• Anonym (Undrande)

Snälla,bra män?

Undrar om det är omöjligt att träffa en snäll,skötsam,trogen man utan sociala problem?Har aldrig träffat sån.Några vänner omkring mig har ochså mycket otur med män.Det känns att det är hur lätt som helst att träffa en "dålig"man,och väldigt svårt att möta en"normal"man.Då är jag hellre ensam.

• Svar på tråden Snälla,bra män?
  • Kjell2
    Anonym (Undrande) skrev 2015-08-04 13:21:26 följande:

Vadå ska man gå på dejting sidor och det är bättre?Har inte hört att det är bättre.

Finns mycket skräp överallt. Därför träffas man lite, sorterar och stressar inte.

Förälskad kan man bli snabbt men satsar men långsiktigt tar man det steg för steg och känner sig för.
  • Anonym (Cissi)

Jag har från 15 års ålder tills nu haft sex förhållanden (definierat som att vi båda ansåg oss vara tillsammans, inte bara dejtande).

Alla dessa har jag träffat genom vänner, skola, jobbet, tenniskursen eller andra sammanhang där man har en chans att träffa nya människor, och lära känna varandra. Då lär du känna killen först, och hinner märka hur han är.

Som jag skrev rekommenderar jag att du ser över din vänskapskrets och umgås mer med de bekanta som själva är bra människor (som någon skrev ovan, en snäll, ansvarsfull person har ofta likadana vänner). Och är du då social och går på tillställningar med dessa bekanta kan du då träffa nya människor, varav säkert några som du kan vara intresserad av.

• Anonym (Cissi)

Alla sex var bra killar. På alla sätt.

• Anonym (Lise)
    Anonym (Undrande) skrev 2015-08-04 13:21:26 följande:

Vadå ska man gå på dejting sidor och det är bättre?Har inte hört att det är bättre.

Min man träffade jag på dejtingsida. Varit gifta i 12 år nu. Mina tidigare killar har också kommit från nätet.

Om du aldrig testat nätet kan du väl inte veta hur det är?
  • Anonym (Undrande)

Jag träffar inga killar på fritiden.Inte genom jobbet/vänner/intressen.Så då är det ju bara två val man har :krogen/dejting sida.Inte sant?

• Fjäril kär
    Anonym (Undrande) skrev 2015-08-04 13:53:44 följande:

Jag träffar inga killar på fritiden.Inte genom jobbet/vänner/intressen.Så då är det ju bara två val man har :krogen/dejting sida.Inte sant?

Inte nödvändigtvis.

Du ansvarar för ditt eget liv. Du får göra det som krävs av dig för att kunna hitta en bra kille.

Vidga vyerna. Börja umgås med folk på ett annat sätt. Hitta hobbys och intressen. Se möjligheten där och då där du befinner dig.

Ragga på killen i kassan på Ica, fråga killen i simhallen om telefonnummer, bjud in grannen på kaffe, fråga hantverkaren som byter kran i lägenheten om han är singel osv osv...

Du har möjligheten överallt bara du själv vill anstränga dig lite.
  • Anonym (Lol)
    Fjäril kär skrev 2015-08-04 14:10:12 följande:
    Inte nödvändigtvis.

Du ansvarar för ditt eget liv. Du får göra det som krävs av dig för att kunna hitta en bra kille.

Vidga vyerna. Börja umgås med folk på ett annat sätt. Hitta hobbys och intressen. Se möjligheten där och då där du befinner dig.

Ragga på killen i kassan på Ica, fråga killen i simhallen om telefonnummer, bjud in grannen på kaffe, fråga hantverkaren som byter kran i lägenheten om han är singel osv osv...

Du har möjligheten överallt bara du själv vill anstränga dig lite.
    +1
  • Anonym (Cissi)
    Anonym (Undrande) skrev 2015-08-04 13:53:44 följande:

Fortsätter du leva så som du beskriver så kommer det bli väldigt svårt för dig att hitta en bra kille. Men då är det inte för att det inte finns bra killar, utan för att du väljer att leva ett osocialt liv där du inte träffar på dem.

Följ råden som tex Fjäril kär ger ovan, om du vill träffa ngn.
  • Anonym (Undrande)

Jag brukar inte jaga män och fråga telefonnummer!Om dom är intresserade så frågar dom själva och sen är det mitt beslut om jag vill fortsätta.

• Anonym (Lol)

Gud vad bortskämd man kan bli, bli inte besviken om du inte hittar någon med den attityden.

Svar på tråden Snälla,bra män?