Inlägg från: Tussilago6 |Visa alla inlägg
  • Tussilago6

Någon som sätter igång i maj 2016?

MissJL skrev 2016-05-18 19:28:23 följande:

Jag borde ha haft äl i helgen enligt uträkning men jag vet inte...

Jag är inne på sjunde dagen med hög fertilitet med CB ägglossningstest... Bara svaga streck på stickorna o inga äl flytningar, knappt några flytningar alls förresten! Jag har aldrig känt av min äl så det blir spännande o se hur det här går! Vi har då legat på bra iallafall, typ varannan dag senaste 10 dagarna ;)

Vi skulle nog ha skippat äl-testerna helt enkelt, men bra att du har säkrat upp, själva ligget är ju egentligen det enda viktiga!
  • Tussilago6
    Hojjan skrev 2016-05-21 11:06:03 följande:

Testat först i onsdags (äl+8) negativt, sedan igår och idag (äl+10 och +11) och visst fan såg man ett streck! (Ni fattar, räknar inte kontrollstrecket.) Definitivt lättare att se idag dessutom!

Vore helt otroligt om vi lyckats på första försöket igen. Om det stämmer blir det mindre än ett år mellan barnen (1år minus 17 dagar), och nu har poletten trillat ner att vi är helt jävla galna!

Nu väntar vi till BIM innan vi gör ett Clearblue digitalt. Någon som har koll på ett vettigt ställe i södra Sverige där man kan göra tidiga Ul? Vårt ställe har lagt ner (Crocus)

Wiiihoooo, trådens första plus alltså!! Grattis!! Ni är inte galna, det kommer att gå jättebra!!

Jag ska testa mig för första gången imorgonbitti bim -5, äl +8-9, tidigt men roligt. Jag har många billiga stickor hemma så det är bara att testa på. Jag har har plussat på bim -4 vid tidigare graviditeter så.
  • Tussilago6

Testade negativt imorse på bim -5, vaknade typ 5 bara för att jag skulle testa, haha. Nytt försök imorgon! Hoppet lever iaf, jag har börjat känna lite symtom! Hoppas att det inte är inbillning bara, jag har haft lätt molande "mens"värk i ett par dagar och idag hade jag svårt att somna om här på morgonen för att jag mår lite illa. Tyckte även att jag kände nåt i brösten igårkväll när jag tog av mig bh:n... Men man kan ju önska fram mycket också...

• Tussilago6
    MissJL skrev 2016-05-22 21:13:31 följande:

Nu är det spännande! Fick nyss en blodblandad flytning när jag torkade mig... Beige/rosa med några blodstrimmor i... BIM på torsdag, alltså om 5 dagar. Då är frågan, är det mensen som är tidig el är det en nidis? Tog en binda för säkerhets skull... Hoppas verkligen att det inte blir nå mer!

Ojoj, låter ju som en nidis! Har du några andra symtom? Jag har bim på fredag, har haft lite molvärk och halsbränna!
  • Tussilago6
    MissJL skrev 2016-05-22 22:07:59 följande:

Nä inga direkta symtom... Men jag tycker mig känna mig extra tung i brösten när jag tar av bh-n... Det gör nästan lite ont. Men det kan lika gärna vara rent önsketänkande!

Känner också så, men är rädd att man överanalyserar lite.. När tänker du testa?
  • Tussilago6

Negativt idag med, trist men förstås inte oväntat. Man har ju liksom med det i beräkningen när man testar tidigt! Det behöver ju inte vara kört. Men igår kväll kände jag mig plötsligt väldigt ogravid igen, på fm kände jag både det ena och det andra och tänkte att det var klart typ! Om man bara kunde sluta att känna efter så... Men man är ju rätt så angelägen liksom!

• Tussilago6
    MissJL skrev 2016-05-23 06:15:40 följande:

Ska försöka hålla mig till på torsdag... Ingenting i bindan men känslan är att mensen kommer snart :( Fast än är det inte kört!

Hoppas att den håller sig borta! Jag kan inte hålla mig, köpte ett flerpack med stickor och kan omöjligt låta bli! Men det är ju egentligen fånigt, och sen blir man besviken när det inte visar nåt...
  • Tussilago6

Bim -3, börjar må riktigt illa och känner mig allmänt gravid. Men negativt test. Hoppas på morgondagen!

• Tussilago6
    MissJL skrev 2016-05-23 22:01:31 följande:

Är rätt säker att det är mensen som dykt upp lite för tidigt :( Men vad kan man begära av en kropp som varit "pausad" i 4 år... Bara att avvakta de närmaste dagarna o sen på't igen bara!

Trist! Hoppas på bättre lycka nästa månad om det inte tog sig denna!
  • Tussilago6
    Hojjan skrev 2016-05-24 20:52:19 följande:

Kom igen nu Tussilago6! Håller tummarna för ett plus till i tråden!

Verkar trögt! Undrar om kroppen bara spelar mig ett spratt, jag kanske är sjuk eller nåt. Har mått jätteilla i ett par dagar nu, och jag tror inte att det är inbillning för det är inte ett symtom jag letat efter eftersom jag inte mått illa vid mina andra graviditeter... BIM -2 idag, väldigt negativt test.
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?