Inlägg från: Nils-Eric |Visa alla inlägg
  • Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

Tessie83 skrev 2015-12-15 23:37:25 följande:

Ska också på förlossningskursen på Danderyd heldag söndagen den 7 februari. Skönt att få allt avklarat på en dag...

Tänkte även till SöS, där de två gånger/månad har öppen föreläsning (typ förlossningskurs) men en kortare variant och där de även pratar lite om just SöS (vad som finns där, vad man bör ha med osv). En tjej på min vattengympa hade vart på den och tyckte den var bra iaf.

Vad kul! Då ses vi där Vi bokade också den 7e
  • Nils-Eric
    junibarn19 skrev 2016-01-08 19:21:34 följande:
    Bara bra med mig :) jobbar fortfarande heltid utan större problem :) ca 40 dagar kvar till BF, kommer jobba så länge hälsan tillåter :)

Var hos bm innan jul och har tid nästa vecka. Blir kul att se hur mycket magen växt. (trots att den är väldigt liten)

Har dock börjat sova extremt dåligt, bara någon timme i sträck sen vaken någon timme. Puh! Någon mer som fått problem med sömnen? Är i v.35

Jag gick in i vecka 30 igår. Sover mycket mindre än tidigare, ca 4 h per natt men jag mår toppen! Att vara gravid känns som min superkraft :)

Vad har du för SF mått? Har du pratat med BM om sömnen? jag pratade med min och hon sa att det var okej så länge jag mådde bra.

Det närmar sig för dig! Så kul!

• Nils-Eric
    Bebisfeber84 skrev 2016-01-10 21:00:52 följande:
    Detsamma! Hur mår du? Fått mage än? Jag har omassa sammandragningar och magen blir stenhård och jag får hög puls samt svårare andas. Normalt? Jag skulle ha lite jobbresor till Göteborg (från Stockholm) i början på feb men att flyga känns inte helt ok och tåg känns som det blir för tungt och långa dagar. Vad tror ni, kommer arbetsgivaren förstå om jag hoppar det? Det är inte viktigt att just jag är närvarande.. Har också jobbig foglossning men den är mest på kvällarna, då har jag svårt att komma upp ur soffan utan mannens hjälp :(
    Jag mår toppen! Känner mig inte gravid förutom den växande magen och sparkarna :)
    Magen var i ej synlig i påklätt tillstånd fram till v.27 sen small det till! Är i vecka 30 nu och känner mig gigantisk. Men andra jag träffar tycker att den är liten... För mig är det den stora snabba förändringen som är så konstig. Haha :)

Jag tycker du ska prata med din arbetsgivare och säga som det är. Går det att lösa så att du slipper så är det ju bra!

Jag har vad jag vet inte sammandragningar än (hur vet man det?) känns som min lilla pojk kommer att stanna länge eftersom jag känner så lite...
  • Nils-Eric
    Nils-Eric skrev 2016-01-13 14:47:31 följande:

Jag mår toppen! Känner mig inte gravid förutom den växande magen och sparkarna :)

Magen var i ej synlig i påklätt tillstånd fram till v.27 sen small det till! Är i vecka 30 nu och känner mig gigantisk. Men andra jag träffar tycker att den är liten... För mig är det den stora snabba förändringen som är så konstig. Haha :)

Jag tycker du ska prata med din arbetsgivare och säga som det är. Går det att lösa så att du slipper så är det ju bra!

Jag har vad jag vet inte sammandragningar än (hur vet man det?) känns som min lilla pojk kommer att stanna länge eftersom jag känner så lite...

camillis86 skrev 2016-01-13 15:00:50 följande:

Jag har sovit jättedåligt 4 nätter i rad nu, vaknar av att lillan över kickboxning i magen, inatt kl 04, och  inte sjutton gav hos upp heller så jag lyckades inte somna om... vilket innebar 5 tim för min del, på tok för lite då jag känner mig som ett vrak å bara längtar till ikv så jag får lägga mig!

Har du fått någon mage nu då Nils-Eric? min växer så det knakar, vilket tyvärr lett till en hel del bristningar på höfterna och ner över ena skinkan (förstår inte varför den ska bli drabbad men aja!)

Ja det har jag! Gick in i vecka 31 idag och har SF-mått på 27 (var hos Barnmorskan idag). Ligger under "normal"-kurvan men följer min egen. Jag känner mig stor!

Hur har det gått med arbetsgivaren?
  • Nils-Eric
    junibarn19 skrev 2016-01-13 19:00:37 följande:

Var hos barnmorskan idag, magen hade växt men ligger fortfarande lite under "medel" men följer sin egen kurva. Tog inte reda på måttet, och hon nämde de aldrig :)

Han hade fixerat sig och låg långt ner så hon trodde han kommer ligga så fram tills förlossningen :)

Jag mår också bra och hon sa att det är vanligt med mindre sömn i den här perioden :)

Låter som det är för mig. Min mage är också under medel men jag tycker den är stor!

Kände du att han fixerat sig? Tror inte min lilla pojk har börjar försöka?

Ja man förbereder väl sig för spädbarnstiden gebon att sova mindre
  • Nils-Eric
    Tessie83 skrev 2016-01-13 18:36:50 följande:

Usch för det där med sömnen. Totaltrött hela tiden, men har också jättesvårt att somna, enda sättet jag nu kan somna på är att ligga på vänster sida med en kudde mellan benen och så fort man slumrar till vaknar jag av kissnödighet. Då jag nu är heltidssjukskriven kan jag dock ligga kvar i sängen om mornarna så det är väldans skönt. Mellan 1-3 på natten brukar det vara cirkus i magen :)

Min mage är nu gigantisk tycker jag (29+2 idag). Haft vattengympa idag och ville imorse raka bikinilinjen eftersom jag inte gjort det på ett tag. Men.....magen är i vägen så ser inte ett smack :0

Visst har du också bf 28 mars? Eller kommer jag ihåg fel? Jag vill se bild på din "gigantiska " mage ... Jag sover fortfarande på mage, men jag tycker min är gigantisk den med!
  • Nils-Eric
    Tessie83 skrev 2016-01-19 22:32:23 följande:
    Det där med att lägga ut bilder är jag ingen höjdare på, men här kommer en jag iaf tror blir vriden åt rätt håll :)
    Vad fin mage du har!
  • Nils-Eric
    Joni skrev 2016-01-25 15:09:03 följande:
    Kanske sätter igång lite tidigare än beräknat för dig då :) var hos BM idag iaf och allt såg bra ut, blir igångsatt på måndag om han inte kommit :)
    Hur går det för dig Joni? Hoppas allt är bra! :)
  • Nils-Eric
    Bebisfeber84 skrev 2016-01-20 18:30:00 följande:

Åhh vad kul att höra! Kan inte du visa en bild? Min mage är också stor men enligt normalkurvan .. Mår dock rätt bra, förutom foglossningen då

Gick in i vecka 32 idag och här är en färsk bild (om jag lyckas via mobilen)

• Nils-Eric
    Joni skrev 2016-01-26 15:11:33 följande:
    Allt är bra men fortfarande ingen bebis, försöker ta det med ro bara :) snart kommer han ju oavsett!
    Vilken vecka och dag är du i nu? :)
  • Nils-Eric
    Joni skrev 2016-01-26 18:56:56 följande:

Vecka 42, 41+1, 9 dagar över tiden......

Vad har de sagt om igångsättning? Min Bm sa att man sätts igång på 42+0!

Hoppas det snart sätter igång
  • Nils-Eric
    Joni skrev 2016-01-27 12:57:25 följande:

10 dagar nu! Sätts igång på måndag om han inte kommit innan, är då 42+0. Känns ju skönt att ha ett slutdatum men vill gärna att kroppen själv sätter igång förlossningen, fått för mig att det blir lättare i alla fall :)

Håller tummarna för dig!!!
  • Nils-Eric
    Joni skrev 2016-01-30 11:20:16 följande:

Inga värkar tyvärr, fått tid 16 idag, börjar bli lite nervös!

Åh lycka till!!!
  • Nils-Eric
    Joni skrev 2016-02-01 19:38:26 följande:

Nu är vår kille här, kom igår runt 15 :) en riktig bjässe på 5 kg men det gick bra!

Grattis Joni!!! Vad ska han heta?

Berätta mer sen när du orkar
  • Nils-Eric
    berre skrev 2016-01-31 12:38:11 följande:

Hej! Ska bli pappa nu i februari 15/2 är BF. Bor ute på Värmdö och har ingen i samma ålder som har barn. Vore kul att hänga med er här!

Välkommen Vi är inte så aktiv här tyvärr!

Hur har graviditeten varit? Hur har du som pappa känt dig delaktig? Hur känns det inför förlossningen!?
  • Nils-Eric
    Tessie83 skrev 2016-02-08 12:03:09 följande:

Nils-Eric var ni på förlossningskursen på Danderyd igår? Var den bra i så fall?

Eftersom jag ska göra KS tyckte min bm det var onödigt att jag gick på förlossningskursen så ska gå på amningskursen på Huddinge nästa tisdag istället.

Hoppas ni alla mår bra <3

Den var sådär faktiskt. Det var lite för spretigt för min och sambons svar. hade velat ha lite mer konkreta svar, tips och tricks. Föreläsaren var väldigt utsvävande i sina tankar och började på ett ställe för att sedan hamna nån helt annanstans. Lärde mig ändå mycket har jag märkt när jag pratat med en vän som väntar barn men är långt bakom mig.
    Mer orolig nu än innan och känner att jag vill få mer info.

Hur är det med er tjejer?

Med bebislyckan Joni?

Och med att det är så nära nu Mirakelspektakel? :)

• Nils-Eric
    junibarn19 skrev 2016-02-14 04:56:03 följande:
    Ja :) 13 feb kom han :) 6 dagar för tidigt.
    Allt gick bra :) körde med lustgasen :)

3440g och 49cm! Vilken lycka!! :)
    Grattis! Gud vad härligt :)

Har ni ett namn?
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)