Elenic skrev 2015-09-28 09:49:26 följande:
Hahaha, jag tänkte precis detsamma! Har inte köpt en enda grej... Och inser nu att marsbebis kanske kräver lite mer än augustibebis som jag är van vid. ;) Skriver också under på att inte fatta att man är gravid, är där jag med. Maken är på att köpa barnvagn nu men jag måste nog vänta tills efter RUL, för jag har fortfarande inte fattat att vi kommer ha en bebis om mindre än ett halvår...
Skönt att man inte är ensam, haha! Vi får börja inventera snart så vi får lite koll!
Det dumma är att vi har typ allt på utlåning så kan inte be att få hem det igen för inventering (det barnet använder inte grejerna längre, är 2,5 år nu) förrän vi berättat för alla... :P
Vår gamla vagn är hos dem också och är väl funktionsduglig med dock många år på nacken. Är så sugen på att köpa ny vagn, är högst troligt vårt sista barn så det kan man väl kosta på sig, sista chansen? ;) Köpte begagnat till första barnet och vårt andra barn hade också samma vagn + nu barnet vi lånat ut den till... Så nog kan vi väl unna oss en ny fin vagn nu utan att skämmas... ;)
Ja man behöver nog ha lite mer kläder/utrustning för olika väderlekar för en marsbebis! Jag har ett vinterbarn och ett sommarbarn, så ett vårbarn känns härligt! Bara som en rolig grej men ändå en bagatell - om jag fick välja fritt önskade jag faktiskt att få nästa bebis i mars eller september denna gång, och så blir det, hihi (förhoppningsvis om allt går bra såklart och man får gå till fullgången!). Det spelar ju ingen roll egentligen såklart, bara en parentes... Fördelen för oss marsmammor är väl att man kan vara inne o kura o mysa första tiden utan alltför dåligt samvete, och sedan när barnet blivit några månader och börjat upptäcka omvärlden så har man sommaren framför sig med förhoppningsvis lite varmare o vackrare väder! :)