vinterglädje skrev 2015-09-02 20:38:27 följande:
Eftersom vi är i ungefär samma fas i graviditeten så tänkte jag höra med er hur ni gör och tänker kring träning och att röra på sig.
Jag var på vanlig yoga häromdagen på mitt vanliga gym. Kändes skönt när jag var klar, dock kände jag ju ganska tydligt att vissa övningar inte är tänkta för en gravidmage och jag har tydligen hunnit bli rätt stel sen innan semestern... Jag har ambitionen att träna och röra på mig så mycket som möjligt men har liksom inte riktigt kommit igång. Köpte en gravidträningsbok tidigt men den är i princip orörd...Det finns ju tex gravidyoga men känns inte det lite väl tidigt när jag bara är i vecka 15 och magen knappt är mer än en bullmage :)
Om ni gör det alls, hur tränar ni och vad har ni för planer framåt?
Jag hade en massa planer på att träna, sprang en del innan vecka 9, sen fick jag en massa yrsel och ingenting fungerade längre. Jag får i dagsläget kämpa med att få till promenader. Jag tror och det jag hört från min BM är att det är bara att träna på som vanligt, men när kroppen säger stopp så ska man lyssna på den och inte köra på (även om det är det man brukar göra) Träna yoga så länge det känns bra, gör inte de övningar som känns fel eller dåliga, prata med instruktören så kan du säkert få andra övningar som funkar. När det kommer till yoga så är det ju det allra viktigaste att inse sin kropps begränsningar just i nuet.