Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Gudinnan skrev 2016-04-05 09:55:57 följande:

Hej får man hoppa in i denna härliga grupp ????

Vi gifter oss Fredagen den 13/5 och jag har ägglossningen 15/5 men kan börja att försöka redan den 10/5 nämligen.

Gud vad det är spännande !!

Vi har redan 3 barn.

Ja men självklart. Välkommen till oss. Kul med fler som ska köra. Vi börjar 11/5 ????
  • hurtänktedunu
    Mecros skrev 2016-04-05 16:17:47 följande:

Hej! Får jag också hoppa in?

Har en dotter på 9 månader och längtar så till att få bli gravid igen. Konstigt men sant! Försöker verkligen hålla mig så att tjejen min ska hinna bli 2 år innan nästa kommer men jag vill börja försöka redan i maj! Sambon börjar trötta på mitt tjat om detta!

Självklart. Du är så välkommen så. Men hur känns det att ha tjatat sig till det? Är inte det tråkigt?
  • hurtänktedunu
    Aprildimma skrev 2016-04-05 21:41:43 följande:

Låter härligt :) Lite samma här, huset ligger också 2 mil utanför den staden vi är uppväxta i, tar ca 20 min in till stan. Ett lugnt litet samhälle som känns tryggt och barnvänligt. Är ett litet villaområde så det är grannar runt men det tycker jag är mysigt också. Ligger ändå naturnära och tänker fixa tomten så den blir mer insynsskyddad :)

Besiktningen var igår och det var mycket som behövdes bytas ut osv. Mycket var ändå sånt man kunde räkna med med tanke på att det inte är ett nytt hus.

Var dock ett stort problem och det var att taket måste bytas omgående, är egentligen på övertid sa besiktningsmannen och skulle helst fixas igår :/ så det var inte så roligt. Så vi får se nu om det verkligen blir detta huset, känns sådär att lägga typ 100 000 direkt när man flyttar in på nytt tak. Vi får se om vi kan komma fram till någon deal med säljarna. Blir så besviken om det inte blir nåt nu...

Tycker det känns lagom att det tar typ 3 mån för då har man hunnit komma in i tanken lite känns det som, då får man ändå kämpa lite men egentligen har det inte gått lång tid alls. På första försöket har man ju knappt fattat vad man gett sig in på ;) Men man vill ju absolut inte att det ska ta för lång tid heller :P Om man blir gravid i juli blir det april typ väl? Känns verkligen som en mysig tid att få barn. 

Åh men vad tråkigt med taket. Jag hoppas verkligen att det löser sig. Som du säger så känns det ju inte jätte roligt att börja med det. Man vill ju börja med små projekt liksom.

Ja lite grannar är bra. Det var vi också. Bara inte så nära.

Haha ja men ungefär så. Efter min mens i slutet av juli skulle det bli bf 5 maj ???? så vi hoppas på den. Skulle verkligen vara perfekt.

Nej men precis. Går det på första hinner man ju inte ens inse vad man gett sig in på. Lite lagom skulle vara bra ????
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-04-06 07:45:15 följande:

Kul med några nya i tråden! Ju mer det närmar sig desto aktivare lär den ju bli!

Det är nog klokt av er att hoppas på att det tar sig på typ tredje försöket, jag har nästan räknat med att det ska ta sig direkt, gjort graviditetsuträkningar utifrån beräknad mens haha. Måste hela tiden försöka påminna mig om att det kan ta några månader, kommer ju att bli sjukt besviken annars! Men jag vill ju att det ska hända typ NU!!

Nu håller jag på att räkna ner till att ta ut spiralen, precis som om det vore nåt kul. Men det är liksom det enda som ska hända denna månad...

Verkligen roligt och som du säger lär det ju bli mer aktivt nu så kanske ännu fler som kommer in.

Haha jag siktar in mig på att det till och med kan ta längre än så. Så att man inte blir besviken. Bara för att jag gör det så tar det sig säkert på första bara därför. Men hoppas verkligen inte det. Haha.

Men samtidigt vill man ju vara gravid typ nu. Det mysiga är ju att man skulle kunna berätta om det på svärmors födelsedag om det tar sig direkt. Men ja man får ju vänta och se helt enkelt.

Längtar redan till rutin ultraljudet. Det är ju så spännande. Funderar faktiskt på att göra 3D denna gången också då dom flyttar crocuskliniken till Stockholm. Skulle ju vara perfekt. Vi har bara en timme dit.
  • hurtänktedunu
    Mecros skrev 2016-04-06 08:35:49 följande:

Alltså. Han vill ju också. Men det är typiskt mig att inte sluta kunna prata om det heeelaaa tiden.

Haha ja det kan lätt bli så. ????
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-04-06 08:48:38 följande:

Jag längtar också till ultraljudet, jag funderar sååå mycket på hur stor chans det är för att jag ska få tvillingar igen, jag uppfyller typ alla riskfaktorer nu. Men det är med skräckblandad förtjusning, ibland känner jag mig livrädd och ibland hoppas jag på två!

Åhh vad roligt med 3D!! Vi har 55mil till Stockholm... Men det skulle vara kul att prova en gång!

Chansen är nog inte jätte stor. Det är nog ovanligt att få det en gång men två skulle nog vara ännu mer ovanligt.

Åh ja. Jag ville också kände jag. Får se hur det blir. Gud jag har blivit så sugen på att köpa saker. Önskar jag kunde veta vad jag skulle få för kön nästa gång. Haha.
  • hurtänktedunu
    stellanocte skrev 2016-04-06 13:50:42 följande:

De här orden kommer man väl att få äta upp om det tar lång tid eller inte går alls, men vi (jag) hoppas också att det inte tar sig på första försöket. Om jag får drömma fritt vore det perfekt om vi blir gravida i augusti så att det blir ett litet majbarn.

Åh, jag längtar så mycket nu samtidigt som jag är så nervös. Tänk att få se ett litet pickande hjärta och veta att det är ens lilla bebis. Det måste vara en fantastisk känsla. 

Haha ja jag vet jag känner lika. Vill också ha i maj om jag får välja. Men bara jag blir gravid blir jag glad.

Ja gud det är en fantastisk känsla faktiskt. Hoppas man får möjlighet att göra ett tidigt ultraljud
  • hurtänktedunu
    Aprildimma skrev 2016-04-06 20:09:00 följande:

Känner precis som er :P Vill inte att det ska gå direkt egentligen. Men samtidigt är det ju tusen gånger värre om det är åt andra hållet såklart att det inte går. Eftersom vår dotter är ganska "stor" (2 1/2) så känner jag samtidigt pressen på att det inte ska bli för långt mellan syskonen. Och ibland tänker jag att bara för att man vill bli gravid kommer det säkert ta längre tid också. Med dottern försökte vi inte men gick på en gångs slarvande. 

Har svårt att föreställa mig ett till barn. Älskar ju mitt nu enda barn så enormt så det är svårt att tänka att man kan känna så inför ett barn till. Tänker också på hur det kommer påverka henne, om hon kommer känna sig undanstött osv. Ja det är mycket som skrämmer mig haha. Jag tror inte jag har samma toklängtan än som er andra, känner så väl igen känslan för så kände jag innan första barnet. Nu tänker jag desto mer, på gott och ont kanske ;) Lite skräckblandad förtjusning!

Åh men jag förstår helt. Har börjat längta först nu och är ändå osäker och känner samma som du angående en tvåa. Läskigt verkligen.

Men det kommer kännas helt rätt sen. Jag lovar
  • hurtänktedunu
    Agge83 skrev 2016-04-06 22:45:10 följande:

Hej! Får man hoppa in här? Har Efter 7 månaders tjat äntligen fått med mig min kära sambo på noterna, har kört med avbrutet tills nu. Å blev gravid förra månaden men fick ett tidigt missfall. Denna månaden ör han på tjänsteresa över hela den fertil perioden.. Sååå det blir i maj, vilket kanske är lika bra då vi har tre barn redan som är födda i januari ;) det blir vårat 3:e barn var, men 1:a ihop. Så en stor familj blir det :) BIM 25/5

Längtar så jag går åt snart!

Självklart. Välkommen till oss. Spännande med en gemensam.
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?