• lisen32

Sthlmstjejer runt 30-40 1:a barnet, Bf feb/mars 2016:)

Hej! Hade varit kul att följas åt med andra Sthlmstjejer runt 30-40 med 1:a barnet på g :) Är själv i vecka 10 och ska göra Nipt om några dagar! Mår oförskämt bra förutom humörsvängningar:) Gjort tidigt Vul i vecka & och sett det lilla hjärtat slå:) Hur går det för er andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-21 16:00
    Just det! En positiv tråd tänkte jag, dvs väntar barn, inte missfall

• Svar på tråden Sthlmstjejer runt 30-40 1:a barnet, Bf feb/mars 2016:)
  • mirakelspektakel
    Jasi skrev 2015-08-24 17:15:51 följande:
    Det är iofs bäst om alla får reda på det samtidigt, så det blir nog på veckomötet. Men inte den här veckan...
    Stort lycka till på nästa morgonmöte då!
  • mirakelspektakel
    camillis86 skrev 2015-08-25 16:58:12 följande:

Hej tjejer! Får jag också hoppa in här!? Blir 29 i år, väntar första barnet men inte BF förrän 23/4, så är bara i v 6! :)
    Har funderat en del kring NIPT, sambon tycker dock att det är lite dyrt men jag tycker nog att det skulle vara rätt skönt att veta med säkerhet att inget är fel...!

Jag har redan berättat för några på jobbet, mådde nämligen superkonstigt och hade väldigt hög puls förra veckan, slutade med att jag blev inlagd på Danderyd, de hittade dock ingen orsak till den höga pulsen men kändes som att jag lika gärna kunde berätta ifall det skulle berott på graviditeten, + att det kan vara skönt att kollegorna vet då jag själv  jobbar inom vården och att någon snabbt kan ta över om jag skulle må dåligt då jag står med en patient etc! :)

Någon av er som bor på norra sidan sthlm?
    /camilla

Varmt välkommen! Jag bor på Lidingö men är uppväxt i Sollentuna. Jag kan prata länge om hög puls, hade över 100 i vilopuls här om dagen. För mig så kommer och går det. VILA är det jag fått ordinerat, lättare sagt än gjort. Hoppas att det går över för dig snart.
  • Jasi
    Kokosglass skrev 2015-08-25 16:41:07 följande:
    Ja, det har varit en skakig start på grund av det, men nu känns det bättre :) Tror inte alls det är för sent med 19+5, jag skulle haft mitt 20+3, men i och med att jag haft lite problem med blödningar så tror jag att läkaren tyckte det var dumt att vänta ytterligare två veckor. Ska iväg imorgon, lite nervöst! Jag går hos BB Sthlm på Kungsholmen. Hur har Mama mia varit hittills?

I började fattade jag inte att det var bebisen jag kände, haha. Förstår att det kan dröja lite längre om moderkakan ligger i vägen och rörelserna är ju verkligen svaga i början...
    Vad skönt att det börjar kännas bättre :) Jag går förresten också på BB Stockholm Kungsholmen. Hoppas det går bra imorgon.
  • lisen32

Välkommen! Jag går också där, kul :)

• camillis86

Ja att vila är ju inte det lättaste när man jobbar! :) Min puls låg runt 130-150 när jga var på Danderyd, nu ligger den runt 100-115 så det är ju iaf lite bättre!

Tjejer, när ni var på första inskrivningssamtalet, gick ni dit själva då eller hade sällskap av er partner? Och vad pratar man om? Kollar man att graviditetet "sitter rätt" i livmodern och att hjärtat slår? el är det långt senare?
    kram på er! :)

• camillis86

Ja att vila är ju inte det lättaste när man jobbar! :) Min puls låg runt 130-150 när jga var på Danderyd, nu ligger den runt 100-115 så det är ju iaf lite bättre!

Tjejer, när ni var på första inskrivningssamtalet, gick ni dit själva då eller hade sällskap av er partner? Och vad pratar man om? Kollar man att graviditetet "sitter rätt" i livmodern och att hjärtat slår? el är det långt senare?

• camillis86

• camillis86

Men va! det var inte meningen att skicka tre gånger, förstår inte vad min dator håller på med! sorry!

• mirakelspektakel
    camillis86 skrev 2015-08-26 09:36:58 följande:

Min partner var där, vi fick göra ett vul för att fastställa vilken vecka jag var i, då fick jag dels se lilla larven och höra dess hjärtslag, sen går man igenom könssjukdomar, nikotin och alkoholvanor, om man har några genetiska sjukdomar i familjerna och om man vill gör någon form av kromosomtest och lägger upp en planering fram till RUL (om man vill göra det), sen tar man blodprov och urinprov.
Svar på tråden Sthlmstjejer runt 30-40 1:a barnet, Bf feb/mars 2016:)