• Anonym (gunilla borling)

Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!

Jag skäms så fruktansvärt när man går förbi mataffären och ser hur folk efter folk passerar de stackars tiggare som sitter utanför och inte ger ett öre. De tittar inte ens på dem när de säger "hej" utan bara susar förbi. Det är så jjäkla egoistiskt. Här lever vi i ett land med god ekonomi och har inte råd att ge en krona eller en femma till de som inget har....

Tycker ni ska skämmas ni snåla svenskar! Ni är som smålänningar allihop!!!

• Svar på tråden Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!
  • Anonym (I)
    Anonym (Gör det bara) skrev 2015-07-26 13:46:22 följande:

Jaså? Vad är det för en gök? Jag googlade men hittade i get på svenska.

En väldigt elak människa.

;(
  • Alvina

Jag har rätt god ekonomi och har alltid över några tusen varje månad utöver dem pengar som direkt åker in på sparkontot, men inte skäms jag för att jag inte ger bort dem till främlingar på gatan. Nä, dem surt förvärvade pengarna är till mig och övriga familjemedlemmar. Skulle aldrig ge en krona till tiggarna.

• Anonym (W)

Sluta snåla ts! Öppna ditt hem så de stackars satarna slipper sitta och tigga!

• ica
    Anonym (gunilla borling) skrev 2015-07-25 19:33:38 följande:

Jag skäms så fruktansvärt när man går förbi mataffären och ser hur folk efter folk passerar de stackars tiggare som sitter utanför och inte ger ett öre. De tittar inte ens på dem när de säger "hej" utan bara susar förbi. Det är så jjäkla egoistiskt. Här lever vi i ett land med god ekonomi och har inte råd att ge en krona eller en femma till de som inget har....

Tycker ni ska skämmas ni snåla svenskar! Ni är som smålänningar allihop!!!

Alla är inte rika. Och att ge pengar till dem är en usel hjälp. Det bidrar till att deras barn är här istället för att gå sin gratis skola och därmed få en chans till bättre liv. Det är antagligen bättre att ge pengar till organisationer som hjälper dem i Rumänien.
  • Anonym (Inte en chans)
    Anonym (W) skrev 2015-07-26 14:39:16 följande:

Sluta snåla ts! Öppna ditt hem så de stackars satarna slipper sitta och tigga!

Verkligen! Dags att bekänna färg, ts! Inte ska väl stackars tiggarna sitta på gatan!
  • Anonym (tjej)

Haha glöm det. Jag vill inte att det ska komma hit fler. 
    Jag ger till svenska hemlösa. 

• Mrs Green

Jag har helt enkelt ingen lust att välja vilka som ska få och inte, så jag gör det enkelt för mig och ger istället ca 500 kr/månad till olika välgörenhetsorganisationer. Så får de bestämma istället vilka som behöver det bäst...

• Mika86

Oj nej förlåt, det missade jag, givetvis är det inte alls organiserat, det är helt normalt o oskyldigt att tiggarna byts ut o att det nångång i veckan är niositsiga bilar där tiggarna bor i vår by o i stan lämnas de av vid affären, att de fyller växellådan på maxi på en vecka (som normalt brukade va 10,000 istället för 50,000 innan)

• Anonym (xxx)

Jag ger extremt sällan pengar till tiggare, dock varje månad till välgörenhetsorganisationer, men jag blir sugen att börja skänka en slant när jag läser i tråden. Allt för att reta upp alla irriterade rasister och andra småsinta personer.

• Jill 79

Tiggaren utanför min affär satt idag i finare kläder än jag har

Blänger med sina hundögon på mig då jag ska in och handla för min sista hundralapp. Jag jobbar ihjäl mig sex, sju dagar veckan och går knappt runt ändå.

Aldrig att jag ger mina surt intjänade pengar till nån som bara sitter på arslet. Däremot ger jag 300 i månaden till rädda barnen.

Svar på tråden Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!