Inlägg från: Nils-Eric |Visa alla inlägg
  • Nils-Eric
    mirakelspektakel skrev 2015-12-06 00:13:59 följande:

superfint. Var det den du spraymålade?

Jag blev nöjd!

Nej det var en vagga jag hämtade gratis från blocket som jag målade. Så kul att sätta sin egen touch! Den är svart och till den har jag beställt väggord i vitt.

Imorgon ska jag spraymåla igen. Nu har jag äntligen hittat vattenbaserad sprayfärg

Pysslar ni andra till bebis?
  • Nils-Eric
    mirakelspektakel skrev 2015-12-06 23:34:13 följande:

Jag har sytt babynest, amningskudde, babywrap, babybyxa, håller på att virka 2 st olika babyfiltar.

Åh jag önskar att jag var så duktig! Bilder?
  • Nils-Eric
    mirakelspektakel skrev 2015-12-07 11:28:00 följande:
    Gud vad duktig du är! Nu blir jag sugen på att köpa en symaskin:)
  • Nils-Eric

Hej!

Hur mår alla? Hoppas att ni har det bra? Är det någon som bor i närheten av Jakobsberg? Vi har precis flyttat dit från södra sidan om stan :)

Lutar åt att välja Danderyd som sjukhus. Hur har ni tänkt?

• Nils-Eric
    hannis12345 skrev 2015-12-15 05:48:23 följande:

Vi har oxå valt Danderyd! Var där på föräldrakurs igår o kändes toppen ;)

Vi har bokat förlossningskurs i februari Var det den ni gick eller någon annan?

Varför valde ni Danderyd?
  • Nils-Eric
    dendär89 skrev 2015-12-15 08:01:28 följande:

Jag är gärna med på ett hörn! Född -89, bor i Stockholmsområdet och plussade igår. Det blir mitt och min sambos första.

Grattis och välkommen hit
  • Nils-Eric
    Tessie83 skrev 2015-12-15 09:50:52 följande:

Grattis dendär, blir en liten augustibebis då :)

Mår ok, tiden flyger förbi och är idag i vecka 25+1. Då min lilla ängel från förra graviditeten kom i 25+2 går vi förbi vår stora milstolpe på torsdag. Då känns det som att vi går in i ett nytt skede i graviditeten och mer kan pusta ut. Dock känns det för tillfället härligt att jag ständigt får bekräftelse att hon mår bra, en livlig liten tjej där inne :)

Förra veckan var jag på SöS och fick kolla blodflödet till livmodern, tillväxt på bebis osv. Allt såg toppen ut, förutom att moderkakan ligger över mitt gamla kejsarsnitt, vilket läkarna måste hålla fortsatt koll på. Ska på liknande koller i vecka 28+, 32+ och 36+. På torsdag ska vi till psykosociala enheten på SöS och diskutera med läkare om min graviditet. Kommer här också lägga fram att jag vill ha kejsarsnitt.

Snart jul nu, hoppas ni mår bra

Vad skönt med så mycket uppföljning med tanke på vad du varit med om. 
    Skönt att snart passera milstolen dessutom!
  • Nils-Eric
    mirakelspektakel skrev 2015-12-15 15:37:09 följande:
    Vi var på förlossningskurs på Danderyd. Den var bra, gick två måndagar, kan verkligen inte rekommendera en heldag om ni kan välja. Jag var helt slut efter båda gångerna både mentalt och fysiskt. 
    Måndagar kändes inte som ett alternativ då vi måste gå tidigare från jobb. Jag hade väl kunnat men sambon vill missa så lite som möjligt, han är ganska ny på sitt jobb.
    Men då vet jag vad jag kan ställa in mig på! Var den bra annars?
  • Nils-Eric
    dendär89 skrev 2015-12-15 10:07:14 följande:
    Tack så mycket! Känner ni andra av någonting ännu? Jag har haft lite växtvärk och illamående (kvällstid konstigt nog) men ingenting mer än så.
    Jag är i vecka 26 och jag har än så länge inga symptom, åkommor, cravings, humörsvängningar eller annat. Har en riktigt lyx-graviditet!
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)