Inlägg från: camillis86 |Visa alla inlägg
  • camillis86

Sthlmstjejer runt 30-40 1:a barnet, Bf feb/mars 2016:)

Hej tjejer! Får jag också hoppa in här!? Blir 29 i år, väntar första barnet men inte BF förrän 23/4, så är bara i v 6! :)
    Har funderat en del kring NIPT, sambon tycker dock att det är lite dyrt men jag tycker nog att det skulle vara rätt skönt att veta med säkerhet att inget är fel...!

Jag har redan berättat för några på jobbet, mådde nämligen superkonstigt och hade väldigt hög puls förra veckan, slutade med att jag blev inlagd på Danderyd, de hittade dock ingen orsak till den höga pulsen men kändes som att jag lika gärna kunde berätta ifall det skulle berott på graviditeten, + att det kan vara skönt att kollegorna vet då jag själv  jobbar inom vården och att någon snabbt kan ta över om jag skulle må dåligt då jag står med en patient etc! :)

Någon av er som bor på norra sidan sthlm?
    /camilla

• camillis86

Ja att vila är ju inte det lättaste när man jobbar! :) Min puls låg runt 130-150 när jga var på Danderyd, nu ligger den runt 100-115 så det är ju iaf lite bättre!

Tjejer, när ni var på första inskrivningssamtalet, gick ni dit själva då eller hade sällskap av er partner? Och vad pratar man om? Kollar man att graviditetet "sitter rätt" i livmodern och att hjärtat slår? el är det långt senare?
    kram på er! :)

• camillis86

Ja att vila är ju inte det lättaste när man jobbar! :) Min puls låg runt 130-150 när jga var på Danderyd, nu ligger den runt 100-115 så det är ju iaf lite bättre!

Tjejer, när ni var på första inskrivningssamtalet, gick ni dit själva då eller hade sällskap av er partner? Och vad pratar man om? Kollar man att graviditetet "sitter rätt" i livmodern och att hjärtat slår? el är det långt senare?

• camillis86

• camillis86

Men va! det var inte meningen att skicka tre gånger, förstår inte vad min dator håller på med! sorry!

• camillis86

sol vind och vatten, välkommen! Jag fyller snart 29, väntar första barnet i april (bf 21/4) och bor i Väsby! :)

Vi har hela tiden kallat bebisen för räkan, däremot börjar jag övergå mer å mer till kräkan :( Kräks fortfarande varje dag trots att jag imorgon går in i v 16, suuuck! Finare smeknamn får komma sen när (om!!!)  jag mår lite bättre haha!

• camillis86

Grattis Tessie83! härligt att höra!
    Sol vind och vatten, nej vi har inte börjat med någonting ännu, tänkte vänta med att handla tills efter RUL 25/11! :) Vi köpte hus i våras och har fixat iordning i rummen men snart måste vi möblera om och slå ihop mannens kontor med vårt gästrum! Ska bli riktigt skoj att fixa! Jag vill ju hemskt gärna ta reda på kön men mannen vill absolut inte veta! superjobbigt! vet inte alls hur jag ska lyckas övertala honom! :P el så kollar jag själv å försöker att inte försäga mig! haha!
    Men efter RUL blir det iaf till att börja köpa säng å vagn etc! Undrar om det blir nån bra julrea på barnsaker!? *längtar*

• camillis86

har inte tänkt på det riktigt, el rättare sagt inte trott att jag är berättigad men det kanske jag är... Jobbar inom företagshälsovård som mottagningssköterska. Mkt telefonrådgivning, provtagning, vaccinering och hälsokontroller.... men tänker att min chef kanske säger att jag kan sitta i telefonen BARA, då lär jag ju kanske inte lyckas få igenom det... skulle dock vara grymt skönt då jag känner mig fruktansvärt trött konstant och har ont i ryggen! Influensakampanjen har precis dragit igång å igår tror jag att jag vaccinerade över 50 personen, var helt knäckt när jag kom hem och somnade kl 21...! hm! man kan ju alltid prova iaf! Är det efter någon speciell vecka man kan ansöka?  Måste läsa på lite om detta känner jag! :)

• camillis86

Problemet är att jag inte tror min chef kommer vilja skriva under... hon har inte lagt ut min tjänst utan tänker vänta till efter nyår... så jäkla klantigt för om jag får beviljat då 60 dagar innan så betyder det att jag försvinner från jobbet i februari... å då finns det ingen som kan ta över å ingen som jag hinner inskola.... nej hon kommer aldrig skriva under :(  Sist frågade hon när jag skulle ha, å när jag sa ca mitten av april så sa hon att hon då räknade med att jag jobbar fram till april.......... känns sådär faktiskt... visst mår jag bra så är det ju lugnt men jag har ju ingen aning om hur situationen ser ut om några månader...Känner mig lite orolig över min rygg som har strulat under många år, blir ju knappast bättre av en graviditet...! men om jag verkligen inte känner att jag klarar av jobbet längre fram pga ryggen får jag väl försöka bli sjukskriven!

jag väntar med influensasprutan till efter RUL 25/11! Efter det tänker jag ta! :) Har iof redan tagit de senaste 2 åren då jag träffar så mkt sjuka människor på jobbet!

• camillis86

Tessie83, vad ska du köpa för vagn och vilken säng blir det?! jag har inte köpt mkt alls ännu, var på RUL i torsdags och det ser ut som att det blir en liten tjej, så nu blir det iaf lite lättare att handla tycker jag! :) + att jag inte ville handla så mkt innan, nu känns det ju lite mer säkert!

Svar på tråden Sthlmstjejer runt 30-40 1:a barnet, Bf feb/mars 2016:)