• Joni

Första barnet 2016 (Stockholm)

mirakelspektakel skrev 2015-12-03 12:19:14 följande:
    ja. den ena utesluter inte den andra tänker jag och det diskuteras om allt ifrån förlossningsrädsla, bedövning, till hormonstormar och relationsproblem. Inget som är bundet till vart man bor geografiskt. Jag har iaf tyckte det var väldigt skönt att prata med folk som är gravida i ungefär samma veckor som jag själv. Sen finns det självklart saker som är väldigt intressanta att prata om som är mer kopplade till där man geografiskt bor.
    Helt sant :) får kanske kika in där mer seriöst! Vilken vecka är du i nu?
  • Joni
    Nils-Eric skrev 2015-12-05 20:35:04 följande:

Lördagspyssel! :)

Vad mysigt :) kan lägga upp en bild på vår lillkilles krypin i morgon :)
  • Joni
    junibarn19 skrev 2016-01-05 10:14:41 följande:

Hallå allihopa :) hur mår ni?

Hos mig är det bara bra, bebisen har hicka ganska ofta nu för tiden. Hickar era?

Bara 45 dagar kvar till beräknat för mig, hur långt har ni kvar?

Här är det kanon, är i vecka 39 och bara 12 dagar kvar! Vad hände med tiden? Jobbar sista dagen idag :)

Min lillkille hickar nästan varje dag nu, har gjort det de senaste veckorna. Tycker lite synd on honom men det ärmväl egentligen bra, betyder väl art han tränar sina lungor :)
  • Joni
    mirakelspektakel skrev 2016-01-05 20:11:32 följande:
    Jag har 24 dagar kvar till BF, fortfarnade 100% sjukskriven, men bortsett från foglossningen och att jag känner mig tung så börjar jag faktiskt må bättre, kräks mkt mindre, yrseln är nästan borta. Så sjukt skönt!
    Min foglossning har blivit bättre, kanske till följd av att bebisen är fixerad nu :) vad som är mindre trevligt är halsbrännan jag fortfarande har, men snart så! :) bara 3,5 vecka kvar för dig då, det går ju så sjukt snabbt nu på slutet, hoppas ditt välmående håller i sig :)
  • Joni
    junibarn19 skrev 2016-01-07 00:09:37 följande:
    Åååh vad spännande :) känner du av något?

Jag har börjat få ett tryck nedåt och lite ont i ljumskarna, antar att han håller på att fixera sig.

När fixerade sig din? :)
    Känner inte av någonting alls tyvärr! Han har det nog alldeles för varmt och mysigt därinne för att fundera på att komma ut ;)

Däremot har jag som du, förbannat ont i ljumsken, dock bara ena. Den låser sig ibland så jag inte kan gå, ser väldigt lustigt ut.

Han fixerade sig i vecka 35 tror jag så det är nog en månad sedan.. Din håller säkert på att fixera sig, din BM lär väl känna efter nästa gång :)
  • Joni
    camillis86 skrev 2016-01-07 08:54:41 följande:

God morgon tjejer! Tessie 83, tänkte kolla, jag ska träffa läkare den 19/1 för att prata om möjlighet till snitt, hade du svårt att få igenom ditt?

Här växer iaf magen så det knakar, känner mig rätt otymplig redan nu! (v 26 imorgon!) Ska iaf ansöka om graviditetsspenning, nämnde det för chefen i förrgår å hon blev skitsur, precis som jag trott... :( Vi är så fruktasvärt underbemannade och all personal går på knäna för att få allt att gå runt, känner inte att jag orkar fortsätta i det här tempot, har ont både i ryggen å höften, sa till chefen att jag gärna skulle jobba halvtid eller 75% sista tiden men hon blev som sagt ruggigt arg, känns så himla trist att det ska vara så, förstår inte att hon inte kan se att det är bättre om jag iaf kan jobba kvar så länge jag orkar men lite kortare dagar än att jag kanske annars blir sjukskriven betydligt mer el inte jobbar alls.... går runt med en stor klump i magen å vet inte hur jag ska göra. Men jag har ju som sagt rätt att iaf söka även om jag kanske inte sen får det godkänt, Är det någon av er tjejer som ansökt och fått igenom graviditetspenning?

Sorry för långt och negativt inlägg men känner mig så himla uppgiven å stressad just nu :(

Vad tråkigt att sin chef reagerar så, du gör ju inte det av lathet. Du får försöka tänka att det är din chef som agerar fel här, inte du :)
  • Joni
    Jamas skrev 2016-01-10 19:01:20 följande:

Hej alla och god fortsättning!

Vad långt ni kommit, junibarn, juni och mirakel! Spännande :) Min bf är nog närmast tessie och nils-eric, dvs lite kvar men ändå veekligen på riktigt nu!

Slutade äntligen kräkas i v26, såå skönt. Har också lite sömnproblem men tar fortf lergigan (som jag fick mot illamåendet), och det hjälper lite. Jobbar och har jobbat väldigt mycket de senaste månaderna, så det har varit lite slitigt men kul. Planerar föräldraledighet fr.o.m 28 mars, ev med 1-2 veckors semester innan om jag inte orkar jobba. Hur tänker ni med FL?

Barnvagn, babyskydd och babynest fixat nu också..till sist! :)

Vad skönt att du mår bättre, illamående påverkar ens övriga välmående så sjukt mycket. Hade tur som bara var illamående i tre veckor :) jag börjar min FL idag, 6 dagar kvar till BF. Har ju dock haft turen att vara mycket ledig nu över jul och nyår.. Hade varit tufft att jobba heltid fram tills nu.

Det är en svår avvägning hur länge man ska vara ledig innan.. Det är ju tungt att gå till jobbet men det är också rätt rastlöst och tråkigt att bara vara hemma.. Men det beror ju på ens omständigheter, om man har folk att umgås med på dagarna eller annat att sysselsätta sig med :)
  • Joni

Jaha, då har man gått en vecka över tiden och inga känningar alls att det är något på gång! Tur att man mår så bra för det är väldigt tråkigt att bara ligga hemma om dagarna och vänta! Vet att jag skulle vara först ut av alla här men börjar det närma sig för någon annan? :)

• Joni
    junibarn19 skrev 2016-01-24 10:25:51 följande:
    För mig är det 25 dagar kvar till beräknat :) tycker att han ändrat rörelsemönster den senaste veckan = mer livlig :) också har jag endel sammandragningar/förvärkar hoppas det är pågång :)
    Kanske sätter igång lite tidigare än beräknat för dig då :) var hos BM idag iaf och allt såg bra ut, blir igångsatt på måndag om han inte kommit :)
  • Joni
    Jamas skrev 2016-01-25 08:30:07 följande:

Vad spännande! Joni, din bebis kommer ju på ett eller annat sätt kommer att vara ute om en vecka :) Känner du fortfarande ingenting?

Har era bebisar fixerat sig? Min ligger med huvudet ner sen v29 men ingen fixering..har ni känt av förändringen?

Önskar ett stort lycka till! Minst två bebisar kan ju komma när som helst nu :)

Fortfarande ingenting tyvärr, lite sammandragningar om jag rör på mig mycket men de slutar så fort jag sätter eller lägger mig ner.

Min bebis fixerade sig runt vecka 35. Fick mindre foglossningar efter det :)
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)