Inlägg från: Smilla80 |Visa alla inlägg
  • Smilla80

Marsbebis 2016

Tack Elenic, reflexen och mammave för info och stöd! Ska på VUL senare i veckan, har känts som en evighet tills detta, men nu börjar det närma sig... både längtar otåligt och samtidigt fasar för det... Ja, ni vet hur det är!

AKF usch vad jobbigt det låter, som riktig magsjuka! Om det fortsätter så måste du ju få hjälp. Hoppas det blir bättre!

Lycka till mammave med NIPT! Förstår det känns nervöst, men det kommer säkert gå jättebra! Håller tummar!

• Smilla80
    AKF skrev 2015-08-09 21:29:45 följande:

Förresten, apropå våra symtom. Hur skiljer de sig från när ni väntade de barn ni har?

Intressant att det kan skilja sig mkt för samma kvinna vid olika graviditeter.

För mig är det ganska liknande, jag hade väldigt lindrigt illamående vid mina tidigare två graviditeter men nu inget alls. Symtom som jag känner igen från de förra grav är något ökad trötthet på kvällarna, ömma/spända bröst, svullen mage, ökad hunger (för att i nästa stund känna mig helt uppblåst), andfåddhet och humörsvängningar. Är väldigt gråtmild :) Förra gångerna har jag också haft lite halsbränna o foglossning (så jag förstår hur jobbigt det är Elenic, usch! Bra att du tar hjälp av sjukgymnast!) men det kom senare - så det får jag säkert denna gång också om grav fortskrider. Och kissenödig!! Får kissa ofta och även ibland nattetid - så var det med de andra två med. Men än så länge så lindriga symtom så jag tvivlar på om jag verkligen ens är gravid. Skönt att höra Reflexen att du också har det lindrigt, det lugnar lite! Mår oförskämt bra, senare i veckan får jag veta for sure om jag kan börja njuta eller ej...Skräckblandad förtjusning inför detta!

Mammave; ja det är skönt! Är så himla nervös. Är i v 8+1! Ser fram emot din uppdatering av NIPT! :)
  • Smilla80

[quote=75621351][quote-nick]mammave skrev 2015-08-10 16:34:45 följande:[/quote-nick]Så, NIPT-testet gjort. Allt såg bra ut på ul, v 10+5 enl mätningen. Svaret kmr nog i mitten av nästa vecka trodde han....[/

Så skönt!! Nu håller vi tummarna för att provresultatet också ser bra ut! :) Fint att möjligheten finns till sådana här test.

• Smilla80
    mammave skrev 2015-08-13 06:42:49 följande:

Smilla och AKF: skulle inte båda ni på vul denna vecka?

Jag vill så gärna ha ett ul när v 12 passerat, förutsatt att nipt visar bra. Men finns inga privata i närheten

Ja det stämmer, jag ska dit idag! Sååå nervös o skräckslagen inför det. :( hoppas du kan få komma och göra ett VUL i v 12 på nåt sätt, det är ju så skönt att få dämpa sin oro.

Så skönt AKF att allt såg bra ut, stort grattis!!
  • Smilla80

Lycklig! Allt såg bra ut! Fick se och höra det lilla hjärtat slå. Så skönt! Nu kanske jag kan börja njuta lite av graviditeten och av att jag inte mår illa, och vara glad över att få må bra! :)

Reflexen, tack för tummar! :) Skönt att du ska få komma på VUL snart igen!

• Smilla80

Skulle vi inte kunna skriva in i BF-listan om vi väntar första, andra, tredje, fjärde barnet osv...? Kan vara kul att ha lite koll! :) så hamnar BF-listan lite längre fram i tråden också! ;) bara ett förslag...

• Smilla80

Iiiihhh har nu fått tid till inskrivning på MVC - är så glad men känns så overkligt samtidigt, kan knappt fatta att jag börjar om igen! så förstår verkligen känslan Elenic av att inte "connecta" riktigt i huvudet. Det går inte in!! Hoppas VUL och MVC-besök kan hjälpa oss att landa i det här :) hur stora är dina barn nu igen?

• Smilla80
    Reflexen skrev 2015-08-17 19:39:35 följande:

Vad kul med inskrivningen, Smilla! hur stora är ditt/dina större barn? Har en dotter född 08, så blir börja om här med.

Tycker så synd om er som mår illa! Jag har sluppit det hittills, så kan inte ge några bra råd.

Hoppas på snabbt och bra svar på NIPTtestet, Mammave!

Tack! :) först blir det ett hälsosamtal, då pratar man bara eller hur är det nu igen? Väger man sig o sånt? Mina barn är födda 08 och 10, så det blir ett litet glapp! :) för dig blir det lite större ändå! :) De första två kom ju tätt så nu blir det lite annorlunda, om allt går vägen.

Vi får försöka njuta nu av att inte må illa, och inte nojja... Lättare sagt än gjort!! Tycker också synd om er som kämpar med illamående. Och håller helt med om att man inte får in att man verkligen är gravid! Kan inte minnas att det var så här med de andra två. Fattar det bara inte, trots VUL o allt!

Hoppas du får svar snart mammave på NIPT! Det är så mycket väntan på allting! :-/ det kommer säkert se bra ut!
  • Smilla80
    Bonebag skrev 2015-08-19 20:33:21 följande:

Jo då jag har en positiv blodgrupp och barnet en negativ så ökar risken för varje dag efter bf att man bildar antikroppar (tror jag det heter) och man får även en ökad risk för gulsot. Så därför önskar dom få igång förlossningen på bf :)

Skulle vi ha tvärt om, jag negativ o barnet positiv så skulle jag va tvungen att få en spruta runt v 30 och en till inom 72 timmar efter förlossningen för att kroppen inte ska skapa missfall osv i framtida graviditeter... Eller något i den stilen iallafall. Är en helt galen vetenskap de där :/

Kanske dum fråga, men hur vet man vilken blodgrupp bebisen har?

Grattis till plusset förresten!
  • Smilla80
    mammave skrev 2015-08-19 17:40:40 följande:

Fick svaret på nipt idag och allt såg superbra ut! Så i mars blir det en liten lillebror Skulle dock vilja ha ett ul nu typ, ska ringa imorgon el på fred o se vad de säger.

Här har vi inte bestämt när vi ska berätta för våra barn. Vi har inte berättat för ngn än. Men nu känns det som det är dags

Åh vad härligt mammave, grattis till ett fint resultat! :)
Svar på tråden Marsbebis 2016