Livsfarliga omkörningar
Varit ute på bilsemester med familjen ett par dagar och kan bara inte fatta hur så många vårdslösa idioter som fått körkort i detta land. Man kan nästan tro det är beställt på postorder.
Nu är inte jag heller guds bästa barn, har gjort felparkeringar och kört fort men inte när jag riskerat utsätta andra för fara.
Ligger normalt sett och kör +-5 km kring hhastighetsgränsen. Känner inte att jag har brottom ändå finns det folk som lägger sig precis bakom och stressar. Finns absolut ingen anledning. Jag blir bara stressad och tappar fokus och slutar ofta med att jag saknar farten av ren nervositet.
Det handlar inte om att jag är nybliven förare, har haft lappen i över 10 år och rullat fler mil än många andra.
En gång höll en idiot på att försöka preja undan mig på mitträckesväg enfilig sådan. Hade av någon anledning hamnat lite långt åt höger varpå idioten försöker smyga förbi. När jag utan att ha sett honom korrigerar min position då blir idioten vansinnig och tutar som en jävla idiot.
Kan tillägga att det var 110 väg så tänk själva olyckdförloppet om.vi krockat...
Vid flera omkörningar på 2+1 vägar ligger det nån precis bakom och stressar på. Det är trångt nog när man har vajer på ena sidan och långtradare på andra. Om jag mot förmodan måste avbryta omkörningen eller lastbilen råkar gå ut i mitt körfält då är jag fast där, och bakomvarande har i regel gjort sig skyldig till dråp.
Varför blir folk som sätter sig bakom ratten till kompletta idioter?