Ja, i vår familj har vi gott om pengar och kan köpa precis vad vi vill, och gör det också. Både jag och min partner deltar i olika välgörenhetsprojekt och skänker båda åtskilliga tusenlappar vardera, varje år, till allt ifrån enskilda utsatta individer, till utbildning, till medicinsk forskning. Tiggarna som kommit hit dock, de får inte så mycket som en svensk ettöring.
Det finns åtskilliga EU-miljarder avsatta för att hjälpa minoriteter i utanförskap, i både Rumänien och Bulgarien. Myndigheterna i dessa länder bryr sig dock inte nämnvärt. Det är dock inte Sveriges sak, som genom höga medlemsavgifter redan betalat en stor del av dessa pengar.
Jag vill inte ha "EU-migranter" här på våra gator och torg. Jag vill inte ha några parallellsamhällen utöver de vi redan har. Jag vill inte ha kåkstäder, kriminalitet och sanitära olägenheter runt om i stan.
Av just den anledningen får de inte en spänn av oss, och jag kommer öppna en flaska skumpa, då dagen om ett tiggeriförbud blir verklighet och dessa sociala turister bussas tillbaka varifrån de kom.
Vill man hjälpa dessa människor, så gör man det bäst på plats, genom organisationer i Rumänien/Bulgarien etc.