Inlägg från: Anonym (inte en spänn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (inte en spänn)

Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!

Ja, i vår familj har vi gott om pengar och kan köpa precis vad vi vill, och gör det också. Både jag och min partner deltar i olika välgörenhetsprojekt och skänker båda åtskilliga tusenlappar vardera, varje år, till allt ifrån enskilda utsatta individer, till utbildning, till medicinsk forskning. Tiggarna som kommit hit dock, de får inte så mycket som en svensk ettöring.

Det finns åtskilliga EU-miljarder avsatta för att hjälpa minoriteter i utanförskap, i både Rumänien och Bulgarien. Myndigheterna i dessa länder bryr sig dock inte nämnvärt. Det är dock inte Sveriges sak, som genom höga medlemsavgifter redan betalat en stor del av dessa pengar.

Jag vill inte ha "EU-migranter" här på våra gator och torg. Jag vill inte ha några parallellsamhällen utöver de vi redan har. Jag vill inte ha kåkstäder, kriminalitet och sanitära olägenheter runt om i stan.

Av just den anledningen får de inte en spänn av oss, och jag kommer öppna en flaska skumpa, då dagen om ett tiggeriförbud blir verklighet och dessa sociala turister bussas tillbaka varifrån de kom.

Vill man hjälpa dessa människor, så gör man det bäst på plats, genom organisationer i Rumänien/Bulgarien etc.

• Anonym (inte en spänn)
    Johan70 skrev 2015-07-27 02:14:53 följande:
    Sluta snåla, kasta pengarna i sjön!

Ingen behöver tigga i Sverige. Vi har ett skattefinansierat socialsystem här i landet som innebär att ingen behöver vara utan pengar till livets nödtorft. Om jag ger pengar till en tiggare, så får tiggaren pengar två gånger om från mig, dels via skatten och dels via allmosan.

Folk kommer att tigga så länge folk ger dem pengar när de tigger. Eftersom ingen behöver tigga i Sverige, finns det ingen anledning att ge dem pengar. De får gå till socialkontoret precis som alla andra som inte får ekonomin att gå ihop. Det är ju det vi betalar skatt för.

Jag skäms när jag ser folk ge pengar till tiggarna; vet de inget om hur vårt samhälle fungerar? I stället borde man visa dem vägen till socialkontoret. Jag blir ledsen och nästan rädd när tiggarna kommer fram och aggressivt kräver att jag skall ge dem pengar.
    De har inte rätt till socialbidrag i Sverige. Eventuella bidrag till deras försörjning är Rumäniens ansvar, inte vårt. Det enda bidrag jag skulle kunna tänka mig att ge, är kostnaden för en envägs bussbiljett tillbaka till Rumänien. Over and done with. {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Anonym (inte en spänn)
    Anonym (Ghost) skrev 2015-07-27 17:37:58 följande:
    Jag vet inte om jag anmält dig men om du skrivit något rasistiskt eller ägnat dig åt personangrepp är det inte omöjligt.
    Jag anmäler självklart såna dumheter. 
    Vill du inte bli anmäld så skärp dig. 
    Och sluta skyll på andra blir du fälld har du gjort fel. 
    Du får nog läsa en gång till och inlägget var inte riktat till dig.
  • Anonym (inte en spänn)
    nihka skrev 2015-07-27 19:14:53 följande:
    Det var inget hot utan en ren information. Jag tycker inte det är "debattera" att fråga mig om det "ekar", men det kanske är din "debattstil"?. Om du blandar in någons intellektuella funktioner eller andra personaspekter i "debatten" kommer även du att få ta konsekvenserna för det. Att ge pengar till tiggare är frivilligt, men att följa forumregler är tvingande.
    Wow vilket maktspråk! Skrattar så jag nästan kissar på mig! Tomte
  • Anonym (inte en spänn)
    nihka skrev 2015-07-27 19:14:53 följande:
    Det var inget hot utan en ren information. Jag tycker inte det är "debattera" att fråga mig om det "ekar", men det kanske är din "debattstil"?. Om du blandar in någons intellektuella funktioner eller andra personaspekter i "debatten" kommer även du att få ta konsekvenserna för det. Att ge pengar till tiggare är frivilligt, men att följa forumregler är tvingande.
    Du kanske skall hålla i sär begreppen något. Det var inte jag som skrev något om det ekar eller inte. Det var snarare "inte en chans" som gjorde det. Oförskämt skulle jag kalla den typen av uppförande.
  • Anonym (inte en spänn)
    nihka skrev 2015-07-27 22:26:43 följande:
    Jag ska hålla isär begreppen? Hmm. Jag har inte påstått att du har skrivit så, men du kommenterade hur jag bemötte påhoppen varför jag undrade om det även var din debattstil. Nu har du svarat att det inte är det. Tack för svar.

• Anonym (inte en spänn)
    Anonym (Inte en chans) skrev 2015-07-28 12:41:36 följande:
    Var det jobbigt att bli påkommen som lögnare? *ledsen min*

• Anonym (inte en spänn)
    Anonym (brottslingar) skrev 2015-07-28 17:08:18 följande:

Akta så du inte pajar skärmen med näsan, du har ordagrant skrivit att du plockar skit efter dom och hjälper till i sanering, det var givetvis ren lögn.

Det tillsammans med alla andra knäppa påståenden du hivar ur dig så har du sen länge diskvalificerat dig och saknar nån som helst trovärdighet här.

Hur mycket bidrar yrkestiggarnas skit i parker och offentliga till Sveriges utveckling?
    Eller du ska kanske tycker att gödsel är bra för det gröna i våra parker?

Ja, du ljuger givetvis när du säger att du "hjälper till via skattesedel" det är inte att hjälpa till, det är att åka på omkostnader landet varken behöver eller har råd med.

• Anonym (inte en spänn)
    Ego Lovers skrev 2015-07-28 18:40:45 följande:

Nihka

Sanera betydelsen av det ordet är ordagrant göra hälsosamt, befria från smittämnen, bringa ordning och röja upp.

Allt som sker innan saneringen är ohälsosamt, sprider smittämnen, är oreda och dåligt.
    Slutsatsen av detta är att de romska olagliga lägren är en direkt hälsofarlig plats där smitta sprids pga att folk skiter direkt på marken, sjukdomar sprids och det är kåkstäder som inte har bygglov. Du påstår att de inte gör något fel ändå ger du gladeligen pengar för att sanera efter dom. SANERA är ett ord msn använder för att avlägsna något negativt. Du kan väl inte påstå att du tycker deras kåkstäder är negativa, du som så gärna vill ha hot fler. Så sluta missbruka ord du inte har en aning om vad dess betydelse är.

Solig Solig Solig Solig Solig Solig Solig Solig Solig Solig
  • Anonym (inte en spänn)
    Johan70 skrev 2015-07-29 11:20:24 följande:
    Jo, alla som befinner sig lagligt här i landet har rätt till akut hjälp. (Sedan kan de bli återbetalningsskyldiga, men det är en annan sak.)
    Kolla dina "källor" igen, för det där stämmer inte helt enkelt. I Tyskland däremot har de rätt till barnbidrag, men inte socialbidrag.
  • Anonym (inte en spänn)
    Anonym (skratta eller gråta) skrev 2015-08-03 17:08:16 följande:

Nu när jag kollar siffror, yrkestiggare kostar mer per år, än vad alla partier kostar oss tillsammans.

Då kan du väl länka till dessa siffror. Det hade varit intressant att se.
  • Anonym (inte en spänn)
    Anonym (i helvete heller) skrev 2015-08-04 08:13:55 följande:

Jag hade fel på ett område.

Totala kostnaden går upp mot en halv miljard.

Yrkestiggare kostade oss bara 2-300 000 000kr föra året.

Självaste partistödet till sd gick upp mot 15 000 000 det jag tänkte på när jag skrev mitt inlägg, personen har problem med 15 000 000 men har inga problem att 1-300 000 000 betalas ut som följd av idiotens slantar i koppen.

Vill du vara så snäll och länka till dessa siffror. Man skulle annars lätt kunna få intrycket att du bara hittar på siffror godtyckligt. A och O om vi pratar trovärdighet. Glad
  • Anonym (inte en spänn)
    Anonym (brottslingar) skrev 2015-08-09 09:42:25 följande:

Jaha?

Ingen har bett dom att komma hit och begå brott, dom kunde stanna hemma och jobba.

Absolut gör vi det.
    Finns absolut yrken som rakt av är hattade av allmänheten där folk behandlas illa.
    Klarar man inte av det får man söka sig annat jobb.

Vilka yrken är det, och hur kan man hata ett yrke?
  • Anonym (inte en spänn)
    themia skrev 2015-08-09 19:37:10 följande:
    Sluta sprid dynga!
    Tala om för oss okunniga på vilket sätt tiggarna begår brott.
    Miljöförstöring är väl ett solklart brott? Olaglig besittning av annans egendom där de uppför sina kåkstadsliknande boningar. Listan kan nog göras ganska lång...
Svar på tråden Sluta snåla, ge pengar till tiggarna!