• Anonym (Aaaargh)

Ååååh vad jag stör mig på pretto-uttalanden!

Jag blir så himla irriterad på folk som skall låta så j-dra märkvärdiga. 
    En kompis som nu helt plötsligt börjat laga mat GÖR inte längre en beasås, utan hon SLÅÅÅR en bearnaise.

Och inte skär hon upp köttet heller, utan trancheeeerar det.

Kommer inte på fler exempel just nu för jag är så irriterad. Men ni kanske kan hjälpa till med fler?

• Svar på tråden Ååååh vad jag stör mig på pretto-uttalanden!
  • Konstatera
    LaLola skrev 2015-07-27 10:43:29 följande:
    Vad ska man skriva istället då? Det där uttrycket säger ju liksom allt man vill få fram i en förkortad version.
    Haha, ja sanslöst. Skribenten vill väl läsa en novell om hur en ska svara istället.
  • Konstatera
    Palestrina skrev 2015-07-27 15:01:58 följande:
    Diskurs, diskrepans och kongenial är ju svinbra ord! Jag undrar, när det kommer för mig att säga "kongenial", vilket ord tycker du att jag ska använda istället? För att undvika att reta upp någon, alltså.
    Samstämmig? Själsbesläktad? Nej, du hör. Du ska fortsätta att använda detta högst vackra ord.
  • Zarch
    Anton Chigurh skrev 2015-07-27 08:56:32 följande:

På tal om gott språkbruk, har ni några vettiga förslag på vad vad vi kan använda som benämning på en tvättäkta bitterfitta. Det finns ju en klan av bitterfittor här på FAMILJELIV, jag tror dom far lite illa av att kallas bitterfittor, fast det bevisligen ÄR just det dom är, MEN I ALLA FALL.....har ni några förslag, gottfolk !!!

Jag vill ju inte förarga BFK i onödan. Liksom. Usch å fy......

Kram //Anton

Buttermutta? Bitch?

• Anton Chigurh
    Konstatera skrev 2015-07-27 15:14:40 följande:
    Haha, ja sanslöst. Skribenten vill väl läsa en novell om hur en ska svara istället.
    Jag tror mig veta vem du är, Konstateraoch du är tamejfan min stora idol. På riktigt.thumbs_up.gif

Mvh //Anton shiny.gif
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Konstatera
    Anton Chigurh skrev 2015-07-27 15:32:25 följande:
    Jag tror mig veta vem du är, Konstatera, och du är tamejfan min stora idol. På riktigt.thumbs_up.gif

Mvh //Anton shiny.gif
    Jag är ledsen att göra dig besviken, men det är inte jag som är hagamannen hoho
  • Anton Chigurh
    Konstatera skrev 2015-07-27 15:59:34 följande:
    Jag är ledsen att göra dig besviken, men det är inte jag som är hagamannen hoho
    Fan....
  • Påven Johanna
    Palestrina skrev 2015-07-27 14:57:27 följande:
    Jag tycker bitterfitta är ett bra begrepp. Själv skulle jag ta det närmast som en komplimang, eftersom det var Maria Sveland som gjorde det populärt. Jag gillar Maria Sveland.
    "Det där är allt en amper vulva", händer det nästan aldrig att jag tänker, men ändå. 
  • Brunhilde
    Påven Johanna skrev 2015-07-27 19:14:20 följande:
    "Det där är allt en amper vulva", händer det nästan aldrig att jag tänker, men ändå. 
    den bästa idag!
  • Zarch
    Påven Johanna skrev 2015-07-27 19:14:20 följande:

• Anonym (von Fiin)
    Nerfherder skrev 2015-07-24 13:27:25 följande:

Jag stör mig mer på vuxna människor som uttalar Kalle Anka som KalleJanka.

I synnerhet om det är det enda de läser regelbundet... Oskyldig
Svar på tråden Ååååh vad jag stör mig på pretto-uttalanden!