Inlägg från: Smilla80 |Visa alla inlägg
  • Smilla80

Marsbebis 2016

Madelen21 skrev 2015-09-24 07:47:21 följande:

Hej allihopa det där med plötsliga sug känner jag igen.. förra veckan var det jansson frestelse.. fick lov å göra en en dag.. sen mådde ja illa av å bara se de.. Sen natten till igår så var det saltade chips.. Lättsaltade.. Helt sjukt.. Så igår fick jag lov å köpa det.. Å sen berätta en kompis för mig igår att hon skulle äta lasagne å skicka en bild.. Blev då så sjukt sugen på det så nu sitter jag å väntar på att min affär ska öppna kl åtta så jag kan handla lite saker å hem å göra lasagne :)

Man är väl knäpp :) Men så är det å va gravid :) Man blir lite tokig :)

Nästa vecka på torsdag är det rutin ul :) Idag ska jag och mina barn mysa inne och pyssla lite. Å om det inte blir regn ska vi ut å plocka lingon med mamma. Skolan är stängd pga lärarna har studiedag :) 

Haha, eller hur är det så! Nu blir jag också sugen på lasagne! ha en mysig dag hemma!
  • Smilla80
    Reflexen skrev 2015-09-24 08:13:08 följande:

Smilla: Jag är beräknad till 26/3. När är ditt bf?

Då har du BF 1 v senare än jag, mitt BF är runt 20 mars. Jag får inte ihop det riktigt - vi är ju båda i v 14, hur kan det skilja så med BF? Jag är i v 14+4 idag, och du?
  • Smilla80
    Elenic skrev 2015-09-24 10:22:40 följande:

Skulle tro att det är för att de flesta som är i 14+något brukar säga att de är i v.15. (14 fulla veckor, inne på den 15:e).

Ja precis, det beror på hur man räknar/uttrycker det. Det du nämner är nog så man ska säga egentligen. Är väl bara jag som är försiktig till o med där! ;) Men då får jag ändra mig - jag är i v 15! TjoHej vad det går undan!

Håller med dig om att man ff kan känna sig skengravid... Har nästan svårt att få orden ur munnen - "jag är gravid". Älskade att vara gravid med mina andra två, så hoppas den känslan infinner sig snart denna gång med. Samtidigt har jag nog aldrig varit tacksam o ödmjuk över mitt plus som jag var denna gång, så det är nog bara att jag måste inse att det är på riktigt nån gång. Har du hunnit shoppa nåt till bebin för att göra det mer verkligt? :)
  • Smilla80

Åh tack Elenic, kul! :)) Visst är det kul m barnvagnar, vad var det för vagn du blev sugen på? :) ja en mössa är ju ett hyfsat tryggt "ingångsköp"

Usch, ser nu att jag skrivit fel - det lät som att jag inte varit tacksam och ödmjuk vid mina andra två grav, så menade jag inte - självklart har jag varit det, jätteglad, tacksam o ödmjuk! Det jag menade var att jag aldrig varit SÅ ödmjuk som denna gång, alltså det kändes inte lika självklart att jag skulle lyckas bli gravid denna gång, så tacksamheten var EXTRA stor! Så fel det kan låta...

• Smilla80

AKF, vad skönt att du fick låg risk på kub! Vi är väldigt nära i tid, jag är i 14+6. :) vilket datum har du fått för BF?

Oj, inser nu att det är rätt mkt man behöver inhandla till bebisen när jag läser det ni skriver! :) Har inte ens tänkt så långt än, har knappt fattat att jag är gravid, haha... Har iaf tittat lite på vagn på nätet dock, är alltid kul! :) Har nästan glömt av vad man behöver, känns så längesen nu när barnen börjar bli så stora. Tack för att ni påminner mig Har ju en hel del sparat sen tidigare barn, men vet inte riktigt vad. Måste börja inventera snart! :)

• Smilla80
    Elenic skrev 2015-09-28 09:49:26 följande:

Hahaha, jag tänkte precis detsamma! Har inte köpt en enda grej... Och inser nu att marsbebis kanske kräver lite mer än augustibebis som jag är van vid. ;)  Skriver också under på att inte fatta att man är gravid, är där jag med. Maken är på att köpa barnvagn nu men jag måste nog vänta tills efter RUL, för jag har fortfarande inte fattat att vi kommer ha en bebis om mindre än ett halvår...

Skönt att man inte är ensam, haha! Vi får börja inventera snart så vi får lite koll! Det dumma är att vi har typ allt på utlåning så kan inte be att få hem det igen för inventering (det barnet använder inte grejerna längre, är 2,5 år nu) förrän vi berättat för alla... :P

Vår gamla vagn är hos dem också och är väl funktionsduglig med dock många år på nacken. Är så sugen på att köpa ny vagn, är högst troligt vårt sista barn så det kan man väl kosta på sig, sista chansen? ;) Köpte begagnat till första barnet och vårt andra barn hade också samma vagn + nu barnet vi lånat ut den till... Så nog kan vi väl unna oss en ny fin vagn nu utan att skämmas... ;)

Ja man behöver nog ha lite mer kläder/utrustning för olika väderlekar för en marsbebis! Jag har ett vinterbarn och ett sommarbarn, så ett vårbarn känns härligt! Bara som en rolig grej men ändå en bagatell - om jag fick välja fritt önskade jag faktiskt att få nästa bebis i mars eller september denna gång, och så blir det, hihi (förhoppningsvis om allt går bra såklart och man får gå till fullgången!). Det spelar ju ingen roll egentligen såklart, bara en parentes... Fördelen för oss marsmammor är väl att man kan vara inne o kura o mysa första tiden utan alltför dåligt samvete, och sedan när barnet blivit några månader och börjat upptäcka omvärlden så har man sommaren framför sig med förhoppningsvis lite varmare o vackrare väder! :)
  • Smilla80
    Elenic skrev 2015-09-28 19:07:09 följande:

Ja, det är väl läge snart att börja ordna med lite praktiskt.. Grejen är att vi står inför att renovera massa hemma och jag vill inte börja köpa saker bara för att stuva undan dem, vill liksom köpa nya babykläder när bebisens skötbord och sånt är på plats. Så det blir väl i sista sekund gissar jag. ;)

Vi har lånat ut (och minns inte till vilka) eller givit bort alla grejer, så jag räknar inte med att vi har så mycket - däremot har flera erbjudit sig att låna ut till oss så vissa grejer behöver vi inte köpa. Ny barnvagn och en ny bärsjal SKA jag dock ha, så det så.

Haha, just det där med mars och sommaren var det faktiskt en på jobbet som påpekade idag. Hon hade fått barn i juni och upplevde det som att hon missade en hel sommar. Vi kommer ju verkligen kunna njuta första sommaren! (i finfin bikiniform... Gah!)

Haha, du är för rolig! tycker vi anammar reflexens inställning istället o njuter av sommar o bikini oavsett form. Jag tycker det är snyggt med former på tjejer så man ser kvinnlig ut. :)

Oj då renovering, vad spännande! :) då förstår jag att ni vill vänta lite med de flesta inköpen! Men eller hur, en ny vagn kan vi gott unna oss! Är sååå sugen på en Stokke trailz, perfekt vagn för oss som bor på landet men som går i stan ibland... Och så fiiiin! Men, smakar det så kostar det, är ju inte den billigaste vagnen precis :-/ Men kanske bra andrahandsvärde?!
  • Smilla80
    Reflexen skrev 2015-09-28 23:40:52 följande:

Tack för tipset om Örebro, Carabellis!

Fler som har tips på mysiga småresor?

Skönt att läsa att ni är fler som inte riktigt vågar fatta den här graviditeten! Jag känner mig så dum som inte trumpetar ut det till alla, nästan som om det är lite skämmigt - fast jag är jätteglad egentligen!

Apropå bikiniformen och senaste veckans debatt ang fettfobi/Katrin Z, så beslutade jag mig för att denna sommaren faktiskt köpa och _använda_ en bikini. Strunta i alla mina överviktskilon och bara njuta av sommaren. Och jag badade mer än någonsin, hade skitkul och kände mig fin! Struntade helt i att min kropp i stl 48 inte är enligt normen för en snygg kropp! Så om jag bara får må bra efter förlossningen så kommer jag försöka göra likadant nästa sommar livet är för härligt för att låta andra bestämma över ens kropp och känslor!

Härlig inställning, helt rätt! För det är ju lite så att om det inte är det ena så är det det andra man nojar över - om det inte är kilon så är det celluliter, slapp hud, tunt hår, dålig hy eller nåt annat... Så det bästa är helt klart att jobba med sig själv och acceptera sig själv som man är, annars blir man aldrig nöjd oavsett hur man ser ut. Jag tror inte det sitter i kroppen utan i huvudet. Skönt att du kommit dit! :)

Kan tipsa om att Astrid Lindgrens värld har höstlovsöppet, vi var där något år, det var jättemysigt med höstmarknad o facklor tända överallt. :) läste att ni bor i Småland (precis som vi!:)) så ni kanske inte har så långt dit. Går ju att kombinera med andra sevärdheter runt omkring. Äventyrsbad är jag inte så bra på tyvärr!
  • Smilla80

Jag har kunnat dölja det än så länge, ingen som har frågat något... Har ju en liten mage men det har inte varit särskilt svårt att dölja den. Men vem vet, när jag berättar det kanske någon säger att de misstänkt det. Tycker det hänt mycket den senaste veckan. När jag väntade ettan dröjde det till minst månad 7 innan folk som inte visste om det vågade fråga!! Hade en väldigt nätt mage (är rätt liten hela jag) då länge, men då ville jag vara stor o längtade jättemycket efter att det verkligen skulle synas på riktigt! I månad 8-9 smällde det till, då fick jag en stor bula.

Grattis Madelen21! Allt såg bra ut i övrigt också antar jag? :)

Trevlig helg allihop! <3

• Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2015-10-01 21:33:23 följande:

Ja, det var väluppfostrat! En dum nyfiken typ på mitt jobb kläckte ur sig "var det planerat?" som replik på att jag sa att jag är gravid. Wtf? 27år, gift, ett barn på 3 år, fast anställd sedan över ett år, körkort, boende... Vad mer ska man uppnå?

Men precis, så tokigt sagt! Varför skulle det inte vara det?! Vad svarade du på det?
Svar på tråden Marsbebis 2016