Inlägg från: Tussilago6 |Visa alla inlägg
  • Tussilago6

Någon som sätter igång i maj 2016?

Hej alla, jag har varit på semester och fast jag inte hade några symtom så steg hoppet när mensen vart några dagar sen. Men igår testade jag negativt igen och idag kom mensen, så inget tredje gången gillt för mig...

• Tussilago6
    lillagumman85 skrev 2016-07-24 14:56:10 följande:

Jag hade ju tänkt testa imorgon.. men imorse vaknade jag med ett ryck och mensen var ett faktum.

Nya tag nästa månad. Känns väldigt deppigt idag bara! svårt att hålla humöret uppe.

Vi får försöka peppa varandra du och jag då, nu borde vi ju ha ungefär samma bim också eftersom vi fick mens samma dag. Men jag är på dåligt pepphumör, jag trodde att det skulle gå lätt och vi skämtade innan om att vi kanske skulle få tvillingar igen och så, nu känns det som att det kanske inte ens blir nåt... Vet att fyra månader inte är mycket egentligen men man vill ju så gärna.
  • Tussilago6
    lillagumman85 skrev 2016-07-25 01:15:26 följande:

Ja. Jag trodde att det skulle gå lätt med. Börja också tvivla på att det ska gå.

Min cykel verkar ha blivit längre.. innan var den stadig på 30-31 dagar.. nu har den varit på 35, 17? Och 36... jobbigt och väldigt oregelbundet.

Måste bara berätta om min söta sambo... när jag gjorde testet i fredags så satt han precis så som man själv har gjort så många gånger... han satt där å stirrade sig nästan galen på testet. Haha Och när jag sa att jag skulle slänga det negativa testet så tyckte han att det skulle ligga kvar... ifall att det skulle dyka upp något. Hihi så söt! Älskar att han vill detta lika mycket som jag!

Han är min styrka när det går emot!

Vad fint att han är så engagerad! Jag brukar visa testen för min sambo ibland, han tycker att jag kanske överdriver liiiite, haha, men ofta så tycker jag mig se nåt svagt svagt och bara måste visa det! Han har tyvärr ganska rätt.

Nä nu får vi inte tappa hoppet, kämpa! Nu är vi inne på en helt ny cykel, snart nedräkning mot äl och då får vi ligga en massa, härligt!
  • Tussilago6
    stellanocte skrev 2016-07-29 12:26:15 följande:

Hur går det för er?

Här är jag någonstans mellan ÄL och BIM och jag verkar ha reagerat starkt på hormonerna denna månad. Det sticker och gör ont i ryggen och nedre magen och brösten känns tunga och ömma. 

Man vill ju så gärna hoppas att det ska vara ett tecken på någonting riktigt men tror tyvärr det är hormonerna bara. 

Hoppas att det är nåt mer än hormoner som känns!

Här händer det inte mycket, några dagar kvar till ägglossning och känner mig lite sådär peppad på det. Det känns lite avslaget nu när man hållit på i några månader, i början var det ju det enda man tänkte på men nu känner jag mer för att det får bli när det blir liksom. Jag orkar inte testa med ägglossningstest och ligga som en galning, nu har vi sex när vi känner fört och sen får vi se vart det bär.

Hur många är vi kvar i tråden som inte plussat ännu?
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-08-02 22:21:08 följande:

Jag fick en stor blödning idag (V6+2) så vi får se hur det här går... Blev nekad att komma in på en undersökning så i morgon ska jag leta reda på nån privat. Måste få veta om det verkligen var ett MF eller vad som hänt... Är helt färdig nu...

Men Neeej!! Och varför i hela friden fick du inte komma in?? Hoppas ändå att det går bra, man läser ju en hel del solskenshistorier om graviditeter som går bra trots blödningar. All lycka till dig idag! Kram
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-08-03 08:07:20 följande:

"Det finns inte resurser till alla som går o tror att dom fått missfall" Det var ursäkten.. Jag ska avvakta några veckor o ta ett nytt test.. :(

Det kom helt plötsligt, som om nån pickat hål på en vattenballong mellan benen på mig... En stor blödning o sen inget mer...

Tack <3 Ska försätta ringa idag!

Positivt att det inte kommit nåt mer i alla fall! Hoppas du får komma in snart! Kram
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-08-04 10:59:23 följande:

Efter många om och men fick jag komma in på gyn. Jag har fått se en liten krabat med fina hjärtslag <3 Men dom såg också att jag hade en blödning i livmodern så jag skulle inte bli rädd för fler blödningar. Kram!!

Åh vad skönt!! Så hade jag när jag väntade twinsen, men det kom inte så mycket mer, det bara försvann...
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-08-04 20:30:27 följande:

Bm sa att blödningen mycket möjligt kunde ha varit en tvillinggraviditet... Lite blandade känslor men jag är så lycklig över det lilla livet som är kvar!

Jag tänkte också den tanken, det känns ju inte helt osannolikt... Förstår att det väcker vissa tankar! Men skönt att allt såg bra ut med den lille, graviditeten är ju tämligen säker när man sett hjärtat slå!
  • Tussilago6
    Svelin skrev 2016-08-05 01:11:15 följande:

Miss JL-vad skönt att allt såg bra ut. Hoppas du slipper fler blödningar nu.

FlikkanM-jag håller väl inte det jag skrivit helt och hållet. Det är ju svårt att inte analysera. :/ Tror nog att mensen kommer om någon dag. Har väl typ samma symtom som förra månaden. Det är ju bara att vänta och se. :)

Är det någon mer som väntar på bim? Eller var i cykeln är ni andra som inte är gravida än?

Jag är ungefär vid ägglossning, tror att den kanske kom lite tidigt denna månad för jag fick äl-sekret och "mensvärk" för ett par dagar sen, men det var nästan en vecka tidigt enligt kalendern så jag är lite osäker. Var det så så hann vi bara ha sex en eller kanske två gånger där innan så kanske inte dom bästa chanserna... Behövs ju iofs bara en gång om man träffar rätt så jag hoppas förstås ändå! Bim om typ 2 veckor.

Hoppas att det inte kommer nån mens för dig, tycker jag läser om många som blev gravida när dom kände just ingenting särskilt. Vi kanske letar symptom i tidigaste laget...
  • Tussilago6
    Svelin skrev 2016-08-07 20:05:45 följande:

Igår kom mensen så då går vi in på femte försöket.

Vilka har barn innan och hur lång tid tog det att få till dem?

Vi har två barn innan och med första barnet gick det på första försöket som egentligen inte var ett försök utan en tjuvstart. (Vi skulle börja månaden efter.)

Andra barnet tog det sig på åttonde försöket, men då hade vi en 1,5-åring och allt vad det innebär och jag hade ingen koll på min ägglossning osv.

Nu har jag bättre koll, men är 8 år äldre än när vi försökte få till barn nummer två och 10 år äldre än när jag var gravid med ettan. Rädd för att det har stor betydelse. :/

Nu händer det inte så mycket här förrän troligtvis i slutet av augusti då ägglossningen ska vara. Denna fas är väldigt lång för mig, min äl kommer runt dag 20-24 så det enda man kan göra efter mens är att vänta och sexa varannan/var tredje dag.

Kram på er!

Jag har fem barn sedan innan, dom har alla blivit till på första försöket eller varit en hoppsan. Känns konstigt att det tar längre tid nu, men det är samma för mig, jag är ju lite äldre nu. Jag har inte dessutom en ny partner. Men det går säkert nån gång, jag känner mig inte så orolig, men tålamodet tryter däremot! Nu har jag passerat ägglossning och börjar på den långa nedräkningen mot bim.
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?