-
Allt är bra men fortfarande ingen bebis, försöker ta det med ro bara :) snart kommer han ju oavsett!Nils-Eric skrev 2016-01-26 14:13:59 följande:Hur går det för dig Joni? Hoppas allt är bra! :)
-
Vecka 42, 41+1, 9 dagar över tiden......Nils-Eric skrev 2016-01-26 15:28:50 följande:Vilken vecka och dag är du i nu? :)
-
10 dagar nu! Sätts igång på måndag om han inte kommit innan, är då 42+0. Känns ju skönt att ha ett slutdatum men vill gärna att kroppen själv sätter igång förlossningen, fått för mig att det blir lättare i alla fall :)Nils-Eric skrev 2016-01-27 12:43:11 följande:Vad har de sagt om igångsättning? Min Bm sa att man sätts igång på 42+0!
Hoppas det snart sätter igång -
Var inne på kontroll idag och fick då en hinnsvepning också som inte var bekväm men det hjordens alla fall inte ont. Ska bli igångsatt i morgon om det inte startat innan dess :) mer konstant molvärk, men inga värkar som gör ont och man kan klocka. Peppar peppar att kroppen sätter igång förlossningen :)
-
Inga värkar tyvärr, fått tid 16 idag, börjar bli lite nervös!Jamas skrev 2016-01-30 00:20:04 följande:
Åh vad spännande!! Då är det bara max runt 2 dagar kvar för dig ju :) Har du fått några värkar under kvällen?
-
Nu är vår kille här, kom igår runt 15 :) en riktig bjässe på 5 kg men det gick bra!
-
Jisses vad man hamnar i en bebisbubbla, det är både en massa glädje men även oro för den lilles välmående. Allt går dock kanon hittills!
Trots att han var så stor krystade jag ut honom på 20 min så den delen gick väldigt fort. Jag hade dock absurt kraftiga värkar där vissa varade så länge som tre minuter och en epidural som tog snett. All smärta hamnade på vänstra sidan i dubbel dos, inte särskilt skönt! Men man fixar mer än man tror och personalen på SöS var helt fantastiska!
Hoppas ni får era guldklimpar snart med :) -
De sa inget om hans vikt då. Vi frågade men de sa att de säger inget för att inte skapa oro. Vet inte om de visste att han skulle vara så stor, på de tillväxtultraljud jag gjorde runt vecka 30 trodde de att han skulle vara drygt 4kg vid födseln.. Nu gick jag ju dock två veckor över tiden.mirakelspektakel skrev 2016-02-01 21:21:16 följande:stort grattis!! Skönt att allt gick bra. vilken bjässe, hoppas att vår tös är lite mindre än så! Sa de något om att han var stor när de gjorde UL för att kolla fostervattnet i v 41?
-
Det gick faktiskt väldigt bra att bli igångsatt. Min kropp behövde bara liten skjuts sen startade den igång själv :) det dom ärmirakelspektakel skrev 2016-02-04 01:00:55 följande:tack för infon. jag ska ju på UL på fredag då ar jag gått 1 vecka över tiden. skulle så gärna vilja att det sätter igång självmant snart. hur var det för övrigt att bli igångsatt?
Skönt med att bli igångsatt är att du är övervakad hela tiden och behöver inte vara stressad över om mms ska åka in eller inte.. Samt riskera bli hemskickad. -
Hur gick det på ultraljudet idag? :)mirakelspektakel skrev 2016-02-04 12:32:30 följande:tack för de positiva tankarna ang igångsättning!! :)
-
Spännand! Vilket sjukhus ska du föda på? :)mirakelspektakel skrev 2016-02-05 23:51:48 följande:det gick bra. får en vecka till på mig innan igångsättning :)
Hur går det i babybubblan? Ska du amma? hur går det isf med det?
Jag ammar, vilket är både härligt oxh frustrerande. fick köpa en amningsnapp igår till mitt ena bröst som gjorde sjukt ont. Det fungerar toppen! Bra stöd för rygg och armar är att rekommendera ;) -
Initialt har bebislyckan och bebisbubblan varit rätt tuff, sömnbrist och en inte helt smärtfri amning påverkar mig mer än vad jag hade kunnat tro. Men vad jag har förstått är det inte ovanligt att det tar några veckor innan man kommer in i det bättre :)Nils-Eric skrev 2016-02-10 12:42:37 följande:
Den var sådär faktiskt. Det var lite för spretigt för min och sambons svar. hade velat ha lite mer konkreta svar, tips och tricks. Föreläsaren var väldigt utsvävande i sina tankar och började på ett ställe för att sedan hamna nån helt annanstans. Lärde mig ändå mycket har jag märkt när jag pratat med en vän som väntar barn men är långt bakom mig.
Mer orolig nu än innan och känner att jag vill få mer info.
Hur är det med er tjejer?
Med bebislyckan Joni?
Och med att det är så nära nu Mirakelspektakel? :)
-
Åh vad spännande! Hopps du är på förlossningen nu då! :)junibarn19 skrev 2016-02-13 12:15:48 följande:
Jag vaknade av att jag läckte fostervatten i sängen vid 6.30.. sen gick bitar av slemproppen och nu ligger jag med värkar var 5-7 min.. Hoppas de är pågång på riktigt och att det snart blir mer värkar så vi kan ringa förlossningen och åka in :)
-
Grattis! Jisses vad roligt och bra kämpat :)junibarn19 skrev 2016-02-14 04:56:03 följande:Ja :) 13 feb kom han :) 6 dagar för tidigt.
Allt gick bra :) körde med lustgasen :)
3440g och 49cm! Vilken lycka!! :) -
Om någon funderar på skötväska kan jag tipsa om "bikebag" på stadium. 149 kronor, mellanstorlek med en hel del fack. Det är ju sjukt att bara för att ordet "sköt" är med i namnet kan de ta 1000kr för hiskeliga väskor ;)