Inlägg från: Blåblomman |Visa alla inlägg
  • Blåblomman

Sthlmstjejer runt 30-40 1:a barnet, Bf feb/mars 2016:)

Hej

Hoppar också in här. Är 37 och väntar första barnet. Fått hjälp via ivf då jag har endometrios och en cysta på ena äggstocken. Är i v19 och har bf 2/2. Bodde på söder fram till sommaren, nu har vi flyttat till Bromma.

• Blåblomman
    mirakelspektakel skrev 2015-09-04 17:07:58 följande:

Välkommen! du och jag ligger rätt nära i BF (först fick jag den 1/2, sen efter Kub så blev det ändrat till 29/1 och nu väntar jag med spänning på att få gå på rul i nästa vecka. Har du vart på den ännu?

Vi har rul på onsdag. Får se om det blir ändrat eller inte. Ska ni kolla vad der blir? Det ska vi om det går, är alldeles för nyfikna för att vänta ;)
  • Blåblomman
    Linda8110 skrev 2015-09-04 18:56:45 följande:

Väntar också en IVF bebis :) Gick ni också på Huddinge?

Kul :) nej Huddinge skickade remissen vidare så vi gick på Fertilitetscentrum vid Gärdet.
  • Blåblomman
    lisen32 skrev 2015-09-03 21:17:18 följande:

Välkomna alla nya tillskott :)

Tidigare tränade jag volleyboll & styrka. Nu har jag precis börjat på gravid-pilates genom

Egentid. Gillar att de anpassar övningarna för gravida så man inte gör något galet;) promenerar också fram och tillbaka till jobbet, totalt 1 timme. Känner mig ändå otränad!:) Någon mer med träningstips?

Jag har precis bokat in mig på en av deras gravidyoga kurser. Gick på en del yoga i början av året och har saknat det men ville gå på yoga som var mer anpassat för gravida.
  • Blåblomman
    mirakelspektakel skrev 2015-09-04 22:44:13 följande:

vi har oxå rul på onsdag. Vi kommer kolla om det går, vi är precis som ni för nyfikna. Vart går ni någonstans?

Mama mia
  • Blåblomman
    Linda8110 skrev 2015-09-04 23:12:04 följande:

Jasså finns det ett ställe där också?! :) Hur snabbt tog det sig för er? Vi gjorde 1 IVF men denna graviditet blev inte till förrän vid 6e FET'et. Vi hade ett tidigt missfall vid FET 4a.

Vi var lyckligt lottade och lyckades på vårt första ivf-försök. Hade vi aldrig vågat tro. Vi har ett ma i v10 från en spontan graviditet förra året.
  • Blåblomman
    somek skrev 2015-09-23 15:54:08 följande:

Jag har börjat på gravidyoga med Babygruppen och på vattengympa i Sundbybergs simhall. Båda är jättebra! Vattengympan kan man köpa klippkort på så man kan gå när man känner för det.

Är det vanlig vattengympa eller anpassad för gravida? Går idag på gravidyoga via egentid men vill görna komplettera med pilates eller vattengympa. Bor nämligen nära Sundbyberg.
  • Blåblomman
    somek skrev 2015-09-27 20:19:09 följande:

Det är gravidvattengympa. Torsdagar 19.30.

Perfekt. Då ska jag kolla in det senare i höst.
  • Blåblomman

Jag har precis gått in i v25. Känner buffar och sparkar varje dag. Mest aktivitet på nätterna dock. Vi har inte hunnit köpa vagn än med det lutar åt en Brio Smile eller Brio go next.

• Blåblomman

Och

Linda8110 skrev 2015-10-14 09:22:28 följande:

Min är som mest aktiv på dagen, speciellt efter att jag ätit. Jag hoppas trenden håller i sig även när pyret är ute ;) Går in i v.24 imorgon.

Och jag hoppas på det motsatta ;) här sparkas det mest runt 23-07.. Men ja jag kan också känna aktivitet efter att ha ätit.
  • Blåblomman
    mirakelspektakel skrev 2015-10-14 10:20:28 följande:

Här sparkas det som mest när jag är stilla, mest på morgonen och kväll, dock har jag ju ingen koll på hur mkt aktivitet det är medan jag sover... Är i v25. Blåblomman vaknar du av att det sparkas?

Ja det kan jag göra. Samtidigt som jag vill sova är det så mysigt att känna sparkarna :)
Svar på tråden Sthlmstjejer runt 30-40 1:a barnet, Bf feb/mars 2016:)