vagnar och sånt, men det går bra med gamla också...

haha då är det ungefär som mig. jag har också äl i slutet på maj så då är det bara att köra.
    ja du får nog stanna kvar helt enkelt. här har vi många bra tips :D
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-04-20 07:53:35 följande:

Nu känns det att det håller på att närma sig, fast dagarna ibland tycks snigla sig fram. En del dagar består helt av bebisnamn och barnvagnar och en del av nån mild form av kalla fötter när jag frågar mig om och om igen om jag verkligen verkligen vill. Men i slutet av dan så vill jag alltid fortfarande så!

Nu känns det så spännande att få följa utvecklingen i den här tråden, det är nog inte länge kvar till dom första plussen börjar ramla in! Fast vi får väl vänta in i juni på det...

Åh ja det är lite samma här. Jag velar också mycket nu men i slutet av dagen vill jag också. Har vart mycket sånt nu i och med erbjudande om nytt jobb och lite så men nej jag vill köra på ändå. Det känns som att jobb är en väldigt dålig ursäkt för att vänta. Jag vill inte bli någon som väljer karriären framför familjen. Och jag har nu redan en fasttjänst så byta kan jag ju göra sen.

Så nu väntar jag bara på mensen. Kommer andra veckan i maj. Sen kör vi. Är lite sugen på att tjuvstarta helt klart men nej jag vill inte ha i januari. Så nu väntar jag. Lika bra.

Jag får dagdrömma så länge
  • hurtänktedunu
    Karin8206 skrev 2016-04-20 12:59:48 följande:

Hej allihopa :) Jag hoppar också in i den här gruppen. Har två flickor sen tidigare, 5 och 8 år, och ska nu starta verkstad för nr 3.

Blev färdig förskollärare i Januari och hinner nu jobba ett tag innan nr 3 kommer. Har ÄL på Fredag och hoppas att det tar sig direkt. Sista graviditeterna tog det 3 månader så vi får se. Ska bli kul att få hänga med i den här gruppen.

välkommen till oss :D Alltid roligt med fler som vill vara bebistokig och prata bebisar högt och lågt
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-04-20 13:08:32 följande:
    Det är precis samma här på jobbfronten, jag har en projektanställning som tar slut i oktober och jag driver också företag på sidan om. Så först tänkte jag att det blir perfekt att köra på heltid till oktober (förutsatt att det tar sig inom ett par månader alltså) och sen jobba deltid november -bf. Men nu verkar det som att jag kan fortsätta och kanske få en fast anställning om jag vill, så lite dålig tajming. Men det det finns ju aldrig nåt perfekt tillfälle heller. Och nå yngre kommer jag ju inte att bli så vi kör på ändå. Det kommer nog fler öppningar framöver på jobbfronten.

Jag har äl typ nu, så snart är det inte ens möjligt att tjuvstarta längre, snart är det på riktigt!
    Jag har ägglossning på lördag så nu aktar jag mig för att få för mig något och håller mig. Bara jag passerar och kommer in i nästa vecka så är vi all good.

Ja men det är ju helt klart så. aldrig ett perfekt tillfälle. Och jag tänkte att jag kör på så här nu och så tänkte jag läsa kurser medan jag är mammaledig så jag ökar min kompetens lite också.
    Men nej aldrig något perfekt tillfälle och nu känner jag att tänker jag igenom det mer så kommer jag aldrig komma fram till något vettigt alls och så kommer jag bara skjuta på det i all oändlighet för det kommer alltid vara saker som man behöver göra före. eller som man vill göra.
  • hurtänktedunu
    Aprildimma skrev 2016-04-20 19:32:00 följande:
    Känner lite så, känns onödigt. Som det är nu är hon inte jätteförtjust i att sitta i vagn, men den är bra att ha med sig om hon blir trött. Om ett år är hon nog alldeles för stor. Räcker nog med sån där ståbräda. 

Vad många olika vagnar du har testat! :D vilken var bäst av dem? Har funderat lite på emmaljunga för de verkar vara genomtänkta med många finesser :) 
    smilen har utan tvekan vart bäst. Men yoyon är också helt underbar. Emmaljungan har jätte mycket bra finesser men vi klickar inte. så den kommer få flytta inom en snar framtid.

ja det där med vagn får man kanske ta ställning till när man väl är gravid. det kan ju ta upp till ett år och då lär man inte behöva en syskonvagn.

• hurtänktedunu
    marengen90 skrev 2016-04-20 21:49:40 följande:
    Jag var och provsatte min son i smilen för nån vecka sen och herregud vad liten sittdel! Hade det varit vinter och han haft overall hade han aldrig kommit ner där haha. Han satt helt inklämd mellan bygeln och ryggstödet. Ändå är min grabb smal, dock ganska lång.

Vi har föresten haft en maxicosi mura plus, babyjogger versa gt, emmaljunga city cross och britax bmotion 4 plus :)
    haha ja det är många som tycker det och det stämmer nog bra. Men det passade oss perfekt då vår tjej är så himla liten och hon typ drunknar i alla andra sittdelar, ;)
    Men har man stora barn är den ingen höjdare.

Men som sagt nästa gång får man verkligen kolla ut vad man ska ha och fundera. Super vikingen flyttar ju nu snart och då har vi bara yoyon kvar. jag hoppas vi klarar oss på den.
    Väldigt sällan dottern åker vagn och när hon gör det är de oftast i stan.
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-04-21 06:23:12 följande:
    Nä nu kör vi bara, det finns massor med år kvar att bry sig om jobb sedan! Nä nu får du hålla dig över helgen, det är inte maj ännu!
    Precis. Det är inte maj än. och jag har massor att göra i vilket fall så jag kommer inte ha tid ändå att obsessa över bebisar.
    Gäller egentligen hela april och stora delar av maj.
    Ska faktiskt bli skönt när man kommer in i juni. Då är det semester och man kan slappna av på ett helt annat sätt känner jag.

Mycket i huvudet just nu.
  • hurtänktedunu

Tänkte och diskuterade lite ikväll med min man och tänk om man får en sådan som skriker dygnet runt nu?
    Vi har ju haft sån jävla tur med vår första. sov hela nätter, aldrig gnäll, aldrig skrik, lugn och trygg och snäll, inget krångel över huvudtaget. Alltid gått att ha med henne överallt och ingenstans liksom. Hon har anpassat sig till det mesta.

Hon är ju snart 2 och har aldrig trotsat.

Vi kan kolla på film på kvällarna, mysa och ha vuxenmys utan några större krångligheter. Vi är så sjuuuukt bortskämda. Men tänk om nästa blir ett monster? jag börjar nästan bli lite orolig.

Hon har dessutom kunnat sova hos farmor och farfar och vart sjukt trygg med dom. Vi har kunnat ha dejter och kvalitetstid med varandra. Jag är nästan lite rädd att ge upp det där. Är jag helt knäpp om jag tänker så här?

• hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-04-22 05:39:14 följande:

Jag förstår att barn kan ha kolik eller andra bekymmer som gör dom väldigt griniga, och att alla barn är individer. Men bortsett från det så tror jag mycket på att lugna avslappnande föräldrar ger lugna avslappnande barn, på det stora hela. Har ni lyckats skapa en sådan trygghet hos ert första barn så lär ni lyckas bra igen!

Haha ja jag tror egentligen också det men säger man det högt och någon med sådana barn hör får man en rejäl utskällning.

Ja kolik är ju inget man kan rå för man i övrigt så vet jag innerst inne att du har rätt
  • hurtänktedunu
    marengen90 skrev 2016-04-22 10:12:07 följande:
    Vi hade en skrik och kräkbebis med kolik haha. Första 4 månaderna var en dimma men vi njöt dom lugna stunderna och skulle helst såklart vilja ha en lugn bebis men vi vet att vi klarar en skrikbebis också :) Just då kändes 4 månader jättelångt men nu i efterhand var det ju en kort tid.

Han hade allvarlig mjölkallergi och mycket problem med eksem, magont och klåda innan det blev konstaterat och vi fick hjälp. Sen lugna allt ner sig. Och idag är han en vild 2 åring som är glad och skrattar jämt. Inga barn är monster utan det finns oftast en förklaring till allt :)
    som sagt allergi kan man inte göra något åt. Men monster var bara ett uttryck. klart dom inte är.
    men jag hoppas vi får en lika snäll igen.
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?