Inlägg från: Malla1 |Visa alla inlägg
  • Malla1

BF april 2016

Jag tyckerr oxå det är jätte svårt med kläder, hon har body och byxor och en solhatt, men jsg måste ju ha henne i bärselen hela tiden så hon blir ju ändå varm eftersom hon är så tätt intill mig, men jag känner hela tiden på henne och "släpper lös" henne titt som tätt så vi får lite luft mellan oss (jag blir ju dyngsvettig) hon accepterar bara att vara hos mig och ibland hos största storasyster. Men ingen annan duger.

• Malla1
    becka1989 skrev 2016-05-09 21:09:05 följande:

Kan tänka mig att det måste vara varmt att alltid ha henne i selen.

Har ni bvc i torshälla?? Tänkte vem ni har eller finns det flera där ens??

Ja vi har BVC i torshälla, jag har Karin, finns 2 st, Karin och Anna. Båda är jätte bra :)
  • Malla1
    becka1989 skrev 2016-05-09 21:58:10 följande:

Ah okej vi har fått Anna har hembesök imorgon

Okej ja Anna är jätte bra hon oxå :)

Kanske ta en promenad någon dag? :)
  • Malla1

Jag har en babybjörn miracle. Du har nog en ergobaby, dom har spädbarnsknlägg, jag tänkte köpa en sån först men tyckte det verks så krångligt med det sär inlägget, babybjörn miracle är oxå ergonomisk och den belastar höfterna och ryggen istället för axlarna, den har som en ryggplatta bak. Det är inte jobbigt alls att bära henne och är supernöjd med den!

• Malla1
    Romashka skrev 2016-05-12 16:26:48 följande:

Hej!

Tänkte höra med er hur det går med era små? Vår lilla kille är 8 dagar idag och det går väl bra. Men han vill amma jättemycket hela tiden och accepterar absolut inte att bara ligga i babysitter eller i din säng (inte ens korta stunder). Börjar genast gråta och skrika. ( Han brukar sova en lång stund mellan ca 12-15 på dagarna, men när han vaknar efter det, vill han bara bli buren hela tiden, vilket resulterar i att jag bara sitter med honom i soffan hela kvällarna (och ammar) eller bär omkring på honom. Börjar kännas lite småjobbigt eftersom jag inte kan hjälpa till med något överhuvudtaget hemma, känns det som. Matlagning, städning och ta hand om stora syskonet, har hamnat på min man och han gör ju allting (tack gode Gud), men jag märker att även han börjar bli trött nu... Hur har ni andra det med amningen? Ammar era små lika mycket eller har ni längre intervaller mellan amningarna? Imorgon får vi hembesök av BVC, ska se hur mkt han gått upp i vikt under veckan. Börjar bli orolig att han är hungrig (kanske min mjölk inte räcker till) och vill därför amma hela tiden.

Jobbigt att du behöver bära på honom så mycket, jag vet jag har det oxå så, dock så vägrar min ligga ner alls inte ens i vagnen på dagtid, så jag bär på henne antingen i armarna eller i bärselen från morgon till kväll, och jag som är själv hela dagarna med dom stora barnen måste göra alla måsten, tvätta städa laga mat osv, så jag gör det med henne helt enkelt, som att hänga tvätt kan ta timmar för mig för jag hinner hänga några plagg, sen måste jag vagga lilltjejen sen hinner jag hänga några fler plagg, då måste jag kolla 1 åringen som är sjövild och bara hittar på massa bus. Hade önskat att hon kunde sova själv åtminstone 1 timme per dag men icke, och hon sover bara små korta stunder nu, annars är hon vaken mest hela tiden. Hon blir 4 veckor imorgon.
  • Malla1
    Romashka skrev 2016-05-14 17:11:14 följande:

Förstår precis hur du menar. Hoppas det lättar snart för er del. Kanske blir bättre lite efter att de fyllt en månad?

Jag hoppas på det iaf! Idag låg hon i vagnen när vi skulle iväg på kalas, en promenad på ca 5-10 minuter. Var så skönt att slippa ha henne i selen, speciellt då det varit väldigt kallt blåsigt och regnigt idag. hoppas att det kan bli fler såna turer och kanske att dom blir lite längre med tiden!
  • Malla1
    Nonym skrev 2016-05-14 21:29:48 följande:

Herregud vad jag känner mig bortskämd (skäms faktiskt) när jag läser mångas inlägg..

Vår lilla tös verkar alldeles för snäll

Min 1åring var extremt snäll, fram tills hon blev runt året, nu är hon sjövild och mer högt än lågt ;) så passa på å njut :)
  • Malla1

Min lilla är 6 veckor och hon somnar ca 19, jag ger henne mat runt 22 och sen sover hon till 05,30-06.00 kan möjligtvis gnälla till under natten och då får hon mat och somnar om direkt. Men hon sover nästan ingenting på dagarna, hon sover max 2 timmar om dagen, alltså inte 2 timmar i sträck utan fördelat på små powernaps lite då och då. Fortfarande helt oacceptabelt att ligga ner, när hon är vaken ska hon dessutom vara framåt, man kan ju annars missa något. Sover på dagarna enbart i bärselen om hon inte får ligga på mig och sova men det har jag inte riktigt tid med.

• Malla1

Hej på er tjejer! Hoppas allt är bra med er och era små. Jag misstänker att Emmie har fått (samma som ens storasystern hade) högersidig torticollis. Att muskeln på höger sida i nacken är åtstramad och huvudet lutar därför åt höger. Ska ta upp det på BVC så dom isåfall får skicks en remiss till sjukgymnast.

• Malla1
    Nonym skrev 2016-06-11 20:38:28 följande:

Hoppas det gick bra på Bvc!

Finns det någon speciell orsak till att de får det?

Här är både jag och tösen förkylda och allmänt hängiga

När Alice hade det så sa dom att oftast beror det på att dom haft en favoritsida i Magen och därför har muskeln blivit ihopdragen
  • Malla1

Hej på er tjejer! Hoppas allt är bra med er och med era små! Annie skickar här en liten glad sommarhälsning till er alla :)
  • Malla1

Min lilla sover ca 9 timmar per natt. Sen sover hon bara korta stunder under dagen, som längst ungefär 15 minuter kanske 4-5 ggr om dagen. Så hon sover ganska lite men är vaken och jag tycker hon är väldigt "tidig" med sin utveckling men det är väl inte så konstigt med tanke på att hon har 4 storasyskon som hela tiden röjer och pratar med henne.

• Malla1

Kan någon stoppa tiden, den går på tok för fort! Min lilla lilla bebis har börjat ta sig framåt. Sitter även själv kortare stunder. Varför ska min sista lilla bebis ha så bråttom? Kan hon inte vara bebis lite längre, jag kommer ju inte ha några fler bebisar. Buhu

• Malla1
    Milleman skrev 2016-09-05 19:46:29 följande:

Så har vi med det. Rullade vid tre mån och vill bara sitta vid 4 mån. Fast en del av mig längtar samtidigt till hon börjar åla så hon kan ta sig till leksaker och så :)

Men jag har också tänkt att detta är sista barnet och att hon gärna hade fått vara 2 veckor längre tid.

Ja fy, fast min rullar inte än, hon har vänt sig någongång ofrivilligt haha. Men hon snurrar i cirklar när hon ligger på mage och nu tar hon sig även framåt. Det enda positiva med att hon kan mer är att hon kanske kan slita dig en liten stund från sin mamma för att hålla på med något annat, ja måste fortfarande bära henne typ hela tiden, men ändå sänk farten!!!!
  • Malla1

Jahopp då har vi fått första riktiga sjukdomen då, Emmie har fått öroninflammation så penicillin i 5 dagar och hoppas hon är frisk tills nästa vecka när vi ska åka på semester! :(

Svar på tråden BF april 2016