Romashka skrev 2016-05-12 16:26:48 följande:
Hej!
Tänkte höra med er hur det går med era små? Vår lilla kille är 8 dagar idag och det går väl bra. Men han vill amma jättemycket hela tiden och accepterar absolut inte att bara ligga i babysitter eller i din säng (inte ens korta stunder). Börjar genast gråta och skrika. ( Han brukar sova en lång stund mellan ca 12-15 på dagarna, men när han vaknar efter det, vill han bara bli buren hela tiden, vilket resulterar i att jag bara sitter med honom i soffan hela kvällarna (och ammar) eller bär omkring på honom. Börjar kännas lite småjobbigt eftersom jag inte kan hjälpa till med något överhuvudtaget hemma, känns det som. Matlagning, städning och ta hand om stora syskonet, har hamnat på min man och han gör ju allting (tack gode Gud), men jag märker att även han börjar bli trött nu... Hur har ni andra det med amningen? Ammar era små lika mycket eller har ni längre intervaller mellan amningarna? Imorgon får vi hembesök av BVC, ska se hur mkt han gått upp i vikt under veckan. Börjar bli orolig att han är hungrig (kanske min mjölk inte räcker till) och vill därför amma hela tiden.
Jobbigt att du behöver bära på honom så mycket, jag vet jag har det oxå så, dock så vägrar min ligga ner alls inte ens i vagnen på dagtid, så jag bär på henne antingen i armarna eller i bärselen från morgon till kväll, och jag som är själv hela dagarna med dom stora barnen måste göra alla måsten, tvätta städa laga mat osv, så jag gör det med henne helt enkelt, som att hänga tvätt kan ta timmar för mig för jag hinner hänga några plagg, sen måste jag vagga lilltjejen sen hinner jag hänga några fler plagg, då måste jag kolla 1 åringen som är sjövild och bara hittar på massa bus. Hade önskat att hon kunde sova själv åtminstone 1 timme per dag men icke, och hon sover bara små korta stunder nu, annars är hon vaken mest hela tiden. Hon blir 4 veckor imorgon.