Inlägg från: Nils-Eric |Visa alla inlägg
  • Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

Tessie83 skrev 2015-10-28 11:24:53 följande:

Grattis igen Nils-Eric, hoppas du får en fantastisk födelsedag. Den har ju börjat bra iaf :)

Hemma idag och imorgon, har haft så mycket ont i magen de senaste dagarna. Låg vaken en timma inatt för den ömmade så :( Var iaf och lämnade in urinprov på Mama Mia idag. Men kände senast igår lite buffar och det lugnar ju.

Tro mej, ni känner när bebben rör sig :)

Tack! 
    Härligt att höra :) 

Tråkigt med magont. Har du någon aning om vad det är? Min mage har varit sådär de senaste dagarna, men den har inte varit sig själv sen jag blev gravid. Svullnar upp och beter sig.
    Hoppas det inte är något allvarligt och att du snart mår bättre!
  • Nils-Eric
    Tessie83 skrev 2015-10-29 16:20:38 följande:

Rul idag gick sååå bra. Allt såg perfekt ut och lagom till påsk kommer en liten tjej :)

Vad underbart! Grattis!!!
  • Nils-Eric

V18+3 :)

Igår gick vi ut officiellt på Facebook. Känns faktiskt bra även om min grundinställning var att vi inte skulle göra det alls.

• Nils-Eric
    Joni skrev 2015-10-31 04:15:30 följande:

Vet inte om ni andra upplevt det här ännu men nu sitter man uppe klockan fyra med halsbränna deluxe och dricker mjölk. Tur att det är helg!

Stackare! Hoppas du kunde sova sen

Hur känns halsbränna? Har du provat receptfria tabletter mot?
  • Nils-Eric

Tips!

Köpte babygym från Kina. Kostade 22 dollar inkl frakt (188 kr)

Leksaken i mitten spelar musik! Jag är nöjd

• Nils-Eric
    Jamas skrev 2015-11-04 18:54:23 följande:

Vilket fint babygym! Och ptroligt bra pris. Tack för tips :) Har ni allt framme i lägenheten eller fär det ligga i tex förrådet sålänge?

Nu är det äntligen dags för mig också att börja shoppa, hade RUL idag! Som jag längtat! Låg vaken halva natten och oroade mig, och fick panik när läkaren först var helt tyst. När jag förstod att bebisen levde och mådde fint började jag storböla. Läkaren undrade om det var något hon sagt :

Vad härligt med RUL! Skönt att du kan "pusta ut" och börja shoppa Vad har du på listan?

Jag har RUL imorgon!

Inga krämpor än. Tror jag känner av honom, men är inte hundra procent säker. V20 nu så jag "borde" ju känna!
  • Nils-Eric
    Joni skrev 2015-11-06 09:32:18 följande:

Lycka till på RUL idag, om du inte redan varit :)

Jag var på tillväxtultraljud i morse och fick veta att min kille nu väger 1.7 kg och beräknas väga knappt 4 kg vid förlossning. Tur att det inte är en 5 kg-klump som min sambo var när han föddes! :)

Kul att få mer information och få se honom Skönt att du förmodligen slipper 5 kg!

Jag har inte varit än. Det är kl 13! Så håll tummarna
  • Nils-Eric
    Joni skrev 2015-11-06 12:44:56 följande:

Håller alla tummar, men tror att det kommer gå hur bra som helst. Njut av tiden ni får se den lilla killen :)

Tack

Det gick superbra. Allt såg bra ut! Hur fint som helst Vi fick filma skärmen lite på slutet så lite "rörlig" bild fick vi med oss och 4 st utskrivna bilder. Han var busig. Sög på tummen, drack och busade runt.

Känns sjukt att allt går så bra. Nästan "för" bra. Känner mig inte gravid, ser inte gravid ut och allting med lilleman flyter precis som det ska.

Men jag klagar inte!!!

Där satt en tjej med en liten bebis i väntrummet när jag kom ut. Vi pratade lite. Hon kunde inte förstå att jag var i vecka 20, samma sak säger de på jobb. Men nu tror jag det går snabbt

Hoppas det är bra med alla er andra också
  • Nils-Eric
    camillis86 skrev 2015-11-06 14:38:16 följande:

Härligt Nils Eric!! Magen kommer säkert snart ska du se! Själv är jag i v 17 och magen syns ordentligt, har inte kunnat dölja på flera veckor! Märkligt att det är så himla olika!
    Trevlig helg på er tjejer! :)

Det är jag alldeles säker på att den gör. Skönt att inte börja använda andra kläder eller att byta uniform på jobb så jag är glad att det är såhär just nu :)

Trevlig helg på dig med!

En bild på Lilleman från idag: 

• Nils-Eric
    Joni skrev 2015-11-09 09:41:02 följande:

Var på mama mias förlossningskurs på Danderyds sjukhus igår som var toppen, rekommenderar verkligen den! Väldigt bisarrt att befinna sig insett rum med 40-50 andra lila gravida kvinnor som en själv dock! :)

Åh vad kul! Den vill jag gå. Ska kolla upp möjligheterna vid nästa besök hos BM
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)