• Joni

Första barnet 2016 (Stockholm)

Nils-Eric skrev 2015-08-09 20:46:48 följande:

Idag gick jag in i vecka 7! Önskar dock tiden kunde gå snabbare smile1.gif

Har kommit lite blod idag men jag väljer att tro att det inte är någon fara (var bara lite), och hoppas att det inte kommer vara mer.

Hur är det med er andra?

Jag hade två eller tre blödningar under veckorna 7-9 varav en som jag upplevde som större. Det var dock ingen fara men man blir ju självklart väldigt orolig.

Själv är jag i vecka 18 nu, vänta tills du kommer förbi spärren som är vecka 12, då springer tiden iväg :)
  • Joni
    Nils-Eric skrev 2015-08-18 04:21:57 följande:
    Gud vad härligt! smile1.gif

Ingen mage här, men jag är bara i vecka 8. Längtar tills den kommer dock smile1.gif

Nu känner jag mig bara tjock. Haha!
    Min limpa på magen har äntligen börjat bli hård, trött på att bara se tjock ut ;)

Har du hört något om jobbet än?
  • Joni
    Mlady skrev 2015-08-22 19:14:02 följande:

Går in i vecka 8 i morgon och jag mår fruktansvärt dåligt dygnet runt :( illamående, svag, yrslig.. Ja allmän sjukdomskänsla helt enkelt. Kan knappt få i mig något och tanken på det mesta gör mig så sjuuuuk.

Hoppas verkligen att detta går över snart.. Tar liksom bort lyckan :(

För de flesta går det över så håll ut!

Jag upplevde mig väldigt nedstämd till följd av illamående och trötthet, det hade jag aldrig förväntat mig. Försök att lindra besvären så gott det får och sen kommer en dag, förhoppningsvis snart, när det har lättat :)
  • Joni
    vattumanväntarvattuman skrev 2015-08-22 19:06:03 följande:

Hejsan! Hoppar oxå in i gruppen, bor i Spånga och väntar mitt första barn. Är 30 år och är beräknad 10/2. Har äntligen kommit ur trötthet/illamåendeperioden och magen börjar lite smått synas :)

Grattis! Då börjar det närma sig RUL inom några veckor va? :)
  • Joni
    vattumanväntarvattuman skrev 2015-08-23 15:08:13 följande:
    Ja, precis! Tre veckor kvar, längtar men samtidigt lite nervöst! Vi valde att göra kubtest så vi vet att allt såg bra ut då! :) Hur långt gången är du?
    Är i vecka 20 RUL i fredags bara! Var supernervös för vi gjorde aldrig KUB men allt såg fint ut :) skönt nu när man är lite längre gången, inte lika orolig :)
  • Joni
    junibarn19 skrev 2015-08-24 08:21:28 följande:

Om några veckor är det dags att prioritera vilket BB vi vill föda på.

Jag som inte ens kommer från Stockholm tycker det är så svårt att veta hur jag ska välja.

Funderar på Danderyd som jag hört mycket bra om .. Eller Huddinge som ligger närmast.

Hur resonerar ni?

Dags för mig att bestämma mig också snart, känner mig väldigt vilsen då jag inte heller är från Sthlm.

Har hört mycket gott om Danderyd men det ligger helt fel i förhållande till var vi bor. Har närmar till antingen Huddinge eller SöS.. Måste läsa på lite mer men det lutar åt SöS för tillfället.
  • Joni
    Moulin skrev 2015-08-24 20:55:00 följande:

Jag tänkte hoppa in här också om det är ok :) 31 år och har beräknad BF 10/4, som flera i tråden :) Har bokat in mig på Mama Mia på söder i mitten av september. Bokade där för att ha nära från jobbet, vet inte om det var rätt val.. hur har ni gjort?

Jag är också på mamma Mia söder och tänkte lite samma som dig. För vår del ligger det på samma tunnelbanelinje som till våra jobb och därför har det varit smidigt. Ligger så nära tunnelbanan också så det är alltid lätt att ta sig det. De är väldigt bra också :)
  • Joni
    vattumanväntarvattuman skrev 2015-08-25 18:02:26 följande:
    Åh vad härligt! Skönt att vara förbi RUL, då kan man verkligen slappna av och njuta istället!
    Verkligen, men det känns som att jag har varit gravid i en evighet men är bara halvvägs! Tar sin lilla tid det här :)
  • Joni
    Nils-Eric skrev 2015-08-31 09:25:40 följande:

Åh! 

Är så besviken just nu.
    Hade tid för inskrivning nu på torsdag. När jag var iväg på kurs hade jag fått ett röstmeddelande att min tid var avbokad och ombokad, till en tid jag absolut inte kunde i nästa vecka.
    Jag som hade bokat för över en månad sen för att det var på en tid jag kunde smile4.gif  
    Jag som såg fram emot inskrivningen i veckan så mycket!

Nu lyckades jag boka om till en tid nästa vecka som jag kan gå på. Men det innebär att jag måste gå tidigare från jobb, något jag ville undvika. 

Sjukt irriterande smile4.gif

Tråkigt att få det framskjutit när man ser fram emot det. Det är ju nog stressigt under de tidiga stadiet av graviditeten, då vill man ju att allt sånt ska flyta på i alla fall :)

Själv är jag i vecka 21 nu, ska på mitt första återbesök hos min barnmorska sen inskrivningen för 2,5 månad sedan. Får hoppas att de inte bokar om den tiden! :)
  • Joni
    Nils-Eric skrev 2015-08-31 09:54:26 följande:

Oj! Det var ett långt gap mellan besöken. Har du gjort RUL där emellan?

Ja det är väldigt tråkigt att få det framskjutit. Speciellt på sättet det görs. Röstmeddelandet sa bara "hej jag bokar om dig, hör jag inget så antar jag att det är okej". Om jag inte svarade i telefon kunde de åtminstone skickat ett mail? (Vi har haft mailkontakt). 

Jag som var ute i så god tid för att slippa strula med jobb.

Vecka 21. Spännande. Hur mår du? När började det synas? Vet ni vad det blir?

Märkligt, hoppas att det var en engångsföreteelse.

Vi har haft RUL där emellan ja, samt ett besök hos läkaren då jag hade lite högt blodtryck och annat.

Jag mår fortfarande toppen, hoppas det håller i sig! Det har synts hela tiden egentligen, men först berodde det bara på att jag bar så svullen.. Nu har det börjar bli en hård liten kula under :) det började väl kännas så för ett par veckor sedan men tycker det är särskilt senaste veckan som det börjat växa :)

Vi fick veta att det är en liten kille! Det gick inte att missa om jag säger så! ;)

Skönt för dig att du snart är förbi den kritiska perioden! Hur mår du nu?
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)