Inlägg från: Anonym (Cissi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cissi)

Snälla,bra män?

De finns! Jag är gift med en och han är helt fantastisk. Snäll, ansvarstagande, trogen 110% (jag som ALLTID är svartsjuk har inte varit det en sekund med honom), lyssnar, är omtänksam och har jättefin moral mot andra människor. De flesta av hans vänner är likadana. Så det finns fler!

Men man måste vara kräsen för att hitta dem. Jag var singel flera år i taget för att jag inte ville vara med en man som inte behandlar mig bra. Och valde bort de dåliga killarna redan efter ett par dejter. Så man måste känna efter, vara ärlig mot sig själv om någon ger varningssignaler (dumpa direkt!), och våga vara ensam tills att en bra kille dyker upp. :)

• Anonym (Cissi)

Hur gammal är du? Och var träffar du killar?
    Vad letar du efter, vad är viktigt för dig när du börjar dejta någon?

• Anonym (Cissi)
    Anonym (Undrande) skrev 2015-08-04 11:15:53 följande:

Jag är 36 år.Dejtar faktiskt inte alls just nu.Men den dagen när jag gör det,känns ju konstigt.Tanken är lika borta som Australian,att jag skulle lyckas.

Jaha men det är klart att du inte kommer träffa någon om du inte letar.

Mitt råd är i så fall att ge dig ut. Om du träffar på en man genom kompisar, på gymmet eller på något annat ställe, och han verkar trevlig och söt, fråga om ni kan ta en fika. Försök gå på middagar hos vänner och andra ställen där man har tillfälle att träffa nya människor och prata i lugn och ro (snarare än krogen där jag tror att slimefaktorn är högre).

Och när du väl dejtar killar, var öppen och ärlig med vem du är. Prata om dina intressen och lyssna på hans, prata också om sådant som engagerar dig i världen. Se om han verkar bry sig och lyssna på dig, så känner du av rätt snabbt om han verkar snäll eller inte.

Du måste också tro på ditt eget värde. Du förtjänar en bra och fin kille, känner du det inte i hjärtat så får du upprepa det framför spegeln varje dag, tillsammans med dina bra egenskaper, tills dess att det sätter sig.

Men om du har kvar den negativa inställningen att du aldrig kommer lyckas så garanterar jag ett liv i ensamhet...
  • Anonym (Cissi)

Förstår inte varför du säger kanske, när det bevisligen finns en hel del av dem så som många skrivit här på forumet.

Inget fel att vara ensam men jag tycker det är konstigt att välja att fortsätta tro att alla män är dåliga när det finns en hel del som är en fröjd att leva med.

• Anonym (Cissi)
    Frontline skrev 2015-08-04 13:18:50 följande:
    Ett typiskt 02.45 ragg för att få nån med sig hem när det stänger klockan 03.
    Jo det har jag med haft men inget jag har byggt vidare på...
    Samma här. Ingen av mina pojkvänner har jag träffat på krogen... Visst kan man ha tur, men det är inte den bästa platsen direkt.
  • Anonym (Cissi)

Jag har från 15 års ålder tills nu haft sex förhållanden (definierat som att vi båda ansåg oss vara tillsammans, inte bara dejtande).

Alla dessa har jag träffat genom vänner, skola, jobbet, tenniskursen eller andra sammanhang där man har en chans att träffa nya människor, och lära känna varandra. Då lär du känna killen först, och hinner märka hur han är.

Som jag skrev rekommenderar jag att du ser över din vänskapskrets och umgås mer med de bekanta som själva är bra människor (som någon skrev ovan, en snäll, ansvarsfull person har ofta likadana vänner). Och är du då social och går på tillställningar med dessa bekanta kan du då träffa nya människor, varav säkert några som du kan vara intresserad av.

• Anonym (Cissi)

Alla sex var bra killar. På alla sätt.

• Anonym (Cissi)
    Anonym (Undrande) skrev 2015-08-04 13:53:44 följande:

Jag träffar inga killar på fritiden.Inte genom jobbet/vänner/intressen.Så då är det ju bara två val man har :krogen/dejting sida.Inte sant?

Fortsätter du leva så som du beskriver så kommer det bli väldigt svårt för dig att hitta en bra kille. Men då är det inte för att det inte finns bra killar, utan för att du väljer att leva ett osocialt liv där du inte träffar på dem.

Följ råden som tex Fjäril kär ger ovan, om du vill träffa ngn.
Svar på tråden Snälla,bra män?