Inlägg från: Nils-Eric |Visa alla inlägg
  • Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

camillis86 skrev 2015-10-13 09:22:16 följande:

Tessie83, jag har inte själv gjort ringtestet men min bästa kompis gjorde under båda sina graviditeter och det stämde! Hon har pratat om att hon måste få göra det på mig nästa gång vi ses så vi får väl se vad det visar! är också lite skeptisk! :P

Var iaf på KUB igår och fick se vår lilla räka sprattla runt för fullt! Allt såg iaf bra ut och vi fick 1:6185 för down syndrom och 1:20 000 på trisomi 13 och 18! Känns jättebra! Mannen räknade ut att det innebär en risk på 0,02 % för ds så det är vi nöjda med! :)

Grattis till fina siffror på KUB!
  • Nils-Eric

Vad hade ni gjort?

Hittade en vagga på blocket som skänktes bort. Hämtade den och köpte sprayfärg, sen målade jag den. Jag öppnade alla fönster och så i lägenheten, men det luktade så klart ordentligt ändå.

I efterhand kom jag på att det där kanske var dåligt och googlade.
    Och man skall tydligen ABSOLUT inte måla när man är gravid. Jag känner mig så jävla dum, och rädd för att det kan ha skadat bebis. 
    Vad tror ni? Behöver jag oroa mig? Ska jag göra något (typ kontakta BM)?

Önskar någon gav mig en manual för vad man får och inte får göra... Hur ska man veta allt?

• Nils-Eric
    Jamas skrev 2015-10-13 21:45:40 följande:

Vad fint det blev! Känner igen mig i nojandet som sagt. Men under våra mammors graviditet var rökning och alkohol inte direkt förbjudet, och i Makedonien m.fl. anses gravida kvinnor kunna dricka måttligt med alkohol under graviditeten. Undrar ibland om våra regler idag inte är lite väl strikta??

Sen är väl inte alla målarfärger skadliga, och hur stor andel av det du ev. andades in gick egentligen ut i ditt blod samt därefter till bebis? Hade inte heller hört talas om målarförbudet, men tror det sker många "regelbrott" mht den långa förbudslistan!

Färgen har varningstrianglar på baksidan. Nu i efterhand förstår jag att det inte är bra, och jag skulle aldrig göra det igen. Undrar bara om jag behöver oroa mig för det som är gjort.

Ringde giftcentralen men de hänvisade till Bm. Så jag sket i att jag tycker det är jobbigt att fråga henne och mailade. Får se vad hon säger imorgon. Om jag får svar...

Kommer inte kunna sova inatt :'(
  • Nils-Eric
    Bebisfeber84 skrev 2015-10-14 10:28:31 följande:
    Testade du bara en gång? Testa flera gånger :) för mig är det samma sak varje gång. Har även gjort bikarbonatstestet och samma resultat :)
    Provade igen med hjälp av sambon. Ringen är still! 
    :-/
  • Nils-Eric
    junibarn19 skrev 2015-10-18 14:58:14 följande:

Något hände i vecka 23 :) nu börjar det synas ordentligt!

Åh så härligt :)
  • Nils-Eric

V18 nu! Syns fortfarande inget med kläder på och känns heller inte att jag är gravid...
    Längtar efter en babybula :)

• Nils-Eric
    Tessie83 skrev 2015-10-21 17:20:38 följande:

Härligt med bebismagar :)

Undrar hur stor jag kommer bli när bulan redan är såhär i vecka 18 :)
     SÅ fin! :)
  • Nils-Eric
    Jamas skrev 2015-10-22 08:51:58 följande:

Men nu tycker jag det börjat skymta en bula, Nils-Eric! Är avis på att du är fortsatt slank och opåverkad. Kräks själv fortfarande många morgnar (i v 18!) och småäter hela tiden för att hålla illamåendet borta. Bulan (och resten av mig) blir allt större. Ska det vara så svårt att både få bula och må bra samtidigt??

Tessie83, fin mage!! Var detta ditt andra barn?

Nej tjockare har jag definitivt blivit tyvärr. Men jag ser bara tjock ut, inte gravid!
    Men jag ska som jag skrivit innan, inte klaga. Lider med er som har massa komplikationer! Och när väl allt drar igång för mig så kommer jag säkert längta tillbaka. Hoppas illamåendet snart går över för dig Jamas!

Jag köpte en "stroller organizer" från China. 50 kr inklusive frakt och den ska passa alla vagnar (man spänner fast den själv). Två dryckeshållare och två fickor med blixtlås :) Ett tips bara!
  • Nils-Eric
    Jamas skrev 2015-10-22 19:19:54 följande:

Gravidmagen kommer nog att ploppa fram ordentligt när den väl kommer sen, mht att du har så platt mage nu. Inga bilringar som vilseleder liksom :) Och tack, det hoppas jag med. Innerligt!

Tack för tipset! Vilken smart grej. Hittade du den på ngn särskild hemsida?

Magen har redan börjat komma. De senaste dagarna är den hårdare längst ner, känns skumt att känna på den. Den känns liksom långt borta. Dålig förklaring men det känns konstigt

Denna beställde jag:

2015 hot New Cup bag Baby Stroller Organizer Baby Carriage Pram Buggy Cart Bottle Bags Stroller Accessories Baby Car Bag Newest

www.aliexpress.com/item/1PC-2015-hot-New-Cup-bag-Baby-Stroller-Organizer-Baby-Carriage-Pram-Buggy-Cart-Bottle-Bags/32301092665.html

(from AliExpress Android)
  • Nils-Eric
    Joni skrev 2015-10-27 09:45:07 följande:

Nu är en annan redan i vecka 29 och har börjat få en enligt mig enorm kula med en väldigt aktiv kille inne. Någon mer som känner mycket rörelser och sparkar?

Hur tänker ni andra med sovplats? Samsovning? Stor fristående spjälsäng eller liten spjälsäng som står mot sängen? Funderar på att skaffa ett babynest för att ha en och samma sovplats för lillen oavsett om det är i vår säng eller i spjälsäng :)

29! Vad härligt. Jag gick in i vecka 19 idag. Känner än så länge inga rörelser. När kände du rörelser första gången? Hur mår du annars?

Jag har babynest och tänker ha en vagga bredvid sängen till en början. Hoppas att han ska kunna sova där men det får man ju se Tänker att vi ska kunna flytta honom med babynestet
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)