Inlägg från: Smilla80 |Visa alla inlägg
  • Smilla80

Marsbebis 2016

sandra84 skrev 2015-08-31 20:02:46 följande:

Är så klantig! Spelade fotboll idag med mina elever. Gjorde en rejäl vurpa och har nu så ont i ryggen att jag inte kan röra mig. Men bjöd eleverna på ett gott skratt. Fick en kickstart med foglossningen om inte annat.

Har inte vägt mig. Men jämför jag kort är jag lika stor nu som jag var med de andra barnen i vecka 24+. Men det kanske är normalt då det är tredje barnet?!

Aj aj aj! Din stackare! Hoppas du blir återställd snabbt...

Ja det är nog skillnad när man väntar trean, lilla putmagen kom snabbt denna gång, typ direkt utan att överdriva. ;) man blir kanske större denna gång men det är det ju så värt...:)
  • Smilla80
    Bonebag skrev 2015-08-31 21:30:53 följande:

KUB äntligen avklarad :D

1:20000 - så en låg risk (y)

Blev daterad till den 6:e Mars, så nu längtar vi <3

Härligt!! Och vilken gullig son du har!
  • Smilla80
    AKF skrev 2015-09-01 08:43:52 följande:

Fanns mkt för mig att läsa och svara på.

Jag har funderat mkt på vikt/övervikt. Första grav gick jag upp galet mkt, jag slutade dessutom att röka precis när vi blev gravida (det var inte såå planerat då), så kilona kom från alla möjliga håll.

Nu har jag tyvärr ganska många extra kilon redan innan denna efterlängtade graviditet, jag har helt enkelt inte fått till träningen i vardagen. Min BM är fantastisk, hon erbjöd mig att inte väga alls, men hon lovade också att jag skulle få stöd om jag ville men inga pekpinnar.

Hittills har jag varit så trött, illamående och kännt av foglossning efter en hel arbetsdag så jag har inte orkat med den där extra promenaden. Har verkligen inte ätit onyttigt eller mkt sista tiden, men jag känner att jag börjat gå upp.

Jag hoppas att vi kan stötta varann i detta, vi som vill.

Kram på er!

Skönt med en så förstående bm! Håller med om att det är svårt att få till allt. Vi får stötta varandra, absolut!
  • Smilla80
    Elenic skrev 2015-09-01 11:39:18 följande:

Kurvig var ordet! =) Hahaha, det brukar jag nog aldrig kallas annars... Alltså, all MVC är ju frivillig, man måste ju inte ens gå dit. Vill man inte göra visa delar kan man ju avstå. Men man får nog räkna med att ta en ordentlig diskussion med sin BM om man inte har skäl. I mitt fall är det för att jag har en ätstörningsproblematik bakom mig, som triggas av att väga sig, varför vi kommit överens om att vi inte gör det..

Jag sa vid mitt hälsosamtal att jag föredrar att väga mig hemma innan besöken, och det verkade ok. Det är ju ett alternativ för er andra med om ni känner obehag över att väga er inför någon annan. Tyvärr kan det ju bli ytterligare en grej att noja över annars. Jag vet med mig att jag är normalviktig o hur mkt jag bör gå upp, och har gått upp normalt de andra graviditeterna... Egentligen borde jag inte behöva väga mig på MVC tycker jag! ;)
  • Smilla80
    Reflexen skrev 2015-09-01 22:44:25 följande:

Frida: får du inte kub via landstinget? Här i Jönköping ingår det så jag vet inte vad det kostar annars.

Vi ska göra NIPT. Det kostar 9900kr... Dyrt som attan!!

Ah, så du har bestämt dig för NIPT nu! :) När är det dags?

Jag vill också tacka för alla svar ang vikt o vägning, skönt att man kan dela både små o stora bekymmer som dyker upp längs vägen!
  • Smilla80
    Eldora skrev 2015-09-02 07:36:11 följande:

Vikt läste jag om, jag har redan gått upp i vikt. På nån dag gick jag upp 4 kg  Det var då jag funderade på om jag skulle ta ett grav.test. Hah. Men min kropp  samlar lätt på sig vatten.

Igår var det KUB och allt såg fint ut på UL och bebis är beräknad till den 16 Mars istället för 24e. Men min BM hade missat de prover som behöves tas innan så jag fick ta dem samma dag och får vänta en vecka innan vi får svar. 

Det var mysigt att se lilla  

Åh vilken söt bild! man ser lilla handen, så gulligt. Ser nästan ut som h*n gör tummen upp!! Vad mätte bebis nu o vilken vecka är du i? Skönt att allt såg bra ut! Drygt o behöva vänta en vecka på provsvar bara!

Har också lätt för att samla på mig vatten, blir svullen om benen och så!
  • Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2015-09-02 20:09:37 följande:

Nu fick jag svar på mitt moderkaksprov. Ingen trisomi 21, 13 eller 18. Könet på fostret är en flicka.

Va!! Men så underbart!!! Grattis! Tänk att det kan visa så fel?! Undrar vad det beror på? Du som är så ung och allt, åldern är ju en faktor de räknar in.. Ja hursomhelst, nu ska du bara njuta av dessa underbara nyheter! Är så glad för din skull!
  • Smilla80
    Reflexen skrev 2015-09-03 06:50:45 följande:

Idag är det dags för inskrivning på mvc!

Och imorgon NIPT. Stora milstolpar för mig

Vågar fortfarande inte tro på bäbis, men hoppas det ser bra ut fortfarande. Beställde ett ul i samband m NIPT imorgon, så då får vi status i v11.

Åh, spännande, lycka till!
  • Smilla80
    Reflexen skrev 2015-09-04 08:35:08 följande:

Tack för svaren Carabellis o Mammave!

Jag är hyfsat morgonpigg, men idag var jag extra tidigt uppe pga NIPT-tiden. Har två timmars resväg o tid kl 9! nu är vi snart framme i Göteborg, så verkar hinna bra.

Vad bra, då kan jag ju be dem kolla lite extra nu.

Lycka till idag!

Eldora, tror vi kommer vänta tills efter kub med att berätta för andra, om det går att dölja! är du sugen på att berätta? :)
  • Smilla80
    Reflexen skrev 2015-09-04 13:52:03 följande:

Tack för er tumhållning!

UL visade en pigg krabat som hoppade runt mest hela tiden. Mättes till 10+6, så bf blir kring 26 mars.

Nu ska blodprovet skickas till Hongkong och sen får vi svar om ca två veckor. Känns som väldigt lång tid

Jag har berättat för en kompis och mamma, väntar med att berätta för dottern tills vi fått tillbaka provsvaren. Resten av världen får väl veta allt eftersom.

Vad mysigt o glädjande! Också skönt att höra att det faktiskt kan va en bäbis där inne trots att man knappt har symtom som du o jag! ;) Nu hoppas vi på snabbt o bra resultat!
Svar på tråden Marsbebis 2016